Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#1 Bericht door pong » zondag 05 september 2010, 12:20

Aparte mededeling: vanaf heden (vanaf 1.9.10) is op ALLE boekingen vanaf Duitse airports, met vertrek VANAF 1-1-11 een vliegtax van kracht. deze bedraagt: 8€ voor binnen EU (of Europa), 25€ voor middellang (bvb de Gulf) en 45€ voor long-distance, bvb BKK en heel OOst-Azie.
Naar het schijnt ben je, als je bvb. EK=emirates boekt, via Dubai, maar door naar BKK, toch maar die 25€ kwijt-ik heb dat nog niet nagekeken (vanaf GB telt wel de eindbestemming in je ticket).
Heb je al heel lang vooruitgeboekt-dan tref je het nog deze keer-je hoeft niet te bijbetalen.
Of dit de Duitsers nu massaal naar Nederland zal lokken-tja, ik betwijfel het, want de vliegprijzen (all-in) vanaf AMS liggen toch meest wel 50-100€ hoger als vanaf DUS-zelfs met eenzelfde airline, als bvb. EK.
RYANair schijnt wel druk bezig te zijn om vluchten naar NL te verplaatsen, maar daar heb je niks aan voor BKK.

suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#2 Bericht door suzi_1960 » zondag 05 september 2010, 15:33

balen want we vliegen vaak van dusseldorf naar Z-frankrijk juist omdat het goedkoop is zonder tax. dus toch maar extra goed opletten....stomme zet van de Duitsters

taam
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 197
Lid geworden op: zondag 18 april 2010, 13:23
Locatie: Pathumthannee

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#3 Bericht door taam » zondag 05 september 2010, 15:41

Onze buren zijn net apen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#4 Bericht door prajak » zondag 05 september 2010, 15:57

De overheidskassen zijn leeg en moeten worden gevuld. Je wilt allemaal dat er stoplichten staan en keurige (hum...) wegen en politie en dat de kinderen naar school kunnen. Zonder geld werkt geen enkele overheid. Belasting is een van de hoofdbronnen.

Nou, zeg het maar, hoe wil je die belasting hebben ? Een punt op de BTW ? Dat voel je iedere dag, van de benzine tot een onsje kaas. Meer inkomstenbelasting, rendementsheffing ? Dat merk je iedere maand/jaar. Meer wegenbelasting (al heet dat niet zo...), dat merk je als je in de tuuttuut stapt. Meer schenkingsrecht ? Dat merk je als je wat krijgt. De enige belasting waar je niks van voelt is het successierecht, de "erfenisbelasting" over wat jij straks nalaat.

Het komt uit de lengte of uit de breedte. Reken maar eens uit of een punt op de BTW je minder of meer kost dan de vliegtax.

Nu D dat gaat doen zal men vluchten nemen vanaf de buurlanden van D. Het is daarom een onzalig idee. Dit moet je in EU verband regelen. D maakt dezelfde fout als destijds NL. Het zal geen lang leven beschoren zijn. En, je betaalt al tax op de kerosine mits binnen de EU.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#5 Bericht door elst99 » maandag 06 september 2010, 07:25

Ook al komt er vliegtax bij, is en blijft het voor de meeste toch goedkoper, alleen parkeren maakt al een hoop uit.
Schiphol is erg duur ook voor de luchtvaartmaatschappijen, stijg- en landingsrechten zijn op Schiphol hoog.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#6 Bericht door pong » dinsdag 07 september 2010, 11:56

De redenering is, dat dit slechts een gedeeltelijke compensatie is voor het niet betalen van tax op kerosine-wat elke andere vervoerder wel moet doen, Inkl, de spoorwegen voor hun electra (lang geleden konden bvb Duitse trucks hun extra diesel-accijns terugkrijgen-dat is allang afgeschaft). het heet iets als ''flugsteuerabgabe''.
Omdat vrijwel alle omliggende landen toch al (veel) hogere vliegprijzen hebben, zal het in de praktijk eerder leiden tot meer gelijktrekken van prijzen vanaf AMS en bvb DUS/FRA.
Overigens is NL met name zo duur vanwege de enorm hoge veiligheidskosten-elke keer vertrek vanaf Schiphol kost je minstens 29€ aan kosten. Dat is vanaf DE nog steeds veel lager.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#7 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 07 september 2010, 12:10

elst99 schreef:Ook al komt er vliegtax bij, is en blijft het voor de meeste toch goedkoper, alleen parkeren maakt al een hoop uit.
Schiphol is erg duur ook voor de luchtvaartmaatschappijen, stijg- en landingsrechten zijn op Schiphol hoog.

