Ik ben van plan eind dit jaar een maand naar Thailand te gaan. Als het me goed bevalt wil ik terugkeren en er voor langere tijd verblijven. Ik ben vorig jaar voor mezelf gestart als stresscounselor. Onder deze paraplu verricht ik nog meer werkzaamheden, maar dat is nu even niet van belang.Daarvoor heb ik een x aantal jaren gebruik gemaakt van de WAO. Doe ik nog steeds, totdat ik mezelf helemaal als zelfstandige kan bedruipen. Ik laat me inhuren door een bedrijf waar ik heel veel telefonische consulten voor verricht. met name op het gebied van stress en alle stressgerelateerde klachten. Dit bedrijf heeft me verteld dat ik deze werkzaamheden ook kan verrichten vanuit Thailand, mits er een goede telefoonverbinding is. Liefst ook nog een snelle internetverbinding, maar niet beslist noodzakelijk. Vraag: Wat heb ik nodig, als ik deze stap zet. Waar loop ik tegen aan, eventueel. Graag advies en eventuele begeleiding. Alle hulp is welkom.
Dank alvast.
Werken in Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Ben
- Expat
Re: Werken in Thailand
Renovatio2 schreef:Ik ben van plan eind dit jaar een maand naar Thailand te gaan. Als het me goed bevalt wil ik terugkeren en er voor langere tijd verblijven. Ik ben vorig jaar voor mezelf gestart als stresscounselor. Onder deze paraplu verricht ik nog meer werkzaamheden, maar dat is nu even niet van belang.Daarvoor heb ik een x aantal jaren gebruik gemaakt van de WAO. Doe ik nog steeds, totdat ik mezelf helemaal als zelfstandige kan bedruipen. Ik laat me inhuren door een bedrijf waar ik heel veel telefonische consulten voor verricht. met name op het gebied van stress en alle stressgerelateerde klachten. Dit bedrijf heeft me verteld dat ik deze werkzaamheden ook kan verrichten vanuit Thailand, mits er een goede telefoonverbinding is. Liefst ook nog een snelle internetverbinding, maar niet beslist noodzakelijk. Vraag: Wat heb ik nodig, als ik deze stap zet. Waar loop ik tegen aan, eventueel. Graag advies en eventuele begeleiding. Alle hulp is welkom.
Dank alvast.
Burocratie, Dat kon wel eens stress gevenWaar loop ik tegen aan, eventueel
Internet Lekker langzaam soms, Kon wel eens stress geven
Telefoon net wordt nogal eens onderbroken, Dat geeft stress.
De meeste Thai leven van dag tot dag en hebben de tijd sabaai sabaai ze zijn erg goed in iemand te stressen

Maar het weer is goed en het eten natuurlijk .
Zorg dat je visa in orde is.
- jumbo
- Expat
Ben schreef: Zorg dat je visa in orde is.
En dat je je uitkering mag exporteren....
Daarnaast is het niet toegestaan voor ingezetenen van Thailand om enig werk te verrichten vanaf Thais grondgebied zonder een toegewezen werkvergunning en zullen er voldoende figuren zijn die je het door jou bedachte leven of het licht in de ogen niet gunnen dus zou ik er wat 'vertrouwelijk' mee omgaan naar derden....
succes
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- heeft ervaring
Een vriend van mij werkt al maanden op deze manier vanuit Bangkok. Dit gaat vrij goed. In de buurt van een universiteit is er ook supersnel internet. Zijn Nederlandse sim zit in een of ander kastje, dat in Nederland een permanente internet verbinding heeft en doorschakelt naar zijn Thaise mobiel (sim) met amper kosten hiervoor. Klanten blijven dus een Nederlands nummer bellen met de normale kosten en hebben geen idee dat hij in Thailand de telefoon opneemt.
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web
Is the width of a thread from a spider's web
- Jim
- Volwaardig lid
het tijdsverschil lijkt me wel lastig.
als iemand in nederland je om 17.30 belt, is het voor jou 22.30 of 23.30
niet onoverkomelijk, maar toch..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- jumbo
- Expat
Daar tegenover staat dan weer dat je jezelf na 22.30/23.30 wel helemaal vol kan gooien want je kan wel ongestoord uitslapen....Jim schreef:het tijdsverschil lijkt me wel lastig.

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
het hangt nogal van de streek/plaats in Thaild af-en beiden hierboven hebben dus een beetje gelijk. Wat kaidon stelt-klopt-voor regio groot-BKK. maar die grote (vaak smerige, vieze, drukke, altijd lawaaiige etc.) stad is nou niet ieders smaak.
de klagers leven meest ver weg tussen de ricefields, in Isan of zo-en daar is het vaak veel minder-maar wel rustiger en niet zo stressy.
Wat jij doet doen velen, min of meer: zo schijnen er 100en poker-players te zijn (via www) die supersnel net nodig hebben om die prijzen te winnen. Daarvan wonen er veel op Samui-dus ik neem aan dat de voorzieningen daar OK zijn.
Die werk-permit klopt-maar zolang je enkel met niet-Thai bezig bent en het wat verborgen weet te houden, jagen ze nou niet echt op je. Maar je bent dus wel dankbaar potentieel subject voor chantage etc.......
de klagers leven meest ver weg tussen de ricefields, in Isan of zo-en daar is het vaak veel minder-maar wel rustiger en niet zo stressy.
Wat jij doet doen velen, min of meer: zo schijnen er 100en poker-players te zijn (via www) die supersnel net nodig hebben om die prijzen te winnen. Daarvan wonen er veel op Samui-dus ik neem aan dat de voorzieningen daar OK zijn.
Die werk-permit klopt-maar zolang je enkel met niet-Thai bezig bent en het wat verborgen weet te houden, jagen ze nou niet echt op je. Maar je bent dus wel dankbaar potentieel subject voor chantage etc.......