Honderden dode foetussen in Thaise tempel

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Honderden dode foetussen in Thaise tempel

#1 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 16 november 2010, 16:04

Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Honderden dode foetussen in Thaise tempel

#2 Bericht door prajak » dinsdag 16 november 2010, 16:48

En in plastiek zakken in een diepvriezer ! Schandelijk, en verbazingwekkend in een land waar de doden als kasplantjes worden behandeld want de ziel moet een rustig en veilig heenkomen kunnen zoeken. Waar doden in een optocht met trommels naar de stookplaats worden gebracht en waar na 1, 2 of 3 jaar, naar plaatselijk gebruik, de urn wordt opgeschud en open gemaakt en de laatste restjes met alle eer worden behandeld om de geest te laten rusten om maar te voorkomen dat hij gaat spoken in zijn oude woonst of gaat dolen.

Ik heb die ceremonie een paar keer mogen meemaken en dat is een bloedserieuze zaak ! Een blik monniken wordt opengetrokken, er worden enveloppen met geld gedoneerd, er wordt gegeten en daarna langdurig gepreveld, en dan veegt men de asresten weer op een hoop en wordt de urn gesloten en in de chedi geplaatst die dan eindelijk wordt dichtgemetseld. Daarna is er feest, disco, karaoke of de buurtschap krijgt op een nabij veld een aantal films gepresenteerd op een giga scherm in de open lucht en dat de hele nacht lang en dan wordt op decibellen niet gespaard. Ik smaak af en toe het ongenoegen naast dat veld te wonen...en leg me te rusten met op mijn hoofd oorbeschermers maat giga die ook worden gebruikt door lieden die werken met kangohamers......

Hier stierf een 3 jaar terug een NL-er en zijn NL familie besloot de as uit te strooien. Een schande ! De Thaise familie van de man, hij had een Thaise dame, was onthutst. Nu konden ze de geest nimmer meer rust bezorgen.

Dat er illegaal geaborteerd wordt, ja, waar niet. Dat het in de tempel is gebeurd is nog niet bewezen maar de tempel heeft wel meegewerkt. Men heeft de foetus ogenschijnlijk niet gezien als een mens en behandeld als ... ja als wat ?

Het zou van fatsoen getuigen de foetus netjes te verbranden. Menswaardig.

De vraag is nu, wat als er geen foetus wordt gevonden in een tempel. Is die dan verkocht voor stamcelonderzoek ? Dat zou nog veel erger zijn.

joepattaya
Expat
Expat

#3 Bericht door joepattaya » woensdag 17 november 2010, 03:03

Tja, dit is natuurlijk voer voor de TG.
En uiteraard wordt er direct geoordeeld en veroordeeld, zonder ook maar enig onderzoek te verrichten naar een achtergrond of reden voor de 'opslag'.

Dat het luguber is moge duidelijk zijn, maar misschien lagen er ook wel 100-en 'volwassen' lijken in de kou; het was tenslotte toch ook een koude-opslag voor lijken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » woensdag 17 november 2010, 03:28

Denk (weet bijna zeker) dat zulke praktijken ook voorkwamen in NL en nog steeds voorkomen, het is het werk van een zonderling of een groepje zonderlingen want er worden echt 10tallen malen zoveel illegale abortussen verricht in Thailand.
Gewoon legaliseren en dan is het probleem verholpen....

maar ja, bhoedistische principes wijzen eenvoudige oplossingen bij voorbaat van de hand..
Laatst gewijzigd door jumbo op woensdag 17 november 2010, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » woensdag 17 november 2010, 04:36

joepattaya schreef:Tja, dit is natuurlijk voer voor de TG.
En uiteraard wordt er direct geoordeeld en veroordeeld, zonder ook maar enig onderzoek te verrichten naar een achtergrond of reden voor de 'opslag'.

Dat het luguber is moge duidelijk zijn, maar misschien lagen er ook wel 100-en 'volwassen' lijken in de kou; het was tenslotte toch ook een koude-opslag voor lijken.
Niets voer de TG, het stond gisteren al in de Thaise Pers en hedenmorgen ook in de BP. :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 17 november 2010, 08:52

En volgens The Nation is de begrafenisondernemer gearresteerd:

Undertaker arrested for hiding some 200 foetuses in temple

An undertaker has been arrested for allegedly assisting five abortion clinics to dispose some 200 aborted foetuses.

Suthep Cha-bangbon, 46, an undertaker of Phai Ngern Temple on Soi Trokchan 20 in Bang Kholaem district, has been arrested, a police source said.

Initially, Suthep claimed that he was the one who spotted the aborted foetuses and alerted police.

He claimed he did not know how the foetues had ended up being hidden in one of temporary body storage of the temple pending cremation.

But after he was taken to Wat Phayakrai police station for questioning, he admitted that he was hired by five abortion clinics to dispose the foetuses.

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » donderdag 18 november 2010, 02:10

Vandaag een groot artikel over deze kwestie.
Opvallend is dat er staat dat de 348 lijkjes waren "opgeslagen" omdat het crematorium 2 maanden buiten bedrijf was. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... on-clinics

http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... s-in-shock

http://www.nationmultimedia.com/2010/11 ... 42508.html
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door pong » vrijdag 19 november 2010, 03:58

Vandaag nog meer erbij-nu al tegen de 2000. Merkwaardig, dat die niet al in dat crematorium verbrand zijn.
De dame die het kunstje had afgekeken van een echte dokter is gearresteerd. Ze vroeg 5000 THB voor vroege gevallen en zou ook 2 of 3 bekende artiesten/stars onder haar clientes hebben gehad.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » vrijdag 19 november 2010, 16:14

Het wordt tijd de wetgeving aan te passen. Nu ben ik niet gelovig en kijk gemakkelijker tegen abortus en euthanasie en homohuwelijk aan dan gelovige mensen. Maar dit land is klaarblijkelijk roomser dan de paus op dit gebied. En ik verwacht geen wijziging van de wet. In een land waar monniken de straat op gaan om te protesteren tegen de beursgang van een biermerk zal abortus etc wel een taboe blijven. Ik voel me in Ierland ! Terwijl het katholieke Spanje wel door de bocht is.

