Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#1 Bericht door prajak » woensdag 17 november 2010, 16:26

Na de problemen bij het CDA met Ferrier en Koppejan waarvan de laatste terug is in de basis maar beide mensen wel om politieke redenen in het nieuws kwamen, heeft de PVV nu drie mensen, en als ik Hero meetel vier, waar iets mee mis is of schijnt te zijn. De verhalen over Lucassen zijn verstomd, maar nu komen berichten in de media over nog twee mensen uit de fractie. Een zou gelogen hebben over zijn functie, en de ander heeft een bedrijf geleid dat fraude heeft gepleegd en de man zou zelf een geweldadig verleden hebben in de sportwereld.

Kijk, van mij mag die coalitie liever vandaag dan morgen knallen al is NL daar niet bij gebaat. Niemand is gebaat bij verkiezingen in een tijd waarin de pot leeg is.

Het geeft wel aan hoe moeilijk Wilders het zichzelf maakt door een eenmansklub te leiden zonder leden, ledenraad, een democratisch gekozen bestuur, een adviesraad (naast die Burke klub dan). De klub wordt geheel door hem geleid. Rita heeft hetzelfde meegemaakt.

Maar wat hem het meeste opboert is de veel te snelle groei van zijn klub. Hij heeft geen kaderopleiding; hij heeft nauwelijks ervaring in gemeenteraden, hij kan niet aan kandidaten komen voor de PS straks en ook niet voor de Eerste Kamer, de ervaring in die klub zit bij een tiental mensen. En dan gaat het mis bij het antecedentenonderzoek bij kandidaten. Dat is nu wel gebleken. Ik heb met Wilders te doen; zijn klub, en die is echt niet de mijne, is te snel gegaan en gaat nu op de blaren zitten.

LPF toestanden zijn er nog niet want hij houdt de lijnen kort en strak. De LPF ging rollend over straat, een beschamende vertoning was het.

Maar Wilders' electoraat gaat barsten vertonen. Er komen mensen in opstand die democratie en een stem in het kapittel willen. En als straks de bezuinigingen echt doorslaan, zoals in de zorg, dan gaan mensen inzien dat Wilders zijn idealen heeft verkwanseld om maar te mogen meedoen in de strengere immigratie-plannen.

Daarom is het zo knap van Verhagen, en die is helemaal niet mijn voorkeur, dat Leers nu op die post zit en niet een VVD-er. Daarmee gaat Wilders het nog moeilijk krijgen. Het CDA gaat zijn eigen gang en ik vraag me af hoe lang de PVV nog wil gedogen.

Het wordt een moeilijke kabinetsperiode en ik denk dat Rutte de rit niet uitzit.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#2 Bericht door printen44 » woensdag 17 november 2010, 16:42

Nou Prajak, je kan wel eens gelijk krijgen dat het Kabinet-Rutten niet een lang leven zal leiden. De PVV heeft vele voorgangers gehad die snel opkwamen, geen ervaren mensen in het kader hadden, geen zorgvuldige antecedentenonderzoek deden en uiteraard is de oppositie er als de kippen bij om elke misstap(je) van kamerleden van de PVV, politiek uit te buiten.

Ik denk dat het CDA heel nauwkeurig naar de opiniepeilingen zal kijken en zodra de perikelen in de PVV een weerslag om de kiezers van die partij zal hebben, dit kabinet als een warme patat zal laten vallen. De VVD zal die stap niet zo gauw zetten, maar het CDA is met veel tegenstemmers in die partij in deze gedoog-regering gestapt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#3 Bericht door prajak » woensdag 17 november 2010, 16:52

Een peiling is maar een peiling. Je weet nooit wat de kiezer doet en Wilders heeft de bijzondere gave van het woord; hij weet het altijd in zijn voordeel te draaien. Hij is een groot redenaar ! Hij zou het goed doen in het oude Rome.

Maar het vreemde is, in NL kun je niet om het CDA heen. Zelfs na de moordende klap in juni is ze de sleutelpartij in het NL politieke bestel. Het aantal kabinetten zonder CDA is op een handje te tellen. Het CDA doet vrijwel altijd mee. En wat hebben we aan slapjanus Cohen ? Toch helemaal niks ?

