welke bank

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Soi 24
Expat
Expat

welke bank

#1 Bericht door Soi 24 » maandag 21 juni 2010, 07:37

Ben me aan het oriënteren op het openen van een bankrekening in Thailand. Wat is "the best offer"?

Welke bank heeft het beste internetbankieren? Welke bank rekent de laagste kosten? Mijn Rabobank beveelt me Bangkok Bank en Siam Commercial aan, maar ik weet niet obv welke criteria eerlijk gezegd.

Dank voor jullie reacties vast.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

Re: welke bank

#2 Bericht door Manuel » maandag 21 juni 2010, 07:52

Ik had zelf dezelfde banken aanbevolen. In Bangkok beviel Bangkok Bank mij het meeste en op Phuket Siam Commercial. Al is het vaak afhankelijk van het individuele filiaal in mijn opinie.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door frans49 » maandag 21 juni 2010, 08:10

Manuel schreef:Ik had zelf dezelfde banken aanbevolen. In Bangkok beviel Bangkok Bank mij het meeste en op Phuket Siam Commercial. Al is het vaak afhankelijk van het individuele filiaal in mijn opinie.

Is het eigenlijk handig om een Thaise bankrekening te hebben als je slechts een gedeelte van het jaar in Thailand bent?
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Loe » maandag 21 juni 2010, 08:40

zeker is het handig om een thaise rekening te hebben een van de voordelen is wanneer is ga, neem ik ook altijd euro's mee. Is de koers gunstig :twisted dan zet ik alles om en meteen op mijn rekening, ik kan dan overal geld uit de muur halen en heb geen kontanten in huis

Soi 24
Expat
Expat

#5 Bericht door Soi 24 » maandag 21 juni 2010, 09:29

Soi 24 schreef:Ben me aan het oriënteren op het openen van een bankrekening in Thailand. Wat is "the best offer"?

Welke bank heeft het beste internetbankieren? Welke bank rekent de laagste kosten? Mijn Rabobank beveelt me Bangkok Bank en Siam Commercial aan, maar ik weet niet obv welke criteria eerlijk gezegd.

Dank voor jullie reacties vast.
Aangezien twee van de drie reacties volgens mij in een ander topic thuishoren, herhaal ik de vraag nog maar een keer............wonen en werken in Thailand is de categorie
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » maandag 21 juni 2010, 10:05

http://www.bankthailand.info/

SCB Goed internet, UOB voor de exchange koers.

Succes .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » maandag 21 juni 2010, 11:06

Kasikorn, geen problemen en geen kosten als ik in de stad pin. Pin ik bij een andere bank dan 20 baht, pin ik Kasikorn buiten NK dan 10 baht. Internetbankieren gratis, wel omslachtig met aanmelden, maar betalen doe ik er niet mee. Dat lijkt me te link in dit land. Verder maken ze geen problemen als ik de opgave voor de IMM POL moet hebben, 100 baht per verklaring en snel geregeld.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Khon Neua » maandag 21 juni 2010, 18:29

Ik gebruik ook kasikorn bevalt goed . Internet bankieren was hier zo geregeld ook zonder workpermit . Bij bangkok bank was dit niet mogelijk .

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Fritsie » woensdag 23 juni 2010, 11:03

Kasikorn, internet bankieren werkt prima, overboekingen slechts 15 baht tot iets van 30.000 baht. Zijn ook makkelijker met een rekening openen voor buitenlanders dan Bangkok Bank (is mijn ervaring).

RuudThai
Expat
Expat

#10 Bericht door RuudThai » woensdag 23 juni 2010, 16:04

Fritsie schreef:Kasikorn, internet bankieren werkt prima, overboekingen slechts 15 baht tot iets van 30.000 baht. Zijn ook makkelijker met een rekening openen voor buitenlanders dan Bangkok Bank (is mijn ervaring).
Ik kon zeer gemakkelijk een rekening openen bij de Bangkok Bank, ruim 4 jaar geleden. Daarna , een jaartje later, wilde ik een gezamenlijke rekening met mijn vrouw openen en toen moest dat ineens in Bangkok gebeuren, bij het hoofdkantoor. Dat hebben we dus niet gedaan.
Later bleek dit een tijdelijke maatregel te zijn i.v.m. een fraudegeval van een farang.
Internetbankieren moet je aanvragen bij je filiaal in je eigen regio en is geen punt.
Erg gemakkelijk inloggen, net als in NL. Een overboeking naar een andere Thaise rekening gebeurt erg snel, je kunt automatisch je electriciteitsrekening enz. laten afschrijven en de kosten zijn laag.
Ik vind het vergelijkbaar met de ING, waar ik mijn Nederlandse bankrekening heb.

justice strike
heeft ervaring
heeft ervaring

#11 Bericht door justice strike » zondag 01 augustus 2010, 20:17

Kasikorn. Alhoewel ik van de lokale mensen begrijp dat krung thai de meest veilige is en bangkok bank de makkelijkste is.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door driver » maandag 02 augustus 2010, 10:16

