Ziektekosten verzekering voor Thais in Thailand.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Ziektekosten verzekering voor Thais in Thailand.
Ik wou graag weten waar over het algemeem de vrouwen of partners verzekerd zijn voor ziektekosten en dan bedoel ik kosten ziekenhuis.
Mijn vrouw heeft kort geleden een nacht in het ziekenhuis door moeten brengen en met afwikkelen van de rekening was er nog al wat gemieren n**k.
We zijn bij AIA verzekerd,toen mijn vrouw opgenomen werd schreef de dokter een bloedonderzoek voor vanwege een acuut gewichts verlies dat vond het AIA niet nodig en ook was er 300 bath teveel uitgegeven voor docters consults dus al met al wil men van mij nu 800 bath terug vangen het gaat mij helemaal niet om die 800 bath maar om het principe je gaat naar het ziekenhuis en je geef je in feite over aan de dokter en als die een bloed onderzoek wil kan ik niet aan hem vragen vind U dat wel nodig dokter en komen er niet teveel dokters aan het bed anders gaan we over het budget heen.
Nadat ze uit het ziekenhuis was ontslagen zijn we nog diverse keren terug geweest voor nog een bloedonderzoek,ultrasoundscan,x-rays met en zonder inname van vloeistof en die onkosten heb ik uiteraard zelf betaald maar ik was een beetje geirriteerd door het gezeur van AIA,vandaar mijn vraag en vooral omdat ik nu nog niet weet wat ze mankeerd ze krijgt nu een B 12 kuur en zo te zien gaat het de goede kant op.
Groeten Nick.
Mijn vrouw heeft kort geleden een nacht in het ziekenhuis door moeten brengen en met afwikkelen van de rekening was er nog al wat gemieren n**k.
We zijn bij AIA verzekerd,toen mijn vrouw opgenomen werd schreef de dokter een bloedonderzoek voor vanwege een acuut gewichts verlies dat vond het AIA niet nodig en ook was er 300 bath teveel uitgegeven voor docters consults dus al met al wil men van mij nu 800 bath terug vangen het gaat mij helemaal niet om die 800 bath maar om het principe je gaat naar het ziekenhuis en je geef je in feite over aan de dokter en als die een bloed onderzoek wil kan ik niet aan hem vragen vind U dat wel nodig dokter en komen er niet teveel dokters aan het bed anders gaan we over het budget heen.
Nadat ze uit het ziekenhuis was ontslagen zijn we nog diverse keren terug geweest voor nog een bloedonderzoek,ultrasoundscan,x-rays met en zonder inname van vloeistof en die onkosten heb ik uiteraard zelf betaald maar ik was een beetje geirriteerd door het gezeur van AIA,vandaar mijn vraag en vooral omdat ik nu nog niet weet wat ze mankeerd ze krijgt nu een B 12 kuur en zo te zien gaat het de goede kant op.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Ziektekosten verzekering voor Thais in Thailand.
Je zou eens in de polisvoorwaarden moeten duiken om te kijken wat daar in staat over dekkingen en wie beslissingen neemt voor uitkeringen. Ik denk dat je dan al wat wijzer wordt.
Live your dream, don't dream your life.
- nbreeker
- Standaard Lid
Dat ben ik met je eens maar die zijn in het thai en het is haast onbegonnen werk omdat uit te pluizen zelfs in Holland is het een haast onmogelijke taak de kleine lettertjes te lezen en te BEGRIJPEN.
Nick.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Misschien kun je die voorwaarden in het Engels krijgen?nbreeker schreef:Dat ben ik met je eens maar die zijn in het thai en het is haast onbegonnen werk omdat uit te pluizen zelfs in Holland is het een haast onmogelijke taak de kleine lettertjes te lezen en te BEGRIJPEN.
Nick.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Erelid
Het is AIA
Het spaarpot systeem werkt geen meter.
Weg gaan, verlies op de koop toenemen en overstappen naar een andere club, en daar een betere verzekering afsluiten, zodat je niet voor verrassingen kom te staan.
( Eigen ervaring
)

