Vakantie in vakantie

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

Vakantie in vakantie

#1 Bericht door marcje » dinsdag 14 september 2010, 16:12

Stomme vraag, de vorige keer heb ik via het reisbureau een dag extra gepakt voor een bezoek aan Bangkok, op advies van jullie en dat is goed bevallen. (alhoewel 1 dag te kort was)

Dit keer wil ik het middenin gaan doen. Ik zit in Phuket en heb middenin 2 dagen vrij, Ik weet al van de vorige keer dat jullie tips gaven dat ik het hotel moet laten weten dat ik een paar dagen er niet ben, maar daarna terugkom.

Nu het volgende, mag ik vrij reizen door thailand heen (op de kaart die je invult in het vliegtuig moet je namelijk de naam van het hotel zetten waar je heengaat), mag ik dan zomaar reizen binnen thailand met het vliegtuig?

Is het raadzaam om gewoon op de bonnefooi een ticket te boeken op straat (da's goedkoper dan via mijn eigen touroperator) en dan daar ter plekke zoeken naar een hotel in bangkok (tis toch maar 1 nachtje, hooguit 2), of is het raadzamer om dat vooraf te regelen? Zijn er in dat geval nog tijden waar je rekening mee moet houden, als je 's avonds na een bepaalde tijd komt in NL, nemen ze geen gasten meer aan (is dat daar ook zo?)

En als laatste, als je aankomt op bangkok moet je naar de stad komen, rijden er bussen vanaf het nieuwe vliegveld? of een metrosysteem of ben je verplicht de taxi te pakken en wat zijn de kosten. Kun je een eventuele taxichauffeur ook vragen naar een redelijk hotel of wordt je dan meteen een poot uitgedraaid in het hilton, of nog erger, afgezet in een donker steegje achteraf waar ze hotel met dubbel oo schrijven.
Hoe betrouwbaar is dat?

Mijn excuses voor de vele vragen, ik ben een beetje onzeker, maar weet dat ik een hoop kan leren van de mensen die het voor mij gedaan hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Vakantie in vakantie

#2 Bericht door prajak » dinsdag 14 september 2010, 16:19

Ik reageer in hoofdletters al is dat onbeleefd......

Dit keer wil ik het middenin gaan doen. Ik zit in Phuket en heb middenin 2 dagen vrij, Ik weet al van de vorige keer dat jullie tips gaven dat ik het hotel moet laten weten dat ik een paar dagen er niet ben, maar daarna terugkom. BETAAL JE DE KAMER DOOR ? DAN JA. BETAAL JE DE KAMER NIET DOOR ? RESERVEER DAN VOOR TWEE DAGENLATER.

Nu het volgende, mag ik vrij reizen door thailand heen (op de kaart die je invult in het vliegtuig moet je namelijk de naam van het hotel zetten waar je heengaat), mag ik dan zomaar reizen binnen thailand met het vliegtuig? JA, EEN ADRES OPGEVEN IS EEN FORMALITEIT. JE KUNT VRIJ RONDREIZEN NAAR WAAR JE WILT.

Is het raadzaam om gewoon op de bonnefooi een ticket te boeken op straat (da's goedkoper dan via mijn eigen touroperator) en dan daar ter plekke zoeken naar een hotel in bangkok (tis toch maar 1 nachtje, hooguit 2), of is het raadzamer om dat vooraf te regelen? Zijn er in dat geval nog tijden waar je rekening mee moet houden, als je 's avonds na een bepaalde tijd komt in NL, nemen ze geen gasten meer aan (is dat daar ook zo?) ZOEK EEN THAI REISBURO EN BOEK DAAR HET DOMESTIC TICKET. LOEK OP DE HOEK ZOU IK NIET ZOMAAR VERTROUWEN. EN HOE LAAT KUN JE BINNENKOMEN ? EEN 5 STERREN DING DAG EN NACHT, EN GUESTHOUSE OF KLEIN HOTEL KAN DE RECEPTIE DAN DICHT HEBBEN. VRAAG BIJ RESERVEREN, VEEL HOTELS HEBBEN OP INTERNET EEN TEL NR STAAN.

