Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#1 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 19 oktober 2010, 10:38

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1

Ik ben benieuwd of hij een kans maakt maar dit zal zeker een aantal jaren in beslag gaan nemen.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#2 Bericht door Pieter » dinsdag 19 oktober 2010, 10:54

Tja wat is "lekken"

Volgens mij had een snuggere van de DNB zondags al een call centrum partner gebeld om die wat te laten regelen omdat ze 's maandags veel telefoontjes verwachtte ... die had dus daarna Randstad gebeld voor uitzendkrachten te werven
(met als klant de DNB werd erbij gezegd)

en mensen kunnen wel 1 en 1 bijelkaar optellen hoor.

ook hoe bekent was dat het eerste prinsesje amalia ging heten nou : een website met die naam was geregistreerd door de koninklijke it dienst

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#3 Bericht door prajak » dinsdag 19 oktober 2010, 17:30

De rijksrecherche heeft al onderzoek gedaan en het OM heeft geen stappen ondernomen. Nu S aangifte doet gaat de lade weer open en vindt herbeoordeling plaats. Als justitie weer geen stappen onderneemt staat voor S de weg open naar het Hof. Dat is ook in de zaak W gebeurd. Dan horen we wel verder.

Wat S niet inziet is dat hij vele miljoenen uit de bank heeft gehaald voor zijn hobbies als museum, foebal en schaatsen. Met die miljoenen in kas had de bank misschien kunnen overleven. Verder vraag ik me af of dat "lekken" wel de oorzaak is geweest van het faiiliet van de bank. Ik denk dat de oproep van Lakeman veel groter invloed heeft gehad.

Het trieste is dat veel mensen met hun over-de-top-hypotheek in armoe en ellende achterblijven en mensen die hun spaarcenten op een vermogensrekening hadden gepoot (boven een ton en/of niet gegarandeerd) nu met de brokken blijven zitten. En de heer S gaat fluitend door het leven. Hij heeft -denk ik- goed voor zichzelf gezorgd. Met mogelijk spaarpolissen en deposito's in een ver buitenland. En maar de zielige Piet uithangen.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#4 Bericht door greenthaiway » woensdag 20 oktober 2010, 06:55

Door Lakeman, iemand die goed bezig is IMHO, is toen die bankrun ontstaan.
Aanvankelijk werd er erg veel opgenomen, na verloop van tijd zwakte dat erg af tot "bijna normaal".
Door het lek vanuit DNB, ook Bos?, voor het gemak aannemend dát er gelekt is, ging het daarna helemaal mis en was het voor Scheringa finito la musica.
Hoorde in Pauw & Witteman dat Scheringa nog drie huizen bezit, 1 in Spanje en 2 in Nederland-waarvan er 1 te koop staat.
Wie zal het zeggen of hij geld achter de hand heeft, ik denk van wel ;)
Zou vreemd zijn indien niet :mrgreen:
Toch knap voor een ex-politieman zo'n concern uit de grond te hebben gestampt in relatief korte tijd.
Maar persoonlijk vind ik dat De Nederlandse Bank te ver is gegaan met DSB als bank te erkennen indertijd...

Scheringa denkt 250.000,00 te kunnen innen via rechtzaken.
Geloof dat het geld dan naar de gedupeerden gaat.
Scheringa, is een gewild spreker op seminars tegenwoordig.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#5 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 20 oktober 2010, 07:08

greenthaiway schreef:Door Lakeman, iemand die goed bezig is IMHO, is toen die bankrun ontstaan.
Aanvankelijk werd er erg veel opgenomen, na verloop van tijd zwakte dat erg af tot "bijna normaal".
Door het lek vanuit DNB, ook Bos?, voor het gemak aannemend dát er gelekt is, ging het daarna helemaal mis en was het voor Scheringa finito la musica.
Hoorde in Pauw & Witteman dat Scheringa nog drie huizen bezit, 1 in Spanje en 2 in Nederland-waarvan er 1 te koop staat.
Wie zal het zeggen of hij geld achter de hand heeft, ik denk van wel ;)
Zou vreemd zijn indien niet :mrgreen:
Toch knap voor een ex-politieman zo'n concern uit de grond te hebben gestampt in relatief korte tijd.
Maar persoonlijk vind ik dat De Nederlandse Bank te ver is gegaan met DSB als bank te erkennen indertijd...

Scheringa denkt 250.000,00 te kunnen innen via rechtzaken.
Geloof dat het geld dan naar de gedupeerden gaat.
Scheringa, is een gewild spreker op seminars tegenwoordig.
Of Lakeman goed bezig is geweest, is maar de vraag. Mensen die diep in de ellende zijn achter gebleven na het bankroet van de DSB, en dat is een behoorlijk aantal, zullen daar zeker anders over denken.
Feit blijft dat DSB veel te grote leningen en overhypothekering voorschotelde aan argeloze mensen dus medelijden met Scheringa: nee!
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#6 Bericht door prajak » woensdag 20 oktober 2010, 07:15

Ik denk dat Greenthaiway zich een nulletje vergist.....

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#7 Bericht door greenthaiway » woensdag 20 oktober 2010, 07:19

prajak schreef:Ik denk dat Greenthaiway zich een nulletje vergist.....
Inderdaad :oops:
Het moet zijn 250 meloen

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#8 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 20 oktober 2010, 07:25

greenthaiway schreef:
prajak schreef:Ik denk dat Greenthaiway zich een nulletje vergist.....
Inderdaad :oops:
Het moet zijn 250 meloen

Vond het ook al zo'n laag bedrag maar ik dacht: misschien is Greenthaiway een persoonlijke vriend van Scheringa en weet hij meer dan ik. ;) :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#9 Bericht door jumbo » woensdag 20 oktober 2010, 08:06

Wouter_Udon schreef: Of Lakeman goed bezig is geweest, is maar de vraag. Mensen die diep in de ellende zijn achter gebleven na het bankroet van de DSB, en dat is een behoorlijk aantal, zullen daar zeker anders over denken.
Feit blijft dat DSB veel te grote leningen en overhypothekering voorschotelde aan argeloze mensen dus medelijden met Scheringa: nee!
Punt is dat alle banken dat deden en Scheringa onderuit werd getrokken door een rancuneus mannetje die de hersenloze meute inspireerde zonder dat de 'collega' bankiers of de bank der banken bazen ingrepen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Scheringa doet aangifte tegen DNB-directie

#10 Bericht door greenthaiway » woensdag 20 oktober 2010, 08:13

Wouter_Udon schreef:
greenthaiway schreef:
prajak schreef:Ik denk dat Greenthaiway zich een nulletje vergist.....
Inderdaad :oops:
Het moet zijn 250 meloen

Vond het ook al zo'n laag bedrag maar ik dacht: misschien is Greenthaiway een persoonlijke vriend van Scheringa en weet hij meer dan ik. ;) :lol: :lol:
Ik verkeer niet in die kringen :mrgreen:
Bespaart een hoop blablabla ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”