De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5236 Bericht door torkom » zondag 26 juni 2016, 12:57

Ik denk dat als Merkel die drie beruchte woordjes voor zichzelf had gehouden en met een serieuze oplossing was gekomen voor het vluchtelingen probleem, het niet tot een Brexit had hoeven te komen. Nu dat wel het geval is (en ik ben er blij mee) hoop ik dat de Eurofielen zich eens flink achter de oren zullen krabben en het Europese schip een totaal andere richting op gaan sturen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5237 Bericht door printen44 » zondag 26 juni 2016, 16:36

Torkom, GB was geen Schengenland. Als jij goed gelezen had, was het de Britten om het vrije verkeer van mensen van de lidstaten te doen. Niet de vluchtelingen. Engeland nam namelijk weinig vluchtelingen op. Dat hoefde ze ook niet omdat haar grenzen voor vluchtelingen gesloten kon worden. Waar de Brexit stemmers op hamerden waren de onderdanen van lidstaten die vrijelijk in Groot-Brittanje konden gaan wonen en dat ook massaal deden. En als je goewd geluisterd had had je het woord "Immigrants" gehoord en niet "refugees".

Wat vandaag weer werd gezegd door een vooraanstaand lid van de Brexit-groep is dat in de onderhandelingen dat vrije verkeer van mensen wel geaccepteerd zal moeten worden in ruil voor toegang tot de EU als handelspartner zonder forse heffingen.

En vreemd is dat de BBC vrijwel geen enkel lid van de Brexit-groep voor de microfoon kon krijgen. Boris hield zich schuil en verder was er meer nieuws over Labour dan wat anders.

De "rating" voor Engeland door Moody wordt als "negatief" beoordeeld en een aantal grote bedrijven willen de UK verlaten. Een aantal hoofdkantoren van banken gaan vrijwel zeker Londen verlaten, de banken raken immers de felbegeerde "pas" kwijt. Dat is een "pas" dat die banken met de EU landen kunnen handelen. Die raken ze kwijt als GB de EU verlaat.

Verder zal het Parlement van Schotland een veto uitspreken tegen het verlaten van de EU. En zal Schotland waarschijnlijk een referendum eisen voor onafhankelijkheid. Schotland wil lid blijven van de EU. Dat kwma duidelijk in dat referendum naar voren.

Verder zullen de nationalisten in Noord-Ierland, zij maken deel uit van de regering van Noord-Ierland, op termijn Noord-Ierland laten samen gaan met Ierland. In de Goede Vrijdag Akkoorden is bepaald dat Ieren die in Noord-Ierland zijn geboren een Iers paspoort kunnen krijgen. De afgelopen dagen is er een run op dat Iers paspoort gedaan.

In Wales zal armoede worden geleden, want Wales was een van de gebieden die miljoenen euro's aan subsidies van de EU kreeg. Dit omdat de vele kolenmijnen in het gebied sloten en er nieuwe werkgelegenheid geschapen moest worden. Die subsidies stoppen nu. Ook Noord-Ierland, waar vele scheepswerven sloten, krijgen geen subsidies meer, als de UK de EU verlaat.

En dit is nog maar het begin van de ellende die de 52% van de kiezers over Engeland heeft afgeroepen. Naar verwachting zal het GDP van Engeland dit jaar met meer dan 8% dalen. De minister van Financien heeft gezegd een noodbegroting al klaar te hebben in geval van verlaten van de EU.

Engeland staat voor de enorme taak om over meer dan 800 verdragen te moeten onderhandelen. En dat is dan alleen maar de verdragen die in de EU gesloten zijn. Met de USA moet Engeland ook weer apart onderhandelen, omdat de USA met de EU verdragen heeft gesloten. Met de landen waarmee de EU een associatieverdrag heeft, moet Engeland ook weer apart met die landen onderhandelen over handel en het zoveel mogelijk voorkomen van tariefsheffingen.

En de lijst zal langer worden naar mate de tijd verstrijkt. Nu al hebben redelijk wat Engelse spijt als haren op hun hoofd dat ze "leave" hebben gestemd. Als ik zo de BBC geluiden hoor.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5238 Bericht door Ben » zondag 26 juni 2016, 17:19

printen44 schreef:Torkom, GB was geen Schengenland. Als jij goed gelezen had, was het de Britten om het vrije verkeer van mensen van de lidstaten te doen. Niet de vluchtelingen. Engeland nam namelijk weinig vluchtelingen op. Dat hoefde ze ook niet omdat haar grenzen voor vluchtelingen gesloten kon worden. Waar de Brexit stemmers op hamerden waren de onderdanen van lidstaten die vrijelijk in Groot-Brittanje konden gaan wonen en dat ook massaal deden. En als je goewd geluisterd had had je het woord "Immigrants" gehoord en niet "refugees".