NL heeft geen kiesdrempel, wel een kiesdeler. Als je pakweg 66.000 stemmen behaalt dan heb je EEN zetel in de Tweede Kamer. Daarom zitten er hobby- en religieuze groepen in het parlement. Maak een kiesdeler ter grootte van vijf zetels en beneden vijf zetels kom je er niet in. Tien ? Je dunt het parlement uit en maakt het land beter bestuurbaar.

Ik ben niet voor het USA systeem. Twee grote klubs en een paar onafhankelijken. Daar zou best een derde en vierde klub bij mogen. Het maakt het politieke spectrum levendiger en men heeft meer te kiezen. Ik ben ook niet voor het systeem van het VK: "the winner takes all" in een kiesdistrict.

Maar ik zou graag de folklore uit de Kamers zien verdwijnen. Een dierenklub hoort daar niet thuis, en de tweede en derde christelijke klub ook niet. Als het in de PVV gaat knallen dan gaat de Staphorster- en Ridderkerkse variant het in NL uitmaken. De zwartkousen. Foei !

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#4 Bericht door Jim » woensdag 17 november 2010, 18:19

wat me het meest verbaast (en beangstigt) is dit:
PVV-stemmers blijven Geert Wilders en de PVV steunen nu een aantal fractieleden in opspraak is geraakt. Dat blijkt uit een onderzoek van het EenVandaag Opiniepanel onder ruim 2600 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen in juni op de PVV hebben gestemd. De resultaten werden woensdag bekend.
Van de ondervraagden zegt 94 procent vertrouwen te hebben in Wilders, tegen 97 procent in juli van dit jaar. Bij 70 procent is het vertrouwen in de PVV gelijk gebleven en bij 11 procent zelfs toegenomen. Een grote meerderheid van de ondervraagden (83 procent) vindt dat er minder kritisch wordt gekeken naar andere politieke partijen dan naar de PVV.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ders.dhtml
dat blinde vertrouwen.. het lijkt wel een sekte.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#5 Bericht door prajak » donderdag 18 november 2010, 03:58

Een peiling van De Hond gaf anders aan, namelijk verlies van vertrouwen. Je ziet het weer, peilingen......

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 18 november 2010, 05:09

Effe kijken, de verkiezingen waren begin juni?
Ik gaf ze toen nog geen 6 maanden (incl. informatie, formatie en deformatie) en dus zou de zaak alweer ter ziele zijn over 3 weken. Eens kijken of ik gelijk krijg.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#7 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 18 november 2010, 08:02

Jullie vergeten dat deze regering Wilders niet meer nodig heeft. Zolang de gelederen van VVD en CDA gesloten blijven, dan kan dit kabinet blijven zitten. Dit kabinet zit er zuiver omdat de rechtse partijen een mogelijke linkse invloed buitenspel wilden zetten.
- -

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Gaat de gedoogcoalitie het halen ?

#8 Bericht door Gardensafari » donderdag 18 november 2010, 09:25

Wereldvreemd schreef:Jullie vergeten dat deze regering Wilders niet meer nodig heeft. Zolang de gelederen van VVD en CDA gesloten blijven, dan kan dit kabinet blijven zitten. Dit kabinet zit er zuiver omdat de rechtse partijen een mogelijke linkse invloed buitenspel wilden zetten.
Zolang de peilingen niet loepzuiver weergeven dat één van de kampen vrijwel zeker een grote meerderheid verovert, heeft niemand zin om dit kabinet weg te sturen.
Je ziet dat men al aan het wennen is aan een minderheidskabinet.
Een meerderheid van de kamer (SP, PvdA, GL èn PVV) wil de rol van Beatrix verkleinen.
De regering voelt daar weinig voor en dus moet deze meerderheid met initiatiefwetgeving komen.
En dus zullen de linkse partijen gewoon gaan onderhandelen met de PVV.
Als de oppositie het goed speelt kan men immers met zo'n minderheidskabinet best wat bereiken.
Ik denk dus dat Wereldvreemd gelijk heeft en om nog meer redenen dan hij zelf noemt.

Bovendien LIJKT de sfeer binnen het kabinet vele malen beter dan in het vorige kabinet.

Dus: niemand heeft voorlopig zin om de stekker eruit te trekken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”