Wat geef ik kado
Moderator: Loempia
- v@go
- Volwaardig lid
Wat geef ik kado
We zijn zojuist uitgenodigd om volgende week op kraamvisite te komen bij de zus van een vriendin.
De zus woont met haar man bij haar moeder in Bangkok.
We blijven daar overnachten. We kunnen natuurlijk niet met lege handen daar aankomen.
Wat geef je nu kado en met wat voor geschenk moeten we aankomen voor de moeder?
We blijven daar overnachten. We kunnen natuurlijk niet met lege handen daar aankomen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
Re: Wat geef ik kado
Ga eerst maar na hoe close de relatie is, De zus van een vriendin van jullie .v@go schreef:We zijn zojuist uitgenodigd om volgende week op kraamvisite te komen bij de zus van een vriendin.
hier schering en inslag met uitnodigingen van zus van neef en nicht van vriend enz enz.
Het gaat vaak om de evelope liefst een gouden halsketting .uiteraard is niet iedereen zo
maar het gebeurt vaak om de kas te spekken .
Ga het van harte dan maakt het kado niet veel uit .
Maar goed ik ken jullie relatie niet .
-
- Erelid
en een fles drank voor de vader, voor de moeder een taart en voor de baby van alles bv een kinderwagen 

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- Roger
- Volwaardig lid
lekker eten meenemen, dat is altijd welkom.. of wat fruit....
~ ENJOY THE SILENCE ~
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Over kraamvisite weet ik niets. Hoe dat gaat in Thailand?
Ben één keer in het ziekenhuis geweest op kraambezoek en toen gingen een paar kinderkleertjes mee, gekocht op de markt.
En dat was voor een buurmeisje van de buren...
Maar naar wat vagere kennissen (neef van nicht, zus van vriendin enzovoorts) nemen mijn vrouw en ik niets mee.
Wel nemen we een paar vrouwen mee naar de markt en betalen het eten dat wordt ingeslagen voor die middag of avond.
Kosten vallen wel mee en de Thai vinden het heel leuk.
Overigens laat ik dit soort beslissingen altijd over aan mijn vrouw. En die doet het meestal op die manier.
Ben één keer in het ziekenhuis geweest op kraambezoek en toen gingen een paar kinderkleertjes mee, gekocht op de markt.
En dat was voor een buurmeisje van de buren...
Maar naar wat vagere kennissen (neef van nicht, zus van vriendin enzovoorts) nemen mijn vrouw en ik niets mee.
Wel nemen we een paar vrouwen mee naar de markt en betalen het eten dat wordt ingeslagen voor die middag of avond.
Kosten vallen wel mee en de Thai vinden het heel leuk.
Overigens laat ik dit soort beslissingen altijd over aan mijn vrouw. En die doet het meestal op die manier.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Een zak rijst van 50 kg.
En een traytje biertje, om de middag door te komen.

En een traytje biertje, om de middag door te komen.

- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ja, dat laatste heb je zeker nodig!taam schreef: En een traytje biertje, om de middag door te komen.
![]()
![]()
Maar geldt ook voor kraamvisite in Nederland.
Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
v@go schreef:We zijn zojuist uitgenodigd om volgende week op kraamvisite te komen bij de zus van een vriendin.
Pak condooms voor de vader.
Is het hopelijk de laatste keer dat je op kraamvisite moet.

Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
Bangkok is the place for me.
You can go ........
-
- Volwaardig lid
@v@go, eens had ik het "probleem" dat ik de moeder van m'n vriendin ging ontmoeten. Ook toen wilde ik een kado meenemen. Uiteindelijk is het een pak nederlandse douwe egberts koffie geworden. Of ze het nou echt leuk vond weet ik eigenlijk niet. Maar het geeft mij een goed gevoel.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- joepattaya
- Expat
Wat je ook meeneemt; het maakt niet uit.
Een rechtgeaarde Thai zal het kado in dank aanvaarden en NIET ter plekke uitpakken.
Dat gebeurt later als de visite weg is.
Je zult nooit achteraf horen hoe leuk je kado was...........het is namelijk altijd goed.
Een rechtgeaarde Thai zal het kado in dank aanvaarden en NIET ter plekke uitpakken.
Je zult nooit achteraf horen hoe leuk je kado was...........het is namelijk altijd goed.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- v@go
- Volwaardig lid
Dat hebben we inderdaad al eens meegemaakt. Daar zijn we aan gewend geraakt.joepattaya schreef:Wat je ook meeneemt; het maakt niet uit.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Dat uitpakken van een kado is volgens mij vooral een rare Nederlandse gewoonte. Ook in Engeland en Frankrijk pakt men een kado niet ter plekke uit.joepattaya schreef:Wat je ook meeneemt; het maakt niet uit.
En verder denk ik dat een Thai een kadootje leuk vindt en er verder niet veel achter zoekt, tenzij het geld is.
En natuurlijk hebben ze dat laatste het liefst.
Je kunt ook aanbieden te betalen voor het eten, of de drank. Vinden ze ook leuk.
Oh, ja en geld is ook heel aardig.
Een bloemetje moet je natuurlijk niet meebrengen. Allereerst weet je niet welke je moet kopen.
Sommige bloemen staan ergens voor en je zult maar net de verkeerde meebrengen.
Ook is de kans groot dat je de verkeerde kleur meebrengt.
Kleuren hebben betekenissen. Dagen van de week hebben ook een kleur.
En voor je het weet breng je gele bloemen mee.
Fout! Oma is op een , ik noem maar wat, maandag overleden en dat is de gele dag.
Gele bloemen brengen buiten de voorouderverering om kwaad in huis.
Maar geld bijvoorbeeld doet het altijd goed.
Goeie bonsbons zijn duur in Thailand en moeten gekoeld worden vervoerd, dus niet doen.
Een treetje bier of een flesje whiskey voor een man doen het ook altijd goed.
Wijn voor de vrouw des huizes is daarentegen slechts zelden een geschikt geschenk.
Buiten de uitgaanscentra van de grote steden drinken vrouwen (bijna) niet.
Kinderen kun je hetzelfde geven als de soortgenootjes in Nederland.
Het liefst natuurlijk gouden oorbelletjes uit de goudwinkel, ook al is het maar éénachtste baht.
Dat geldt dan uiteraard voor meisjes.
Voor jongentjes is het minimum een kwart baht

Laatst gewijzigd door Gardensafari op maandag 06 september 2010, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
Nou, bedankt voor de tip. Eerst had ik dus echt bloemen overwogen! Goed dat ik dat niet gedaan heb.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Bloemen kunnen wel, maar dan moet je eerst aan een familielid vragen welke bloemen en welke kleur fout zijn. Uit wat dan resteert kun je vrijelijk kiezen.Duiker schreef:Nou, bedankt voor de tip. Eerst had ik dus echt bloemen overwogen! Goed dat ik dat niet gedaan heb.
Knor, knor,
Hans
Hans