Internet met UB stick(soort dongel) in Isaan

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcel28
kenner
kenner

Internet met UB stick(soort dongel) in Isaan

#1 Bericht door marcel28 » maandag 04 oktober 2010, 16:24

Wij wonen zeer afgelegen en heb een laptop.
Willen graag internet.Mevrouw verteld over een soort dongel met een chipkaartje erin.
Werkt alrijd zegt ze maar kan een trage snelheid zijn.

andere optie is via TOT of AIS een tel lijn aanleggen en dan via deze lijn intermnetten.
kosten 680 baht met een 1 jarig abonnement.

Wat moet ik doen of wie heeft ervaring.

Andere vraag

Ik heb een (Nederlandse LAPTOP),en probeerde een thais/international toetsenbord op te zetten,gewoon met
een USB aansluiting.
Echter krijg ik gewonn de normale letters en niet de Thaise letters.Wat doe ik verkeerd-
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Internet met UB stick(soort dongel) in Isaan

#2 Bericht door Jim » maandag 04 oktober 2010, 16:35

heb je wel de thaise language pack geinstalleerd?

met linker-alt + linker-shift kan je schakelen tussen invoertalen (vista en windows 7).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door greenthaiway » maandag 04 oktober 2010, 16:39

Wat die dongel betreft, zoek op "dongel" op dit forum, er is al genoeg over geschreven...

Als je te ver verwijderd bent van een ADSL punt kan het aanleggen van een TOT telefoonlijn
erg begrotelijk zijn.

Vroeger woonde ik ook zeer afgelegen, ik nam toen een satelliet internet verbinding van TOT, IPSTAR genaamd.
Je hebt deze verbinding ook bij andere providers.
Er is geschreven over IPSTAR op dit forum, als je het wilt bekijken, zoek het op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » maandag 04 oktober 2010, 16:56

Het Thaise woord is air-card. Die koop je in een computerwinkel, de chip in een telefoonshop. Je betaalt een bedrag voor jouw abonnement en kunt aan de slag. Je kunt ook op rekening gaan maar ik denk dat ze dan geen farang willen maar een Thaise naam en een garantie.

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » maandag 04 oktober 2010, 17:44

prajak schreef:Het Thaise woord is air-card. Die koop je in een computerwinkel, de chip in een telefoonshop. Je betaalt een bedrag voor jouw abonnement en kunt aan de slag. Je kunt ook op rekening gaan maar ik denk dat ze dan geen farang willen maar een Thaise naam en een garantie.
Ik zie hier edge/dongel/aircard (het verschil weet ik niet) voor rond de 1350 baht in de winkel liggen. Maar er zijn ook duurdere soorten die meer beloven. Wat je in Thailand altijd maar moet afwachten.
Ik heb zelf ruim 1,5 jaar lang een speciaal data-package via AIS (one-2 call) op mijn mobieltje genomen (die daar wel voor geschikt moet zijn) en dan had ik 250 uur internet per maand voor 535 baht. De verbinding tussen je pc en je gsm gaat via bluetooth. Niet snel, wel redelijk stabiel.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Loe » maandag 04 oktober 2010, 20:51

Ik gebruik een Edge modem, werkt altijd en overal. je kunt kiezen uit diverse pakketten met internet minuten.
Snelheid is goed om te e-mailen en internetbankieren. Voor films etc te langzaam.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Duiker » maandag 04 oktober 2010, 20:59

Loe schreef:Ik gebruik een Edge modem, werkt altijd en overal. je kunt kiezen uit diverse pakketten met internet minuten.
Snelheid is goed om te e-mailen en internetbankieren. Voor films etc te langzaam.
Dat is mooi, maar gaat dat ook werken in afgelegen gebieden, zoals de topic starter dat vroeg?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Loe » maandag 04 oktober 2010, 21:05

Overal waar je telefoon werkt, werkt ook de dongel. Ik zit niet ver van Ruudthai in de Isaan. Maar heb hem nog nooit ontmoet in de Big C :lol:
Ik zit vaak op de rijstvelden en kan ook darr internetten :lol:

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Duiker » maandag 04 oktober 2010, 21:28

Zelf gebruik ik mijn telefoonkaartje van 1-2-call. Met *138 zet je wat beltegoed over naar internet tegoed. Met bluetooth maak je een verbinding met de telefoon. Het werkt. Max 1 MB, want de bluetooth is niet sneller. Misschien zijn er nu kaartjes die wat gunstiger zijn wat snelheid en prijs betreft.
Maar in m'n mini laptopje kan ik nu direct zo'n kaartje stoppen. Dat is wel handig, want dan kan ik de telefoon gewoon blijven gebruiken.

Toen ik in Petchabun was, ging het met sommige site's maar zeer moeizaam. De koersen van de telegraaf kwamen niet goed door. Ook de abn deed het niet best. Terwijl er toch een goede telefoonverbionding was. Maar ja, Thailand gaat ook vooruit he.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 04:21

greenthaiway schreef:Wat die dongel betreft, zoek op "dongel" op dit forum, er is al genoeg over geschreven...

Als je te ver verwijderd bent van een ADSL punt kan het aanleggen van een TOT telefoonlijn
erg begrotelijk zijn.

Vroeger woonde ik ook zeer afgelegen, ik nam toen een satelliet internet verbinding van TOT, IPSTAR genaamd.
Je hebt deze verbinding ook bij andere providers.
Er is geschreven over IPSTAR op dit forum, als je het wilt bekijken, zoek het op.
Ik heb dus noodgedwongen ook 2 jaar gebruik gemaakt van een IPSTAR verbinding, een zeer trage verbinding. Toe kreeg ik de kans om 10.000 B te investeren in een telefoonlijn van ca 4 km en heb dat dus gedaan. Het verschil tussen IPSTAR en een 4 MB aansluiting is ca 2000 B/per maand. Ik heb nu niet meer te klagen over de verbinding.

Speedtest:
ผลลัพธ์:
ความเร็วดาวน์โหลด: 2622 kbps ( อัตราการรับข้อมูล: 327.8 KB/sec )
ความเร็วอัพโหลด: 357 kbps ( อัตราการส่งข้อมูล: 44.6 KB/sec )
ค่าความหน่วง (Latency): 26 ms
05 October 2010 10:15:29
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 oktober 2010, 11:19

Loe schreef: Ik zit niet ver van Ruudthai in de Isaan. Maar heb hem nog nooit ontmoet in de Big C :lol:
Nog nooit ontmoet in de BigC? Dat lijkt me stug, als ik in het foodpark kom schenken ze meteen al de cappuccino (van 10 baht) voor me in..... ;) :lol: :lol: :lol:
Dus misschien hebben we elkaar wel eens gezien maar is het toevallig niet tot een praatje gekomen. Ik zit er ook nogal eens met een paar andere Nederlanders, terwijl onze dames samen boodschappen doen of in de beauty-salon zitten te neuzelen.
Mocht je een praatje met andere kaaskoppen wel eens leuk vinden, stuur dan maar een pb aan mij!

Mart
Erelid
Erelid

#12 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 12:26

Loe, ik zal voor Ruud een GL petje bestellen :lol:

RuudThai
Expat
Expat

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 oktober 2010, 12:31

Mart schreef:Loe, ik zal voor Ruud een GL petje bestellen :lol:
Hoeft niet, ik heb al een pet: een mooie GELE met het wapen van het Thaise koningshuis erop.... ;) ;) :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: 8-)

Mart
Erelid
Erelid

#14 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 12:34

RuudThai schreef:
Mart schreef:Loe, ik zal voor Ruud een GL petje bestellen :lol:
Hoeft niet, ik heb al een pet: een mooie GELE met het wapen van het Thaise koningshuis erop.... ;) ;) :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: 8-)
Dan moet je je ook eens wat koninklijker opstellen :roll: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”