En als laatste, als je aankomt op bangkok moet je naar de stad komen, rijden er bussen vanaf het nieuwe vliegveld? of een metrosysteem of ben je verplicht de taxi te pakken en wat zijn de kosten. Kun je een eventuele taxichauffeur ook vragen naar een redelijk hotel of wordt je dan meteen een poot uitgedraaid in het hilton, of nog erger, afgezet in een donker steegje achteraf waar ze hotel met dubbel oo schrijven. VANAF HET NW VLIEGVELD GAAT EEN SKYTRAIN MAAR IK LEES IN D EKRANT DAT SJOUWEN MET VETTE KOFFERS EEN PROBLEEM IS, GEEN FACILITEITEN, ROLTRAPPEN, ETC. MAAR BEN JE LICHT BEPAKT DAN KAN DIE SKYTRAIN WEL. DE AANSLUITING OP HET SKYTRAIN NETWERK IS HOPELOOS MAAR JE KUNT VIA MAKKASAN SNEL EEN TAXI PAKKEN NAAR WAAR JE MAAR WILT.

Hoe betrouwbaar is dat? DE SKYTRAIN IS HEEL BETROUWBAAR, IK BEN ER NOG NOOIT UITGEVALLEN.

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » dinsdag 14 september 2010, 16:28

Natuurlijk mag je vrij gaan en staan waar je wil, dus ook met een vliegtuig.

Er zijn overal reisburo’s dus daar boeken.

Voor Bangkok is het aan te bevelen wel een hotel vooraf te boeken, en zijn voldoende site’s waar je dat kan doen.
Als je gereserveerd hebt, maakt het niet uit hoe laat je weer binnenkomt.

In jouw geval zou ik een taxi nemen, kost ca 300 Tb.

Succes, en stomme vragen bestaan niet
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » dinsdag 14 september 2010, 16:40

Wat wil je dokken voor een hotel in BKK ?

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door marcje » dinsdag 14 september 2010, 16:40

Dank u, dank u voor de helpende reacties.

Het hotel is doorbetaald dus ik geef netjes door dat ik een paar dagen weg ben.

De taxi of skytrain is allebei een optie 300 baht is goed te doen naar het centrum.
Hotels reserveren via internet moet lukken (zonder creditcard misschien niet altijd mogelijk) maar in dat geval kan ik altijd nog even bellen inderdaad en in het uiterste geval neem ik gewoon een vroege vlucht zodat je een hotel kunt vinden (ik slaap liever niet op de straat ;)

Een paar dagen bangkok licht bepakt lijkt me gewoon best leuk om te doen.
Stomme vragen bestaan niet inderdaad, dus daarom ook deze laatste maar.

Ik koop iedere keer eigenlijk een levi's spijkerbroek (of 2) als ik daar ben, meestal in een winkelcentrum in een levi's store en de prijzen van patong en phuket liggen gelijk.

Mocht ik in bangkok gaan kijken zijn de prijzen van de merkartikelen dan gelijkwaardig? (ik begreep al dat taxi's, het eten en de markten een stuk goedkoper zullen zijn in vergelijking met het toeristische phuket, maar hoe zit dat met de merkartikelen)

In nederland is het ook niet zo dat een V&D in Amsterdam duurder is dan de V&D/bijenkorf in Maastricht, is dat in thailand wel zo?

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door marcje » dinsdag 14 september 2010, 16:42

@prajak, geen idee wat normaal is, ik denk aan 2500 baht een nacht max?, een beetje hoger dan de gemiddelde guesthouse en een stukje goedkoper dan het hilton zeg maar.

De 13 zwembaden zijn niet van toepassing, een kamer met airco, een goed bed en een kluisje voor mijn camera/paspoort etc is meer dan genoeg.

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » dinsdag 14 september 2010, 16:54

Een aanrader:

http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/bangkokboutique/

dan heb je nog wat extra zakgeld voor Soi Cowboy :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » dinsdag 14 september 2010, 16:55

Nou, 2.500 baht voor een nachtje pitten is vet hoor ! Het kan in een nette tent voor de helft ook. Maar de mensen in deze klub die in BKK wonen kunnen je beter verder helpen dan ik. En die reageren straks wel.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 14 september 2010, 17:46

Het hangt een beetje af waar in Bangkok je wilt zitten en wat je wilt gaan doen.
Als je wilt shoppen dan is Pratunam uitstekend. Als voorbeeld twee hotels daar: White Palace en Pratunam Park.
Naast elkaar gelegen. de eerste kost 1250 baht voor een tweepersoonskamer en de tweede kost 1650 baht voor een tweepersoonskamer. Reserveren alleen in het hoogseizoen, dus zeg maar de twee weken rond kerst.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”