Gast

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

Gast

#1 Bericht door Gast » woensdag 27 oktober 2010, 21:45

Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch land. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
Laatst gewijzigd door Gast op donderdag 28 oktober 2010, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Gast

#2 Bericht door Mart » donderdag 28 oktober 2010, 02:29

Gast schreef:Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch forum. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: Kleuterklas :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Gast

#3 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 28 oktober 2010, 05:22

Mart schreef:
Gast schreef:Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch forum. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: Kleuterklas :?:
Mart, treffend maar ben meer benieuwd wat zijn afkomst is? Geboren uit twee Aziatische forums? En wat bekom je dan?

Ik weet het niet :?: [|(
Tja.... het is genoeg geweest.

Gast

Re: Gast

#4 Bericht door Gast » donderdag 28 oktober 2010, 13:13

Mart schreef:
Gast schreef:Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch forum. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: Kleuterklas :?:
Waar slaat dat nou op?

Gast

Re: Gast

#5 Bericht door Gast » donderdag 28 oktober 2010, 14:07

Gijs-CNX schreef:
Mart schreef:
Gast schreef:Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch forum. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :lol: Kleuterklas :?:
Mart, treffend maar ben meer benieuwd wat zijn afkomst is? Geboren uit twee Aziatische forums? En wat bekom je dan?

Ik weet het niet :?: [|(

Ik ben een zij. Ben geboren in Korea.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Gast

#6 Bericht door elst99 » donderdag 28 oktober 2010, 15:05

Geboren in Nederland?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Gast

#7 Bericht door Akang » donderdag 28 oktober 2010, 15:06

Vragen? de meeste mensen komen juist met hun vragen bij een forum... :ugeek:

Gast schreef:Hallo allemaal,

ik ben erg geinteresserd in 'de' Aziatische cultuur, dus ook in Thailand. Ben zelf niet van Thaise afkomst, maar wel van een ander Aziatisch land. Ben 22 jaar oud, hobbies: muziek luisteren, film kijken, sporten, bezig zijn met de natuur, kinderen en dieren. Vandaar dat ik op dit forum ben beland.

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes Gast
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gast

#8 Bericht door prajak » donderdag 28 oktober 2010, 15:31

Welkom, mevrouw of mejuffrouw Gast. Ik dacht eerst dat je een rammelaar was maar het blijkt een dame. Nummer 12 maar konijnen hebben nu eenmaal grote nesten.

Een moederkonijn heet een voedster, herinner ik me van vroeger want wij hadden thuis ook konijnen, Vlaamse reuzen, doch helaas, steeds met de kerstdagen liep er een weg....

Heb je vragen aan ons, stel ze maar. Voel je welkom op de grootste forumsite over Thailand in de NL taal.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Gast

#9 Bericht door Sert » donderdag 28 oktober 2010, 16:06

Anyong haseyo!

Thailand is een populair land als vakantiebestemming voor Koreanen. Op het eiland waar ik woon komen jaarlijks grote groepen Koreanen hun vakantie doorbrengen.
Maar... Korea is qua gebruiken en cultuur heel anders dan Thailand.

Thai zijn over het algemeen veel meer open naar vreemdelingen dan Koreanen. Pas nadat je (door een Koreaan) bent geintroduceerd wordt de gereserveerdheid opzij gezet. De Koreaanse toeristen hier gaan altijd in groepsverband. Als er 1 Koreaan een restaurant binnenloopt, dan volgen er binnen 3 minuten nog minimaal 9 anderen.

Vorig jaar zijn mijn vriendin en ik met een stel Koreaanse vrienden die ook hier wonen naar Seoul geweest voor een traditionele bruiloft van een Koreaanse vriendin die met een Brit trouwde. Heel veel van geleerd en na enkele jaren in Thailand te hebben gewoond was het voor ons veel makkelijker om de cultuur verschillen te zien en te begrijpen. Familie van de bruidegom uit Engeland had daar overduidelijk gigantisch veel moeite mee.

Korea is een prachtig land (de Thai noemen het Gau-lee), 4 uur vliegen vanaf Bkk en slechts een tikkeltje duurder dan Thailand.

Hoe Koreaans/Europees ben jij zelf eigenlijk?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Gast

#10 Bericht door Gardensafari » donderdag 28 oktober 2010, 17:22

Ben je geboren in het jaar van het Konijn en heb je daarom die naam gekozen?
Heeft Korea eigenlijk wel de Chinese horoscoop, of hebben Koreanen een eigen versie?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gast

Re: Gast

#11 Bericht door Gast » vrijdag 29 oktober 2010, 21:21

Sert schreef:Anyong haseyo!

Thailand is een populair land als vakantiebestemming voor Koreanen. Op het eiland waar ik woon komen jaarlijks grote groepen Koreanen hun vakantie doorbrengen.
Maar... Korea is qua gebruiken en cultuur heel anders dan Thailand.

Thai zijn over het algemeen veel meer open naar vreemdelingen dan Koreanen. Pas nadat je (door een Koreaan) bent geintroduceerd wordt de gereserveerdheid opzij gezet. De Koreaanse toeristen hier gaan altijd in groepsverband. Als er 1 Koreaan een restaurant binnenloopt, dan volgen er binnen 3 minuten nog minimaal 9 anderen.