Wat vandaag weer werd gezegd door een vooraanstaand lid van de Brexit-groep is dat in de onderhandelingen dat vrije verkeer van mensen wel geaccepteerd zal moeten worden in ruil voor toegang tot de EU als handelspartner zonder forse heffingen.

En vreemd is dat de BBC vrijwel geen enkel lid van de Brexit-groep voor de microfoon kon krijgen. Boris hield zich schuil en verder was er meer nieuws over Labour dan wat anders.

De "rating" voor Engeland door Moody wordt als "negatief" beoordeeld en een aantal grote bedrijven willen de UK verlaten. Een aantal hoofdkantoren van banken gaan vrijwel zeker Londen verlaten, de banken raken immers de felbegeerde "pas" kwijt. Dat is een "pas" dat die banken met de EU landen kunnen handelen. Die raken ze kwijt als GB de EU verlaat.

Verder zal het Parlement van Schotland een veto uitspreken tegen het verlaten van de EU. En zal Schotland waarschijnlijk een referendum eisen voor onafhankelijkheid. Schotland wil lid blijven van de EU. Dat kwma duidelijk in dat referendum naar voren.

Verder zullen de nationalisten in Noord-Ierland, zij maken deel uit van de regering van Noord-Ierland, op termijn Noord-Ierland laten samen gaan met Ierland. In de Goede Vrijdag Akkoorden is bepaald dat Ieren die in Noord-Ierland zijn geboren een Iers paspoort kunnen krijgen. De afgelopen dagen is er een run op dat Iers paspoort gedaan.

In Wales zal armoede worden geleden, want Wales was een van de gebieden die miljoenen euro's aan subsidies van de EU kreeg. Dit omdat de vele kolenmijnen in het gebied sloten en er nieuwe werkgelegenheid geschapen moest worden. Die subsidies stoppen nu. Ook Noord-Ierland, waar vele scheepswerven sloten, krijgen geen subsidies meer, als de UK de EU verlaat.

En dit is nog maar het begin van de ellende die de 52% van de kiezers over Engeland heeft afgeroepen. Naar verwachting zal het GDP van Engeland dit jaar met meer dan 8% dalen. De minister van Financien heeft gezegd een noodbegroting al klaar te hebben in geval van verlaten van de EU.

Engeland staat voor de enorme taak om over meer dan 800 verdragen te moeten onderhandelen. En dat is dan alleen maar de verdragen die in de EU gesloten zijn. Met de USA moet Engeland ook weer apart onderhandelen, omdat de USA met de EU verdragen heeft gesloten. Met de landen waarmee de EU een associatieverdrag heeft, moet Engeland ook weer apart met die landen onderhandelen over handel en het zoveel mogelijk voorkomen van tariefsheffingen.

En de lijst zal langer worden naar mate de tijd verstrijkt. Nu al hebben redelijk wat Engelse spijt als haren op hun hoofd dat ze "leave" hebben gestemd. Als ik zo de BBC geluiden hoor.
:clap: Nu wordt het ECHT EEN EILAND !

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5239 Bericht door Korat » zondag 26 juni 2016, 17:25

prajak schreef: Nu weet ik niet of dat referendum een beslissend of raadgevend referendum is; ik herinner me wel dat Cameron heeft beloofd het te zullen naleven. En laat hij nou de eerste politicus willen worden die niet liegt....! :giggle2:
:
Het is een raadgevend referendum. Cameron (c.q. zijn opvolger) mag de uitslag dus negeren. Of dat verstandig is is een ander verhaal, hoe dom de keuze ook is geweest.
Maar er is in ieder geval naar mijn mening een (1) positief gevolg. De technocraten in hun ivoren torens in Brussel zijn zich een ongeluk geschrokken en beginnen zich (heeeel langzaam) te realiseren dat velen genoeg beginnen te krijgen van hun gezemel, getreuze en zelfingenomen besluitvorming. Ik heb me flink geergerd zowel aan de geluiden uit Brussel dat 'de EU toch maar eens zelf belastingen moest gaan innen' als aan de botte weigering om de begroting aan te passen aan de slechte economische tijden.

