http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... 23823.html
Arrest warrant sought for Sondhi
By The Nation
Published on March 3, 2010
Public prosecutors will ask the police to issue an arrest warrant for yellow-shirt leader Sondhi Limthongkul for broadcasting a message by a red-shirt leader who was previously charged with lese majeste.
Kayasit Pitsawongprakarn, a senior public prosecutor of criminal litigation, said he would tell the Dusit police station to seek court approval for the warrant.
He said Sondhi, who was charged with lese majeste, had declined to meet with prosecutors claiming that he was seeking a royal pardon for the case. Kayasit said prosecutors would not allow postponement as the matter was beyond their scope of authority.
The prosecutors have summoned Sondhi, a co-leader of the People's Alliance for Democracy, to meet with them in April, Kayasit said.
During a PAD rally in July 2008, Sondhi had repeated what Daranee Charnchoengsilapakul, also known as "Da Torpedo", had said during a red-shirt protest - a statement for which she has already been sentenced to 18 years in jail for lese majeste.
Wordt er toch nog iets aan de gelen gedaan?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Wordt er toch nog iets aan de gelen gedaan?
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Re: Wordt er toch nog iets aan de gelen gedaan?
De gelen hebben het land zwaar ontwricht. Hun bezetting van de luchthavens was illegaal en ze hebben daarbij geweld gebruikt. Gewapende gelen kwamen de straat op. Thailand heeft een enorme klap gekregen; toerisme viel terug. Hun voornemen het stemrecht te vervormen tot "meer recht voor de een dan voor de ander" was volstrekt onjuist en was niet democratisch. Maar het was een voornemen geboren uit angst voor de betaalde stemmenronselarij door de heer T. Toch gingen ze een brug te ver.
In verkiezingen telt de macht van het argument. En door het argument stemt iemand op klub A of op klub B. Dat is democratie. Ik denk dat ze tot hun idee kwamen door de ongelooflijke macht van de heer T in die tijd, die alle ambtenaren in zijn kontzak had. Maar dat betekent ook dat alle andere politieke klubs in die tijd hebben zitten slapen. Men had de barricaden op moeten gaan. Dat hebben ze verzuimd. Dat verzuim is geen legitimatie voor geweld.
De aanklacht l-m, ik zal het woord niet herhalen, heb je in dit land al heel snel aan je broek. Ik mag hopen dat volgende vorsten daar een eind aan laten maken. Het is uit de tijd.
In verkiezingen telt de macht van het argument. En door het argument stemt iemand op klub A of op klub B. Dat is democratie. Ik denk dat ze tot hun idee kwamen door de ongelooflijke macht van de heer T in die tijd, die alle ambtenaren in zijn kontzak had. Maar dat betekent ook dat alle andere politieke klubs in die tijd hebben zitten slapen. Men had de barricaden op moeten gaan. Dat hebben ze verzuimd. Dat verzuim is geen legitimatie voor geweld.
De aanklacht l-m, ik zal het woord niet herhalen, heb je in dit land al heel snel aan je broek. Ik mag hopen dat volgende vorsten daar een eind aan laten maken. Het is uit de tijd.
- RuudThai
- Expat
Re: Wordt er toch nog iets aan de gelen gedaan?
De aanklacht wegens majesteitsschennis tegen PAD-leider Sondhi heeft niets te maken met de titel van dit onderwerp. Het is geen strafvervolging voor de acties die de PAD heeft ondernomen in 2008. Sondhi heeft op één van z'n tv-zenders letterlijk herhaald wat de bekende UDD-aanhangster met de bijnaam Da Torpedo heeft gezegd over het koningshuis en waarvoor ze 18 jaar celstraf heeft gekregen.
Hij had dat niet in het openbaar mogen herhalen en daarom moet barbertje nu hangen. Het is een bekende truc die door alle partijen wordt gebruikt om een politieke tegenstander uit te schakelen.
Naar de acties van de PAD is nog een onderzoek gaande. Dat kan jaren duren in belangrijke zaken; zie ook die van Thaksin en in Europa bijv. die van Karadzic.
Hij had dat niet in het openbaar mogen herhalen en daarom moet barbertje nu hangen. Het is een bekende truc die door alle partijen wordt gebruikt om een politieke tegenstander uit te schakelen.
Naar de acties van de PAD is nog een onderzoek gaande. Dat kan jaren duren in belangrijke zaken; zie ook die van Thaksin en in Europa bijv. die van Karadzic.