Vorig jaar zijn mijn vriendin en ik met een stel Koreaanse vrienden die ook hier wonen naar Seoul geweest voor een traditionele bruiloft van een Koreaanse vriendin die met een Brit trouwde. Heel veel van geleerd en na enkele jaren in Thailand te hebben gewoond was het voor ons veel makkelijker om de cultuur verschillen te zien en te begrijpen. Familie van de bruidegom uit Engeland had daar overduidelijk gigantisch veel moeite mee.

Korea is een prachtig land (de Thai noemen het Gau-lee), 4 uur vliegen vanaf Bkk en slechts een tikkeltje duurder dan Thailand.

Hoe Koreaans/Europees ben jij zelf eigenlijk?
Denk dat Korea zich in de afgelopen 20 jaar economisch gezien, erg goed heeft ontwikkeld. Weet niet hoe dat in Thailand is, maar ik vermoed van niet. En inderdaad, Thailand en Korea zullen ongetwijfeld qua cultuur veel van elkaar verschillen. Net als Belgie en Nederland. Maar ik hoop heel erg dat Thailand zich economisch goed gaat ontwikkelen, om zo de armoede te lijf te gaan. Zal wel lang duren.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gast

#12 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 29 oktober 2010, 22:44

Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#13 Bericht door jumbo » zaterdag 30 oktober 2010, 02:46

Gast schreef:
Denk dat Korea zich in de afgelopen 20 jaar economisch gezien, erg goed heeft ontwikkeld. Weet niet hoe dat in Thailand is, maar ik vermoed van niet. En inderdaad, Thailand en Korea zullen ongetwijfeld qua cultuur veel van elkaar verschillen. Net als Belgie en Nederland. Maar ik hoop heel erg dat Thailand zich economisch goed gaat ontwikkelen, om zo de armoede te lijf te gaan. Zal wel lang duren.

Denk dat Thailand zich ook sterk heeft ontwikkeld, maar op een heel verschillende manier.
Je moet alleen naar de verschillende omstandigheden kijken.
Alleerst kwam ZK uit een oorlog vandaan en werd zwaar ondersteund door de US.
Geografisch is ZK kleiner met een veel hogere bevolkingsdichtheid en dus hoger bereik
Daarnaast waren het slimmere, minder corrupte en minder egocentrisch gestuurde mensen die gedreven door de competitie met NK en een oog voor de vraagmarkt hun basis behoefte eerst invulden. Educatie was daarin de aanjager en dat is nu dus te zien.

De armoede hier is dus te wijten aan de uitgestrektheid en bereikbaarheid, Bedrijven zullen zich niet zo eenvoudig laten lokken naar een bijvoorbeeld Korat, terwijl ZK over de kust heeft en dus bereikbaarder is.
Verder hebben de marionetten regeringen gestuurd door het leger niet veel positiefs opgebracht ander de money for the few.... Inmiddel is er sinds 2000 een gekozen regering en dat gaat niet zonder slag of stoot omdat de corruptie en het hangen aan het verleden zijn effect zou heeft.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Gast

#14 Bericht door nbreeker » zaterdag 30 oktober 2010, 02:52

jumbo schreef:
Gast schreef: Ik heb in het verleden meerdere malen in Z Korea gewerkt maar ben toch 10 x liever in Thailand.
Groeten Nick.

Denk dat Korea zich in de afgelopen 20 jaar economisch gezien, erg goed heeft ontwikkeld. Weet niet hoe dat in Thailand is, maar ik vermoed van niet. En inderdaad, Thailand en Korea zullen ongetwijfeld qua cultuur veel van elkaar verschillen. Net als Belgie en Nederland. Maar ik hoop heel erg dat Thailand zich economisch goed gaat ontwikkelen, om zo de armoede te lijf te gaan. Zal wel lang duren.

Denk dat Thailand zich ook sterk heeft ontwikkeld, maar op een heel verschillende manier.
Je moet alleen naar de verschillende omstandigheden kijken.
Alleerst kwam ZK uit een oorlog vandaan en werd zwaar ondersteund door de US.
Geografisch is ZK kleiner met een veel hogere bevolkingsdichtheid en dus hoger bereik
Daarnaast waren het slimmere, minder corrupte en minder egocentrisch gestuurde mensen die gedreven door de competitie met NK en een oog voor de vraagmarkt hun basis behoefte eerst invulden. Educatie was daarin de aanjager en dat is nu dus te zien.

De armoede hier is dus te wijten aan de uitgestrektheid en bereikbaarheid, Bedrijven zullen zich niet zo eenvoudig laten lokken naar een bijvoorbeeld Korat, terwijl ZK over de kust heeft en dus bereikbaarder is.
Verder hebben de marionetten regeringen gestuurd door het leger niet veel positiefs opgebracht ander de money for the few.... Inmiddel is er sinds 2000 een gekozen regering en dat gaat niet zonder slag of stoot omdat de corruptie en het hangen aan het verleden zijn effect zou heeft.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gast

#15 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 30 oktober 2010, 07:57

Sinds de jaren zestig is de landbouw, waar de economie op dreef, omgezet naar industrie en dan met name zware industrie zoals staal industrie en scheepsbouw. En later ook auto's en electronica.
Voorbeelden van scheepsbouw zijn Deawoo en Hyundai die wereldwijd (grote) orders boeken en schepen produceren aan de lopende band. Daarnaast zitten deze conglomeraten in de autoindustrie, mijnbouw, machinebouw en elektronica.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”