Iemand ervaring met thaise taallessen in Bangkok?
Ik wil volgend jaar 6 maanden Thais leren in bangkok en zoek nu een geschikte school/methode maar vind tussen de bomen het bos niet meer.
Ik vind 2 types scholen; degene die van maandag tot vrijdag cursus geven in de voor- of namiddag zoals deze.tlaschool.com/, en degene waar men 1, 2 of 3 maal per week een aantal uren les kan volgen zoals deze .mythailanguage.com/index.htm of de bekendste .thaiwalen.com/. Deze laatste krijgt wel vaak de kritiek niet meer dan een visumfabriek te zijn.
Idealiter lijkt mij de de maandag tot vrijdag methode. Maar vrees een beetje dat het teveel gaat worden om allemaal verwerkt te krijgen? Misschien toch beter 2 of 3 maal per week?
Ik wil ook absoluut leren lezen en schrijven (ook voor latere zelfstudie).
Ik verblijf in een Thais dorpje (Lumlukka, Phatum Thani) en mijn vriendin is lerares. Volop kans om de leerstof te oefenen dus.
Alvast bedankt voor alle ervaringen, aan- en opmerkingen.
thaise taal studeren in bangkok
Moderator: Loempia
-
- kenner
-
- Volwaardig lid
Re: thaise taal studeren in bangkok
Nou Robbie, ik verblijf ook op de Lamlookkaa Rd. - Pathumthannee. Op klong si (4).@robbie
Ik verblijf in een Thais dorpje (Lumlukka, Phatum Thani) en mijn vriendin is lerares.
Klong si bruist, druk, files en van alles en nog wat. Daas geen dorpje hoor, 5 jaar geleden wel
toen we ons huis kochten was het nog lekker rustig, maar nu allang niet meer.
Bangkok rukt op in heeft ons al opgeslurpt. Ik vermoed dat jij dan op Klong hok (6), of nog hoger vertoeft.
Wel interresante sites, mijn dank daarvoor. Meld me misschien ook wel aan om mijn geringe kennis
van Thais wat te vergrote.
Groet Taam
-
- Volwaardig lid
Als jouw vrouw lerares Thais is dan heb je expert in huis ! Maar mischien dwingen vreemde ogen meer ? Mijn ex is lerares Engels en dat maakte me akelig lui. Nu pak ik de boeken weer op. Begin met het alfabet, heb ik ook gedaan. Daar zijn goedkope boekjes voor te koop, iets van 30 baht p/stuk, de medeklinkers en de klinkers. Leer ze schrijven en lezen. Heel snel kun je nummerborden van auto's lezen. Daarna volg je de leerboekjes van de eerste klas van het laagste onderwijs. Je leert woordjes. De grammatica is niet moeilijk, wel de vele classifiers die de taal heeft. Een cursus is duur en voorlopig niet nodig. Woordenboeken E-Th bij de vleet te koop. Er is een klein woordenboek Nl-Th te koop bij de NVT. Succes.
-
- heeft ervaring
Ik heb eens cursus gevolgd bij .aaathai.com. 5 dagen per week wat mij goed beviel.
Dit was met een groepje van 7 mensen per klas en niet duur. Er wordt veel geoefend en herhaald, wat voor mij erg prettig was. Daarnaast wat leuke contacten opgedaan met mede cursisten.
Dit was met een groepje van 7 mensen per klas en niet duur. Er wordt veel geoefend en herhaald, wat voor mij erg prettig was. Daarnaast wat leuke contacten opgedaan met mede cursisten.
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web
Is the width of a thread from a spider's web
-
- komt net kijken
Ik ben reeds twee maal naar school geweest in Bkk, en ga deze winter voor een lange periode naar Thailand en ga dan ook weer les volgen. De naam van de school is thai language solutions. je kunt alle bijzonderheden vinden op hun website. thaisolutions150.com. Ik heb 1 op 1 les gevolgd, dus niet in groepsverband.. Naar volle tevredenheid. Goede proffesionele leraressen, die (zeer) goed Engels spreken en de problemen die je hebt met het leren goed aanvoelen, en hier op een vakkundige wijze op inspelen. Ook de prijzen zijn redelijk.
Groeten Chris
Groeten Chris
-
- komt net kijken
Het adres dat Chris bedoelt is thaisolutions1502.com/
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik was benieuwd naar zijn link en die werkte dus niet
;-)
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik was benieuwd naar zijn link en die werkte dus niet
;-)