Wilders' proces

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Wilders' proces

#1 Bericht door RuudThai » maandag 04 oktober 2010, 08:53

Wilders beroept zich op zwijgrecht

Novum/ANP op 04 oktober '10, 09:20, bijgewerkt 04 oktober '10, 09:46 De Volkskrant

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is niet van plan tijdens zijn proces antwoord te geven op vragen.

Wilders beroept zich op zijn zwijgrecht, kondigde zijn advocaat Bram Moszkowicz maandag aan bij de start van de inhoudelijke behandeling van de zaak.

De PVV-voorman staat terecht voor het beledigen van moslims en voor het aanzetten tot haat en tot discriminatie.

---------
Dat vind ik toch een laffe houding.
Hoe je er ook over denkt, je verwacht dat de man zich verdedigt tegen de aanklacht. Maar hij laat het over aan zijn zionistische vriendje, Bram Moszkowicz.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Wilders' proces

#2 Bericht door frans49 » maandag 04 oktober 2010, 09:07

RuudThai schreef:Wilders beroept zich op zwijgrecht

Novum/ANP op 04 oktober '10, 09:20, bijgewerkt 04 oktober '10, 09:46 De Volkskrant

AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders is niet van plan tijdens zijn proces antwoord te geven op vragen.

Wilders beroept zich op zijn zwijgrecht, kondigde zijn advocaat Bram Moszkowicz maandag aan bij de start van de inhoudelijke behandeling van de zaak.

De PVV-voorman staat terecht voor het beledigen van moslims en voor het aanzetten tot haat en tot discriminatie.

---------
Dat vind ik toch een laffe houding.
Hoe je er ook over denkt, je verwacht dat de man zich verdedigt tegen de aanklacht. Maar hij laat het over aan zijn zionistische vriendje, Bram Moszkowicz.


Krijgt Wilders een keer de kans om zich echt uit te spreken durft hij niet. :evil:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Wilders' proces

#3 Bericht door Wereldvreemd » maandag 04 oktober 2010, 09:15

RuudThai schreef: Dat vind ik toch een laffe houding.
Hoe je er ook over denkt, je verwacht dat de man zich verdedigt tegen de aanklacht. Maar hij laat het over aan zijn zionistische vriendje, Bram Moszkowicz.
Volgens mij is beschreven werkwijze, vrij normaal in de rechtspraak. Zoiets mag je laf vinden, maar in de advocatuur vinden ze het verstandig.
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Wilders' proces

#4 Bericht door Mart » maandag 04 oktober 2010, 09:52

Het zwijgrecht is het recht, bovendien:

Spreken is zilver en zwijgen is goud :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Wilders' proces

#5 Bericht door Sert » maandag 04 oktober 2010, 09:56

Of je het er mee eens bent of niet, Wilders vertegenwoordigt een aardig deel van het Nederlandse volk gezien de verkiezingsuitslagen.
Als je die dat gegeven doortrekt, staat een groot deel van Nederland terecht voor hetzelfde gedachtengoed.

'zionistische vriendje' - dit soort opmerkingen hoor je ook altijd van islamitische reli-fanaten.

Religion - the root cause of all evil.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wilders' proces

#6 Bericht door RuudThai » maandag 04 oktober 2010, 10:07

Wereldvreemd schreef:
RuudThai schreef: Dat vind ik toch een laffe houding.
Hoe je er ook over denkt, je verwacht dat de man zich verdedigt tegen de aanklacht. Maar hij laat het over aan zijn zionistische vriendje, Bram Moszkowicz.
Volgens mij is beschreven werkwijze, vrij normaal in de rechtspraak. Zoiets mag je laf vinden, maar in de advocatuur vinden ze het verstandig.
Jawel, dat geldt misschien voor Henk&Ingrid, maar in mijn ogen niet voor een politicus die zich erop voorstaat vrijuit te kunnen spreken en bovendien een goed spreker is (wat volksmennerig, maar toch ;) :) ).
Natuurlijk, bepaalde juridische delen zullen door de advocaat worden gedaan zoals het pleidooi.
Maar dat Wilders op alles weigert te antwoorden blijf ik uitermate zwak vinden.
Ik was erg benieuwd naar zijn persoonlijke stellingname. Nu wordt dat juridisch afgedicht en daarmee is de zin voor een gedeelte ontvallen aan dit proces.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wilders' proces

#7 Bericht door printen44 » maandag 04 oktober 2010, 10:33

Het is bekend dat Wilders niet graag in discussie treedt, buiten het parlement dan, met diegene die zijn zienswijze bekritiseren. Ettelijke malen heeft hij een optreden geweigerd om met gematigde moslimleiders in debat te gaan. Ook met Nederlanders weigert hij een openbaar debat. Behalve dan bij een verkiezingsdebat
Hij moet het hebben van spreken met gelijkgezinden of alleen.

Het is zijn goed recht om te zwijgen op een proces. Maar dan zullen alleen zijn advocaat en anderen zijn uitspraken verdedigen of aanvallen. De rechters zelf zullen Wilders niet horen.

Volgens de Telegraaf en het AD is de kans groot dat het OM om vrijspraak zal vragen. Het OM wilde aanvankelijk geen zaak er van maken, totdat een rechter in Amsterdam hen daartoe dwong.