Kijk dan nog maar eens naar de wintertarieven van Air Berlin.
Ik denk dat het prijsvoordeel helemaal weg is en dat ze mogelijk zelfs duurder zijn dan de collega's van uit A'dam.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#8 Bericht door elst99 » dinsdag 07 september 2010, 15:19

Je moet ook op de speciale dagen dat ze tickets in de aanbieding doen boeken. Kreeg vanmorgen ook weer een mail, (sorry heb het nog niet bekeken) maar ik vlieg nu 21 september met 2 personen enkele reis XL stoelen voor 600€ en heb dit dus 10 dgn geleden geboekt is toch goedkoop, daar kom ik vanuit Schiphol niet weg en dan nog p.p. 30 kg en 8 kg. handbagage (incl. laptop) en 6 kg. medicijnen. Eva evergreen de luxe max. 25 kg. en 7 kg. handbagage en enkele reis 70% van retour en als ik een 1 jr. ticket wil ben ik retour 1400/1500 € kwijt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#9 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 september 2010, 15:21

Misschien brengt al dat gedoe rond vliegtaxen in een paar landen van de EU diezelfde EU op een heldere gedachte.
Geen vliegtax op de tickets, maar BTW/milieutax of hoe je het maar wil noemen als het maar flink geld opbrengt, op de kerosine. Opcenten op die kerosine van bijv. 25 %. Een lekker melkkoetje voor al die arme door de financiële crisis geteisterde landen!
Voor Nederland: geen forse ingrepen in de zorg, het onderwijs en de sociale uitkeringen want die kunnen dankzij de miljardeninkomsten uit de kerosinebelasting worden afgesteld.
Toch een goed alternatief? :idea: ;) :oops: :lol: :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#10 Bericht door elst99 » dinsdag 07 september 2010, 15:44

Een typisch linkse gedachte, egoïstisch, jij hoeft niet meer te vliegen en geniet van je uitkering in Thailand ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#11 Bericht door vleespet » dinsdag 07 september 2010, 16:09

elst99 schreef:Een typisch linkse gedachte, egoïstisch, jij hoeft niet meer te vliegen en geniet van je uitkering in Thailand ;)
Nou nog een keer goed nadenken Elst,links en egoïstisch in een adem te noemen is een beetje dom.
De partij die de klimaatsverandering ontkend zit aan de rechtse kant,dat is pas egoïstisch.
Of geef jij niet zoveel om je kleinkinderen?
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#12 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 07 september 2010, 16:35

RuudThai schreef:Misschien brengt al dat gedoe rond vliegtaxen in een paar landen van de EU diezelfde EU op een heldere gedachte.
Geen vliegtax op de tickets, maar BTW/milieutax of hoe je het maar wil noemen als het maar flink geld opbrengt, op de kerosine. Opcenten op die kerosine van bijv. 25 %. Een lekker melkkoetje voor al die arme door de financiële crisis geteisterde landen!
Voor Nederland: geen forse ingrepen in de zorg, het onderwijs en de sociale uitkeringen want die kunnen dankzij de miljardeninkomsten uit de kerosinebelasting worden afgesteld.
Toch een goed alternatief? :idea: ;) :oops: :lol: :mrgreen:
Nog meer onzalige ideeën om de tanende economie kapot te maken?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 september 2010, 16:46

Wouter_Udon schreef:Nog meer onzalige ideeën om de tanende economie kapot te maken?
Bij mijn weten is de economie zich aan het herstellen, langzaam, maar zeker.
Een tanende economie is een slechter wordende economie en dat is het zeker niet.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#14 Bericht door Jim » dinsdag 07 september 2010, 16:55

maakt het wat uit of je 50 euro extra voor kerosine betaalt of 50 euro extra voor een vliegtax?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ook DUITSLAND krijgt vliegtax!

#15 Bericht door prajak » dinsdag 07 september 2010, 16:57

elst99 schreef:Een typisch linkse gedachte, egoïstisch, jij hoeft niet meer te vliegen en geniet van je uitkering in Thailand ;)
Ik dacht dat "links" delen betekent en niet egoistisch. Rechts is meer egoistisch dan links. Rechts is zakken vullen, geen belastingverhoging voor de super-inkomens, korten op zorg en ww, meer mensen die hun eigen huis opeten en meer mensen naar de voedselbank.

En wij hier betalen wel de vliegtax als we naar NL willen via D.

En wat die uitkering er mee te maken heeft zie ik niet in. Voor WAO is premie betaald. En ook als de werkgever dat dokt betaalt de werknemer. Het gaat immers uit het budget dat beschikbaar is voor zijn/haar arbeid. Verder komen wij hier niet meer ten laste van de NL zorgpot. Wij dokken de zorg zelf of betalen hier een premie. NL mag blij zijn dat zovelen verkassen. En we gaan ook nog eerder dood, las ik hier ooit. Dat spaart NL op de AOW uitkering. Eigenlijk zijn wij hier weldoeners. Daar mag Elst99 best eens voor klappen !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”