Ik vraag me af bij al die foetussen hoeveel vrouwen gestorven zijn bij die ingreep. Acties in het geniep ontberen vaak -of altijd- elementaire medische grondregels wat betreft sterilisatie van instrumenten en deskundigheid en vakkundige acties bij bloedingen.

Ik hoor hier heel weinig van vrouwen die zich laten steriliseren. Dat is een forse ingreep, de buik moet open. De man steriliseren is een veel kleine ingreep, een snee bij je ballen en afbinden die twee kanaaltjes. Ik hoor wel dat dit voor de Thaise man taboe is ! Laat die zich niet graag bij de ballen pakken ? Is men bang het plezier te verliezen ? Weet men niet dat de zaadjes kunnen worden ingevroren ? Kunnen de zaadjes hier wel worden ingevroren ?

Mijn dame heeft haar familie kompleet met twee grote boys van in de 20 en ze is al oma. Ze wil geen koters meer, trouwens, ze is bijna 53. Ik 64. Ik wil er niet aan denken nog een koter te maken. Desnoods laat IK me bij mijn ballen pakken ! Nondemiljaar !

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door Geert S » zaterdag 20 november 2010, 06:56

prajak schreef: Ik hoor hier heel weinig van vrouwen die zich laten steriliseren. Dat is een forse ingreep, de buik moet open.
Wordt (althans in Udon) normaal door het ziekenhuis aangeboden als extra optie bij een keizersnee-bevalling en er wordt heel openlijk over gepraat, volgens mij komt het vrij veel voor.
Een groot deel van de bevallingen gaat per keizersnee, zeker onder de meer welgestelde bevolking, en wanneer de zaak toch open ligt schijnt het een kleine moeite te zijn om ook direct een sterilisatie te doen.

Bij mannen (inderdaad, veel kleinere ingreep) schijnt een sterilisatie inderdaad een weinig besproken onderwerp te zijn, als je de Thai er naar vraagt kijken ze je allemaal geschokt aan, komt waarschijnlijk zelden voor.

bkkjourney
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#11 Bericht door bkkjourney » zaterdag 20 november 2010, 08:46

Het betreft trouwens Wat Phai Ngem in Bangkok

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zaterdag 20 november 2010, 12:27

" Bij mannen (inderdaad, veel kleinere ingreep) schijnt een sterilisatie inderdaad een weinig besproken onderwerp te zijn, als je de Thai er naar vraagt kijken ze je allemaal geschokt aan, komt waarschijnlijk zelden voor. "

Humor past eigenlijk niet in dit onderwerp maar nu mijn kater net zijn operatie heeft gehad, ik mag hem morgen ophalen, vroeg mijn dame wel heel belangstellend of ik me ook laat doen......

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 november 2010, 12:42

prajak schreef:" Bij mannen (inderdaad, veel kleinere ingreep) schijnt een sterilisatie inderdaad een weinig besproken onderwerp te zijn, als je de Thai er naar vraagt kijken ze je allemaal geschokt aan, komt waarschijnlijk zelden voor. "

Humor past eigenlijk niet in dit onderwerp maar nu mijn kater net zijn operatie heeft gehad, ik mag hem morgen ophalen, vroeg mijn dame wel heel belangstellend of ik me ook laat doen......

Dan heb je nu een je-weet-wel kater. Een veeg teken als je vriendin vraagt dit ook te laten doen. Geeft het zg. baksteeneffect. ;) :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » zaterdag 20 november 2010, 13:23

Eigen schuld ! Ik heb haar uitgelegd wie die oude grijze man in rode mantel en witte baard is op NL TV en ze weet nu ook wat een kapoen is............ Misschien is ze bang dat ik ga vallen voor die vrouwelijke zwarte pieten.........

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » woensdag 24 november 2010, 04:23

vwb de oorspronkelijke kwestie:
zoals was te verwachten, want dit is Thailand, is deze tempel inmidels veranderd in een zee van aandenken en frutsels ter nagedachtenis. Het blijkt een tempel in bangKoLaem te zijn=net ten zuiden van satorn, in een overwegend Chinese wijk. Veel dichterbij dan ik dacht.
En naast alle memoralia, is dus ook de stroom (ook vooral Sjinees, want ja-gokken he?) gelukszoekers op gang gekomen, die uit al die dingen aanwijzingen proberen te halen voor de komende staatslotterie en de geluksbrengende winnende getallen.
En heb even verkeerd gedacht; rond de 2000 foetussen, is de oogst van 3 maanden van een aantal illegale abortuskliniks hier in BKK (crematorium was buiten bedrijf deze periode-dat zag ik over het hoofd). Als dat de helft is van wat er alleen al in BKK wordt geaborteerd, dan kom je al op 16.000/jaar (van de naar ruwe schatting 6/7 miljoen dames in BK=helft van de bevolking, maar dat is van 0 tot 101 jaar). Of rond de 25/35% van de normale geboortes.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”