RuudThai schreef:
Fritsie schreef:Kasikorn, internet bankieren werkt prima, overboekingen slechts 15 baht tot iets van 30.000 baht. Zijn ook makkelijker met een rekening openen voor buitenlanders dan Bangkok Bank (is mijn ervaring).
Ik kon zeer gemakkelijk een rekening openen bij de Bangkok Bank, ruim 4 jaar geleden. Daarna , een jaartje later, wilde ik een gezamenlijke rekening met mijn vrouw openen en toen moest dat ineens in Bangkok gebeuren, bij het hoofdkantoor. Dat hebben we dus niet gedaan.
Later bleek dit een tijdelijke maatregel te zijn i.v.m. een fraudegeval van een farang.
Internetbankieren moet je aanvragen bij je filiaal in je eigen regio en is geen punt.
Erg gemakkelijk inloggen, net als in NL. Een overboeking naar een andere Thaise rekening gebeurt erg snel, je kunt automatisch je electriciteitsrekening enz. laten afschrijven en de kosten zijn laag.
Ik vind het vergelijkbaar met de ING, waar ik mijn Nederlandse bankrekening heb.
Hmmm... onlangs heb ik samen met mijn Thaise vriendin een gezamelijke rekening geopend bij de Bangkok Bank in Sung Noen.

1 pasje en een boekje erbij gekregen waar het bedrag in staat wat je op de rekening hebt staan.

Omdat het al wat moeite koste deze rek. te openen mede omdat we niet getrouwd zijn misschien en ik er niet woon ? heb ik internetbankieren nog niet besproken.
De communicatie ging ook wat lastig omdat de medewerkers beperkt Engels spraken en ik weinig Thai .

Ben er ook nog niet achter of er rente vergoeding is op deze rekening en of ze er uberhaupt iets van spaarrekeningen hebben dat moet ik allemaal nog uit zien te vogelen in de toekomst.

mvg driver

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » maandag 02 augustus 2010, 10:27

Open je als particulier een huis-tuin-en-keuken rekening dan is dit in principe een: Savings-account.
Het bankboekje geeft dat waarschijnlijk ook aan.
Dit bankboekje kun je laten updaten aan de balie van ene bankkantoor (met dezelfde naam natuurlijk).
Tegenwoordig vind je meer en meer update-automaten.

Rente zal op dit moment zo'n 0.5 - 0.75% zijn. Is te verwaarlozen en misschien zijn er zelfs banken die aan buitenlandse rekeninghouders geen rente gunnen.

Open je een rekening, maar ben je niet altijd in Thailand; zorg dan wel dat er steeds minimaal THB 1000 op je rekening staat. Sommige banken sluiten een rekening af bij een lager saldo EN een niet-gebruik van 6 maanden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door driver » maandag 02 augustus 2010, 10:39

joepattaya schreef:Open je als particulier een huis-tuin-en-keuken rekening dan is dit in principe een: Savings-account.
Het bankboekje geeft dat waarschijnlijk ook aan.
Dit bankboekje kun je laten updaten aan de balie van ene bankkantoor (met dezelfde naam natuurlijk).
Tegenwoordig vind je meer en meer update-automaten.

Rente zal op dit moment zo'n 0.5 - 0.75% zijn. Is te verwaarlozen en misschien zijn er zelfs banken die aan buitenlandse rekeninghouders geen rente gunnen.

Open je een rekening, maar ben je niet altijd in Thailand; zorg dan wel dat er steeds minimaal THB 1000 op je rekening staat. Sommige banken sluiten een rekening af bij een lager saldo EN een niet-gebruik van 6 maanden.
Dat updaten kan idd daar heb je gelijk in.
Ik heb verder eigenlijk niet in het boekje gekeken als ik eerlijk ben maar alleen het saldo gechecht :mrgreen:
Dat is meer dan THB1000 overigens ,de rente wel of niet weet ik dus ook niet komt in November dan wel als ik er weer heen ga.

mvg driver

chinaski
kenner
kenner

#15 Bericht door chinaski » maandag 02 augustus 2010, 10:49

Ik heb ook al jaren Kasikornbank (was toen nog Thai farmer's bank), daarvoor ook bij Bangkok Bank maar die rek. heb ik afgesloten. Nooit problemen mee gehad, en gebruik sinds kort ook hun internetbanking.
Interest is inderdaad te verwaarlozen, maar is er wel..
Ik vraag me eigenlijk wel af wat de meest interessante bank is voor Thaise mensen; mijn zoon heeft een Thaise ID-kaart en ik zou ook voor hem een rekening willen openen. Het is me opgevallen dat er aan de AEON-bankautomaten geregeld veel volk staat.
Black is the colour of my true love's hair.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”