http://www.bangkokpost.com/forum/viewto ... =21&t=5707
Moderator: Loempia
Dat heeft meer te maken met 'hun' idee dat je niet ziek kan worden zolang je haar droog blijft in de regen.Jim schreef:in de vierde plaats:
als het regent met een krant op je hoofd lopen en denken dat je dan niet nat wordt.
Het Boeddhisme kent in de kern geen besef van een "almachtige" slechts de boeddha, de verlichte..Je haalt dingen door elkaar, boeddhisme en animisme, welke de basis is voor iedere huidige religie..prajak schreef:Ja, en ze hebben ook het idee dat Den Heere God, de Almachtige doch ook de Bestraffende, ze wel beschermt als ze zonder helm op hun brommer stappen..... Nee, het is meer van "zit mijn haar goed ?"
Het is me in het verleden niet vaak gebeurd maar in dit geval moet ik Luc grotendeels gelijk geven.Luc schreef:Het boedhisme ,zoals het hier in Thailand wordt benaderd,
is voor een groep een grote geldmachine en voor anderen een grote geldklopperij.
Wordt ook door hele grote firma's gepromoot en van heel jong bij de kleine onwetende burger ingepompt. (brainwashing)
Uitzonderingen daar gelaten.
weer een heerlijk zonnetje
Jullie bedoelen dat de vergelijking met de RK-kerk vanaf de Middeleeuwen tot aan een 30 jaar geleden opgaat?dutch schreef:Het is me in het verleden niet vaak gebeurd maar in dit geval moet ik Luc grotendeels gelijk geven.Luc schreef:Het boedhisme ,zoals het hier in Thailand wordt benaderd,
is voor een groep een grote geldmachine en voor anderen een grote geldklopperij.
Wordt ook door hele grote firma's gepromoot en van heel jong bij de kleine onwetende burger ingepompt. (brainwashing)
Uitzonderingen daar gelaten.
weer een heerlijk zonnetje
Ik zal en kan niet op details in gaan ,maar heb de laatste twee maanden van zeer nabij de handel en wandel van enkele zeer grote en bekende Wat's meegemaakt.
Van Bangkok tot Ayudya tot Udon Thani tot Kao Yai tot Sikhiu/Pak Chong.
Geen leuke bekentenis overigens