En GB? Die gaan barre tijden tegemoet als ze het uittreden doorzetten denk ik. Van mijn verblijf begin jaren 70 daar staat mij nog het meest de grote armoede onder een een deel van de bevolking bij. Hele volkstammen woonden bijvoorbeeld nog in huizen zonder een eigen WC of douche/wasgelegenheid. Er is pas verbetering gaan optreden na toetreding tot de EEG en met behulp van de Schotse(!) olie en aardgasbaten. Olie en gas beginnen op te raken, nu het lidmaatschap van de EU nog weg en ze zijn terug bij begin jaren '70.

Gelukkig komt men er nu achter dat de Leave beweging en Nigel Damage, sorry Farage ( :twisted ) doodgewoon gelogen hebben over een aantal zaken. Wellicht dat het voor de Engelse bevolking nog niet te laat is.
Of je blij moet zijn als GB alsnog blijft is een ander verhaal. Ze waren in Brussel constant aan het zeuren over andera voorwaarden omdat ze zo speciaal zouden zijn. Nou, van mij mogen ze gaan als ze daar mee aan de gang willen blijven.
Het 'Empire' bestaat niet meer en de kennis die ze hebben is voor een deel afkomstig van 'foreigners'.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5240 Bericht door torkom » zondag 26 juni 2016, 18:55

Printen, de EU heeft met haar zogenaamde "oplossingen" voor het vluchtelingenprobleem er gewoon een rotzooitje van gemaakt en meer voor verdeeldheid gezorgd dan voor samenhang..Ik kan me voorstellen dat de Britten denken bij dat zooitje incompetente, niet gekozen bestuurders wil ik helemaal niet horen, wij regelen onze zaakjes zelf wel.
Nogmaals...Als de EU had laten zien dat het verstandig en daadkrachtig grote problemen kon aanpakken was dat referendum wellicht anders verlopen..

Ps, hoeveel kilo ben je al kwijt..

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5241 Bericht door Thaimax » zondag 26 juni 2016, 23:45

Ik zag zojuist op de ( Thaise) TV dat er al bijna 3,5 miljoen mensen zijn die een 'nieuw' referendum willen mogelijk de 'verlezers' die in stemden.

Zal mij benieuwen........
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5242 Bericht door prajak » maandag 27 juni 2016, 00:01

Nigel Ravage...... :mrgreen:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5243 Bericht door printen44 » maandag 27 juni 2016, 05:40

torkom schreef:Printen, de EU heeft met haar zogenaamde "oplossingen" voor het vluchtelingenprobleem er gewoon een rotzooitje van gemaakt en meer voor verdeeldheid gezorgd dan voor samenhang..Ik kan me voorstellen dat de Britten denken bij dat zooitje incompetente, niet gekozen bestuurders wil ik helemaal niet horen, wij regelen onze zaakjes zelf wel.
Nogmaals...Als de EU had laten zien dat het verstandig en daadkrachtig grote problemen kon aanpakken was dat referendum wellicht anders verlopen..

Ps, hoeveel kilo ben je al kwijt..
Torkom, het vluchtelingenprobleem heeft geen grote rol, gespeeld in deze referendum. In GB was al jaren tegenstand tussen het vrije verkeer van mensen tussen de lidstaten. Thatcher had het er al over.

Jij probeert het vluchtelingenprobleem er met de haren bij te slepen, maar heel wat andere zaken speelde mee. Ik zag gisteren een reportage uit de Midlands, waar men massaal 'leave" stemde en de reden die de meeste mensen opgaven was, "we want to be British again", maar konden niet verklaren wat dat voor hen betekende. 30% van de tegenstemmers stemde omdat zij de nostalgie van de "empire" miste. Van de mensen die zestig jaar en ouder waren, stemde 70% voor "leave". De jongeren stemde met ruime meerderheid juist voor "stay".

Op YouTube is er een video van een Engelse dame die "leave" stemde omdat de eieren te klein waren die vanuit Europa kwamen. Zij vond de plaatselijke eieren groter, dus stemde ze "leave". [$)

Torkom, langzaam begint in GB het besef te komen dat men donderdag j.l. een grote fout heeft gemaakt. Men stemde omdat men nostalgie terug wilde hebben, maar ze krijgen armoede voor in de plaats. Daarom zijn de leiders van de "leave" kampanje zo stil. Vandaar dat er in drie dagen 3 miljoen handtekening zijn verzameld en die handtekeningen zijn voor meer dan 40% van mensen die "leave" hebben gestemd. Volgens de BBC dan.

