Hallo,
Graag een haastige vraag excuses als dit al het zoveelste topic is.
Kan ik als 18 jarige Nederlander de Thaise Nationaliteit nemen/krijgen?
Ik ben half Thai, Mijn moeder is nog steeds Thaise (dubbele nationaliteit, heeft geboorteakte, thais paspoort en thais ID kaart).
Is het dus nog mogelijk om voor mij een Thais geboorte akte in te vullen/maken.
En ten tweede krijg ik geen problemen met militaire dienst? Aangezien ik meer en deel hier in Nederland doorbreng.
Ik hoorde dat dit moeilijk was. Maar dat je in ieder geval wel een Thais paspoort kunt krijgen alleen dan geen (woon)adres in Thailand op te geven. Lijkt mij vreemd. Bij het tonen van een Thais paspoort zonder (woon)adres in Thailand.
Ben ik dan niet de pineut?
Hartelijk dank allemaal, graag meet spoed info.
Ro.
Half Thais en graag paspoort
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- RuudThai
- Expat
Re: Half Thais en graag paspoort
Er zijn een aantal regels in de Thaise nationaliteitswetgeving over dit soort zaken. Maar die zijn in de tijd van jouw leeftijd wel eens veranderd. Ieder geval is een zaak apart, dus kan er geen standaard antwoord gegeven worden.KhunRo schreef:Hallo,
Graag een haastige vraag excuses als dit al het zoveelste topic is.
Kan ik als 18 jarige Nederlander de Thaise Nationaliteit nemen/krijgen?
Ik ben half Thai, Mijn moeder is nog steeds Thaise (dubbele nationaliteit, heeft geboorteakte, thais paspoort en thais ID kaart).
Is het dus nog mogelijk om voor mij een Thais geboorte akte in te vullen/maken.
En ten tweede krijg ik geen problemen met militaire dienst? Aangezien ik meer en deel hier in Nederland doorbreng.
Ik hoorde dat dit moeilijk was. Maar dat je in ieder geval wel een Thais paspoort kunt krijgen alleen dan geen (woon)adres in Thailand op te geven. Lijkt mij vreemd. Bij het tonen van een Thais paspoort zonder (woon)adres in Thailand.
Ben ik dan niet de pineut?
Hartelijk dank allemaal, graag meet spoed info.
Ro.
Je kunt het beste met al je papieren (in ieder geval geboorteakte van jou en je moeder, huwelijksakte ouders) naar de Thaise ambassade in Den Haag gaan en de vraag daar voorleggen.