Het spaarpot systeem werkt geen meter.
Weg gaan, verlies op de koop toenemen en overstappen naar een andere club, en daar een betere verzekering afsluiten, zodat je niet voor verrassingen kom te staan.
( Eigen ervaring

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
Mijn vrouw verzekerd bij Bupa
Emerald -OPD
jongste jaar nota: Baht 20527
Condities in Thais maar ook in engels.
Emerald -OPD
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- joepattaya
- Expat
Misschien dat Mrs. nbreeker zich de moeite kan getroosten om eens door de voorwaarden/benefits heen te fietsen.Wouter_Udon schreef:Misschien kun je die voorwaarden in het Engels krijgen?nbreeker schreef:Dat ben ik met je eens maar die zijn in het thai en het is haast onbegonnen werk omdat uit te pluizen zelfs in Holland is het een haast onmogelijke taak de kleine lettertjes te lezen en te BEGRIJPEN.
Nick.
Is natuurlijk een beetje veel gevraagd; niet omdat het Mrs. nbreeker is, maar omdat dat iets is (typisch Thais) wat eigenlijk pas aan de orde is op het moment dat het gaat spelen (en dan is het te laat).
Daarom floreren verzekeringen in Thailand op dit moment zo geweldig..........iedereen sluit allerlei verzekeringen af en men weet bij God niet waarvoor ze eigenlijk dienen.
Een poos geleden vroeg mijn baas me om eens door een doos vol verzekeringen heen te spitten; hij had het gevoel dat hij allerlei verzekeringen afgesloten had die helemaal niet nodig waren.....en ja hoor......hij mocht ongeveer de helft van de verzekeringen weer afbreken en een aantal andere iets ophogen.....resultaat: een besparing van circa THB 50,000 per maand.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Erelid
Idem dito met een * retje + de kids, alleen deze brombeer wilde ze niet meer hebben, maar ja ik ben net als onkruid ......dutch schreef:Mijn vrouw verzekerd bij Bupa
Emerald -OPD
-
- heeft ervaring
Bij AIA sluit je eigenlijk een levensverzekering af. De dekking voor de ziektekosten is een "rider", oftewel een extraatje bovenop de levensverzekering. En zo moet je het ook zien, niet te vergelijken met een echte ziektekostenverzekering. Gelukkig ben je er nu achtergekomen bij een relatief kleine (financiele) ingreep.
- nbreeker
- Standaard Lid
Mart ik wil niet onbeleefd zijn maar waarom ben je niet in Holland verzekerd.Mart schreef:Idem dito met een * retje + de kids, alleen deze brombeer wilde ze niet meer hebben, maar ja ik ben net als onkruid ......dutch schreef:Mijn vrouw verzekerd bij Bupa
Emerald -OPD
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- heeft ervaring
Thailand is geen verdragsland van Nederland. Dit houdt in dat je bij emigratie naar of een langdurig verblijf in Thailand geen recht meer hebt op de Nederlandse basisverzekering.
-
- Erelid
Omdat ik permanent in Thailand woonnbreeker schreef:Mart ik wil niet onbeleefd zijn maar waarom ben je niet in Holland verzekerd.Mart schreef:Idem dito met een * retje + de kids, alleen deze brombeer wilde ze niet meer hebben, maar ja ik ben net als onkruid ......dutch schreef:Mijn vrouw verzekerd bij Bupa
Emerald -OPD

-
- Standaard Lid
dutch schreef:Mijn vrouw verzekerd bij Bupa
Emerald -OPD
Goede verzekering.
Heb ook de BUPA : jongste nota BHT 17500 goede condities en aanpasbaar als ze de grens overgaat per gebeurtenis.
Tja.... het is genoeg geweest.