Nigel Ravage maakte het helemaal bont, die verklaarde dat de pond helemaal niet geduikeld was en dat de aandelenbeurzen een klein beetje waren gezakt. Op de vraag of hij zijn belofte aan het Engelse volk kon waarmaken, was zijn antwoord: 'niet helemaal". "We zullen eerst prioriteiten moeten stellen". Welke prioriteiten, noemde Nigel niet.

En Boris denkt dat hij gewoon in de vrije markt van de EU kan meegaan. En Boris wil dat de uitgang heel ver weg komt te liggen. Iedereen is met schrik wakker geschrokken, letterlijk, en probeert nu de scherven een beetje te lijmen.

Overigens verliest het Nederlandse bedrijfsleven ongeveer 7 miljard euro de komende vijf jaar ten gevolge van de Brexit. Dat berekende het Nederlands planbureau.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5244 Bericht door Pieter1947 » maandag 27 juni 2016, 06:22

LONDEN - Engeland blijft toegang houden tot de interne markt van de EU en vrije handel blijft bestaan. Dat schreef Boris Johnson, ex-burgemeester van Londen en Camerons partijgenoot bij de Conservatieve Partij, in een column in de Britse Telegraph.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2608 ... EU___.html

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5245 Bericht door wanadee » maandag 27 juni 2016, 07:29

Wat voor rare redenen enkele exitgangers ook opgeven, de immigratie en het vreemdelingenbeleid blijft de grootste gemene deler voor de exitstemmers. Niet voor niets worden immigranten in GB nu steeds gerustgesteld dat er niets voor ze veranderd. En bij uitspraken als " we willen zelf beslissen" en "we willen weer brits worden" , zie je ook steeds als er doorgevraagd wordt dat ze zelf willen beslissen wie er naar binnen komt, dat men in kleine gemeenschappen vindt dat er , bv, teveel Polen zijn en men bang is hun baan kwijt te raken.
En ook in de rest van europa is het vluchtelingenbeleid een splijtzwam, sommige landen als duitsland zetten hun grenzen open en sommigen , vooral oost europees, gooien ze juist dicht.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5246 Bericht door torkom » maandag 27 juni 2016, 07:46

"De jongeren stemde met ruime meerderheid juist voor "stay"."

Printen vergeet er wel weer gemakshalve bij te vermelden dat de opkomst van de jongeren de laagste was van alle leeftijdscategorieën..

18-24: 36%
25-34: 58%
35-44: 72%
45-54: 75%
55-64: 81%
65+: 83%

Verder hou ik erover op...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5247 Bericht door printen44 » maandag 27 juni 2016, 07:52

Pieter1947 schreef:LONDEN - Engeland blijft toegang houden tot de interne markt van de EU en vrije handel blijft bestaan. Dat schreef Boris Johnson, ex-burgemeester van Londen en Camerons partijgenoot bij de Conservatieve Partij, in een column in de Britse Telegraph.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2608 ... EU___.html
Dat wil Boris wel, maar hij zal daarvoor een prijs moeten betalen in de onderhandelingen. De onderhandelingen beginnen op "nul".

Betekend dat Boris veel water in zijn "Brexit-wijn" moet gooien. En een van dat water is namelijk vrije verkeer van mensen uit de lidstaten. Dat is nu al bekend. Wil Boris dat niet, dan is er van vrije handel geen sprake. Toegang tot de interne markt van de EU kan altijd, maar dan wel met tariefmuren. Ook dat is al bekend.

Het was al voor de "Brexit" bekend wat de gevolgen van die "Brexit" zou zijn. Boris probeert de zure appel zo zoet mogelijk te verkopen. Iedereen, buiten de EU, kan handel drijven met de EU, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5248 Bericht door wanadee » maandag 27 juni 2016, 08:15

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160624_02355078

Ik weet niet of bovenstaande link hier werkt maar hier worden de oren van Nigel gewassen door de journalist als zijn eerste grote leugen duidelijk wordt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5249 Bericht door Jim » maandag 27 juni 2016, 09:50

torkom schreef:"De jongeren stemde met ruime meerderheid juist voor "stay"."

Printen vergeet er wel weer gemakshalve bij te vermelden dat de opkomst van de jongeren de laagste was van alle leeftijdscategorieën..
dat betekent dus dat als de jongeren wel waren gaan stemmen de uk nog steeds in de eu had gezeten.
"het volk" heeft dus helemaal niet gesproken.

de jongeren dachten waarschijnlijk, in hun jeugdige optimisme, dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5250 Bericht door torkom » maandag 27 juni 2016, 10:19

Kijk 's naar je eigen onderschrift...het zijn gewoon de feiten.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”