Het OM heeft daar wel een punt, omdat vrijheid van meningsuiting in Nederland zeer ruim door rechters is beoordeelt. Zelfs majesteitsschennis en godslastering word door de rechters ruim gezien.

Ik zie liever Wilders politiek in het stof bijten, dan dat de rechterlijke macht hem de mond snoert. Hij kan dan de martelaar uithangen. Zoals Hitler zijn gevangenschap uitbuitte in zijn boek "Mein Kampf".

Opmerkelijk was wel dat enkele oudere CDA'ers zaterdag j.l. opmerkte dat de hele formatie hun deed denken aan begin dertiger jaren. Maar dat even ter zake.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wilders' proces

#8 Bericht door prajak » maandag 04 oktober 2010, 11:01

De verstandige krant met de V had vanmorgen een artikel over de visie van het EU Hof in kwesties als waarvoor Wilders voor de rechter staat. Er is een waslijst van uitspraken van dat Hof. Het gaat vaak om kleine nuances in wat je zegt of schrijft. Het wordt juridische haarkloverij en Wilders blijft daar buiten. Laten de geleerden het werk maar doen zal hij denken. Hij is zelf jurist maar ik weet niet of hij doorgegaan is in het strafrecht. Deze zaak komt mogelijk in beroep. Over een jaar of 3, 4 weten we meer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wilders' proces

#9 Bericht door Jeanette » maandag 04 oktober 2010, 11:32

De rechtbank is gewraakt. Dit wordt een hele lange irritante, komma n**kende soap.

Ze mogen hem wel goed bewaken want als hij nu vermoord wordt is Nederland helemaal onbestuurbaar. Ik denk dat hij dood nog lastiger is dan nu en dat zijn opvolger (????) dan misschien net als Herben bij de LPF zijn ideeën verkwanselt aan Amerika.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Wilders' proces

#10 Bericht door vleespet » maandag 04 oktober 2010, 15:12

Ik ben benieuwd hoe lang deze door de belastingbetaler gesponsorde reclamecampagne gaat duren? :twisted :twisted :twisted
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wilders' proces

#11 Bericht door prajak » maandag 04 oktober 2010, 16:54

Een geslepen politicus voor de rechter met een nog beter geslepen advocaat, team van advocaten is een beter woord. Ook nog een advocaat die gewend is de publiciteit te zoeken.

De jiddische achtergrond van deze advocaat is niet terzake doende. Dat staat er buiten. De man is eerst advocaat en dan pas jood. Alleen de oude heer, senior Max M, was een uitzondering. Die weigerde destijds Pieter M te verdedigen.

Hun plan is de zaak te traineren. En dat gaat lukken. Ze zullen zoveel mogelijk tussenvonnissen proberen uit te lokken en keer op keer in beroep gaan. De mensen in de USA betalen en die zijn uiterst rechts om niet te zeggen anti-moslim en ook wel van een Joodse achtergrond. Maar dat mag; de CPN werd naar mijn mening in de beginjaren ook gesponsord door de USSR. Het kost de belastingbetaler dus alleen de kosten van de procedure en de beveiliging.

Nou, dit gaat drie jaar duren.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wilders' proces

#12 Bericht door Jeanette » maandag 04 oktober 2010, 17:19

En Wilbers standpunt dan t.o.v. de JSF? Niet direkt USA vriendelijk. Nou als hij zijn tegenstand laat varen vrijt hij echt de VVD op. :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wilders' proces

#13 Bericht door RuudThai » maandag 04 oktober 2010, 17:33

prajak schreef: De jiddische achtergrond van deze advocaat is niet terzake doende. Dat staat er buiten. De man is eerst advocaat en dan pas jood. Alleen de oude heer, senior Max M, was een uitzondering. Die weigerde destijds Pieter M te verdedigen.
.........
De mensen in de USA betalen en die zijn uiterst rechts om niet te zeggen anti-moslim en ook wel van een Joodse achtergrond.
Ik schreef niet dat de advocaat een Joodse achtergrond had, ik noemde hem een zionist. Dat Joodse is neutraal, maar zionisten kun je bijv. die lui in de VS noemen die Wilders c.s. financieel ondersteunen. Joden is een aanduiding van een religie maar zionisme is meeromvattender, ook politiek en cultureel. En wordt beschouwd als nationalistisch en rechts-conservatief.
Ik denk dat het dikke salaris van advocaat Bram Moszkowicz voor een groot deel wordt betaald door zionistische groeperingen in de VS.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Wilders' proces

#14 Bericht door Loe » maandag 04 oktober 2010, 21:18

Waarom denk je dat Bram hem het zwijgen heeft opgelegd?

Vijf minuten praten door Wilders en hij wordt veroordeeld, want hij praat zonder na te denken over wat hij precie zegt.

Bram is iets meer van eerst denken en dan praten.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Wilders' proces

#15 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 08:09

WAT ?????????? :oops: :oops: :oops:

Amsterdam - Demissionair minister Hirsch Ballin (Justitie) is in een vroeg stadium hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de afweging om Geert Wilders strafrechtelijk te vervolgen.

Zo zo :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Leve de democratie :lol: Maar ja, zijn vader was een buitenlander :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”