En wilt u hier even tekenen ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
En wilt u hier even tekenen ?
De toch al als lastig bekend staande Imm Pol in mijn regio heeft een nieuw formulier ontworpen. Het formulier krijg je sinds kort onder jouw neus geschoven als je een verlenging vraagt van een non im O. Meest gebruikt zijn het ret en het mar verhaal.
Het briefje krijg ik morgen in kopie en het gaat naar iemand in BKK. Maar er staat heel simpel in het kort en in boosheid vertaald dit.
"U heeft net een verlenging gekregen. Door ondertekening dezes verklaart u er mee bekend te zijn dat wijziging van de omstandigheden die aanleiding gaven tot deze verlenging direct aanleiding zijn u het land uit te sodemieteren"
Nou, vul maar in. De dame kondigt echtscheiding aan. De regering verlaagt jouw inkomen. Leuke dingen voor die mensen. Maar ja, daar komt men pas na een jaar achter en dan heb je je maatregelen getroffen. Wassen neus ?
Wie heeft ook zo'n ding gehad ?
Het briefje krijg ik morgen in kopie en het gaat naar iemand in BKK. Maar er staat heel simpel in het kort en in boosheid vertaald dit.
"U heeft net een verlenging gekregen. Door ondertekening dezes verklaart u er mee bekend te zijn dat wijziging van de omstandigheden die aanleiding gaven tot deze verlenging direct aanleiding zijn u het land uit te sodemieteren"
Nou, vul maar in. De dame kondigt echtscheiding aan. De regering verlaagt jouw inkomen. Leuke dingen voor die mensen. Maar ja, daar komt men pas na een jaar achter en dan heb je je maatregelen getroffen. Wassen neus ?
Wie heeft ook zo'n ding gehad ?
-
- Expat
Re: En wilt u hier even tekenen ?
Nog nooit van gehoord, laat staan gezien.
-
- Volwaardig lid
Het is nieuw en niet uit den dikken duim gezogen, zag het gisteren voor me. Vandaag krijg ik een kopie van dat ding en gaat het naar iemand in BKK. Ik zal de E tekst hier plaatsen.
-
- heeft ervaring
Klinkt eigenlijk logisch. Je bent hier op basis van een marriage visum, je gaat scheiden dus is de rechtsgrond waarop het visum is verleend er niet meer. Zie hier niets vreemds in.
Neem dus je maatregelen alvorens je tekent voor de scheiding.
Neem dus je maatregelen alvorens je tekent voor de scheiding.
- joepattaya
- Expat
Datzelfde geldt al jaren voor een non-immigrant 'B' + work permit. Beeindig je je baan of wordt je baan beeindigt, dan heb je 7 dagen respijt: je spullen pakken of een nieuwe aanvraag voor een work permit starten.
Veel immigratie-kantoren eisen zelfs, dat je eerst een nieuw visum gaat scoren, terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is.
Veel immigratie-kantoren eisen zelfs, dat je eerst een nieuw visum gaat scoren, terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- jumbo
- Expat
joepattaya schreef:Datzelfde geldt al jaren voor een non-immigrant 'B' + work permit. Beeindig je je baan of wordt je baan beeindigt, dan heb je 7 dagen respijt: je spullen pakken of een nieuwe aanvraag voor een work permit starten.
Mits je een workpermit hebt met een marriage visa, maar ik snap dat je niet op de hoogte bent van die specifieke regels .... hehehehhhhhheheee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- joepattaya
- Expat
Nee, dat klopt, want ik ben niet gemerried, maarrrrrr volgens mij wordt een non-O merrie-visa niet gekoppeld aan een workpermit, terwijl dat bij een non-imm.-B (meestal) wel gebeurd, maar ik kan er kompleet neffe zitten.jumbo schreef:joepattaya schreef:Datzelfde geldt al jaren voor een non-immigrant 'B' + work permit. Beeindig je je baan of wordt je baan beeindigt, dan heb je 7 dagen respijt: je spullen pakken of een nieuwe aanvraag voor een work permit starten.
Mits je een workpermit hebt met een marriage visa, maar ik snap dat je niet op de hoogte bent van die specifieke regels .... hehehehhhhhheheee
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- jumbo
- Expat
Inderdaad dat zit je, normaliter is het meer gebruikelijk zelfs om het via je non-o te doen omdat het je de zekerheid geeft niet direct het land uit te moeten en een residentie aanvraag goedkoper is. En kwam inkomsten ligt het eenvoudiger dacht ik....joepattaya schreef: Nee, dat klopt, want ik ben niet gemerried, maarrrrrr volgens mij wordt een non-O merrie-visa niet gekoppeld aan een workpermit, terwijl dat bij een non-imm.-B (meestal) wel gebeurd, maar ik kan er kompleet neffe zitten.
Echter in speciale gevallen, onder de Industrial Estate Authority of Thailand (IEAT) regelgeving bijvoorbeeld mag je alleen op een non-b werken....zoals in mijn geval...
Die druk heb ik dus niet om te trouwen, maar ze blijven me steeds vragen/smeken

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
joepattaya schreef:
Nee, dat klopt, want ik ben niet gemerried, maarrrrrr

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
- Contacteer:
Je non-B wordt alleen ongeldig verklaard indien je verlenging van je non-B hebt op basis van je work permit. Indien je 'gekozen' hebt om elke 3 maanden een 'run' te doen en dus geen verlenging hebt blijft je non-B gelijk, en gaat de 7 dagen termijn niet op.joepattaya schreef:Datzelfde geldt al jaren voor een non-immigrant 'B' + work permit. Beeindig je je baan of wordt je baan beeindigt, dan heb je 7 dagen respijt: je spullen pakken of een nieuwe aanvraag voor een work permit starten.
- joepattaya
- Expat
Daarom staat er non-immigrant 'B' + work permit, maar toch bedankt voor de verduidelijking.Manuel schreef:Je non-B wordt alleen ongeldig verklaard indien je verlenging van je non-B hebt op basis van je work permit. Indien je 'gekozen' hebt om elke 3 maanden een 'run' te doen en dus geen verlenging hebt blijft je non-B gelijk, en gaat de 7 dagen termijn niet op.joepattaya schreef:Datzelfde geldt al jaren voor een non-immigrant 'B' + work permit. Beeindig je je baan of wordt je baan beeindigt, dan heb je 7 dagen respijt: je spullen pakken of een nieuwe aanvraag voor een work permit starten.