reizen van Kanchanaburi naar Ayutthaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
castlenco
komt net kijken
komt net kijken

reizen van Kanchanaburi naar Ayutthaya

#1 Bericht door castlenco » zondag 28 maart 2010, 16:03

Hallo...
Weet iemand of je van Kanchanaburi rechtstreeks naar Ayutthaya kunt, bijvoorbeeld met een taxi?
Ik heb in mijn planning nu staan dat we naar Bangkok teruggaan (taxi) om daar op de trein te stappen ri. Chang Mai.
Maar misschien kunnen we Ayutthaya meepikken, sightseeing en dan op de trein naar CM.
Of is dit niet logisch??

Of is Sokuthai mooier dan Ayutthaya?
Wij zijn zelf al ooit in Ayutthaya geweest, maar onze medereizigers (waaronder 2 kids van 5 en 7) nog niet.

:D alvast bedankt!

jumbo
Expat
Expat

Re: reizen van Kanchanaburi naar Ayutthaya

#2 Bericht door jumbo » maandag 29 maart 2010, 03:51

castlenco schreef:Hallo...
Weet iemand of je van Kanchanaburi rechtstreeks naar Ayutthaya kunt, bijvoorbeeld met een taxi?
Ik heb in mijn planning nu staan dat we naar Bangkok teruggaan (taxi) om daar op de trein te stappen ri. Chang Mai.
Maar misschien kunnen we Ayutthaya meepikken, sightseeing en dan op de trein naar CM.
Of is dit niet logisch??

Of is Sokuthai mooier dan Ayutthaya?
Wij zijn zelf al ooit in Ayutthaya geweest, maar onze medereizigers (waaronder 2 kids van 5 en 7) nog niet.

:D alvast bedankt!
gaat een minbusje tussen de twee plaatsen
zijn nu ook twee watermarkten in Ayutthaya, kleinere schaal als Ratchaburi maar wel aardig
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#3 Bericht door bauke66 » woensdag 31 maart 2010, 12:55

Minibusje Kanchanaburi-Ayutthaya kost je 400 baht p.p. Jammer genoeg reizen ze vaak niet rechtstreeks maar met stopover in Bangkok. Reis je met meer personen of heb je een groter budget dan is een taxi van 2400 baht aan te raden, die gaat uiteraard wel rechtstreeks.

groeten Bauke

castlenco
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door castlenco » woensdag 31 maart 2010, 14:03

Hallo Jumbo en Bauke,

Bedankt voor de reacties!
De rechtstreekse Taxi heb ik er denk ik wel voor over. Wij zijn met 3 volwassenen (=al 1200 baht) en 2 kinderen (+max 800baht). Voor die ca 12 euro meer is dat een stuk comfortabeler wellicht.
Bauke, ben jij diegene die een reisbureau heeft in Kanchanaburi??? heb dat vlg mij ergens gelezen, maar kon het niet meer vinden toen ik het wilde vinden ;)

Is er overigens nog iemand die zowel in Sokuthai als in Ayutthaya is geweest en die me kan zeggen wat het leukst is?

Groeten Christl

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#5 Bericht door bauke66 » donderdag 01 april 2010, 05:26

Hoi Christl,

Rechtstreekse taxi lijkt me zeker een aanrader voor jullie, kunnen we ter plekke regelen.
Ben inderdaad degene die een reisbureau heeft in Kanchanaburi. De koffie staat voor je klaar, al dan niet met scheutje Beerenburg.
Voorkeur Ayutthaya of Sukothai spreek ik niet uit, beiden zijn mooie en interessante steden. Ayutthaya biedt volop mogelijkheden om te voet, op de fiets of met de boot te verkennen. Het historische tempelpark Sukothai is echter ook meer dan de moeite waard.

groeten Bauke

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » donderdag 01 april 2010, 14:33

voor het geval dat nog iemand anders dit leest-of misschien de kids een andere ervaring:
de gewone bus kan ook-kost minder als 100 bt/pp, maar je moet dan in SUPHANburi overstappen, Kan-Suphan elke 20./25 min, elk uur door naar Ayut, vraag busboy aan te wijzen waar je het best kan overstappen.
In Suphanburi is in 2009 een wat merkwaardig Chinees museum in de vorm van een draak geopend- kijk op http://www.bangkok-daytrips.com voor eer info.
Zowel Ayut als Sukho bieden oude gereconstrueerde ruines.
Treinkaartjes, ook vanaf Ayut, kan je op elk station met computer vooraf bestellen-dus ook in Kan.

castlenco
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door castlenco » vrijdag 02 april 2010, 08:49

Heej Bauke,
En....wáár kan ik je vinden t.z.t.
Of kent iedereen je daar? ;)

Pong, ook bedankt natuurlijk!!

groetjes Christl

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#8 Bericht door bauke66 » vrijdag 02 april 2010, 09:49

hoi Christl,

Mijn naamsbekendheid groeit sterk natuurlijk......maar je kunt me makkelijk vinden aan de River Kwae Road. Relatief aan het begin, aan de rechterkant (vanaf de stadszijde), bedrijfskleur is groen. Naam shop is the Departure/Rainy Travel. Thaise nickname mijn vriendin is Fon oftwewel Rainy.
Stuur me maar een pb'tje of mail naar rainybar@yahoo.com.

groeten Bauke

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Esther » maandag 07 juni 2010, 18:14

pong schreef:voor het geval dat nog iemand anders dit leest-of misschien de kids een andere ervaring:
de gewone bus kan ook-kost minder als 100 bt/pp, maar je moet dan in SUPHANburi overstappen, Kan-Suphan elke 20./25 min, elk uur door naar Ayut, vraag busboy aan te wijzen waar je het best kan overstappen.
Beetje late reactie, maar wellicht leest iemand het nog.

Hoelang duurt dit tripje ongeveer? Ik "weet" dat die bussen rijden maar kan over de tijdsduur geen duidelijkheid vinden.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door Pivo » maandag 07 juni 2010, 19:25

Wat ik heb gevonden over de local bus is dat die er ongeveer 4 uur over doet (het traject kanchanaburi - ayutthaya inclusief overstap). Zal nog ff een linkje zoeken.

http://www.kanchanaburi-info.com/en/bus.html

Onderaan de pagina staat de informatie over de bus naar Ayutthaya inclusief busnummers :)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Esther » dinsdag 08 juni 2010, 22:27

Helemaal top! Dankjewel!

En 4 uur valt best mee....... :roll:

Ach we hebben de keus, of Bangkok nog een keer bekijken of door naar Ayutthaya en vanaf daar de trein pakken naar Chiang Mai. Ayutthaya ken ik nog niet, dus altijd leuk!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”