De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5221 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 24 juni 2016, 12:38

Een ‘Brexit’ zou wel eens de zegen kunnen zijn voor de EU en zou, als men verstandig is, de ongebreidelde vlucht vooruit wel eens tot stilstand kunnen brengen.

Volgens Dijsselbloem vanmorgen is de les die getrokken kan worden dat ,,Europa niet de neiging moet hebben om steeds meer en steeds breder en dieper te gaan, maar vooral goed te doen wat overeengekomen is''. Dijsselbloem: ,,Het alsmaar verdiepen of vergroten van de Europese Unie is volgens mij niet de weg voorwaarts''.

Er gingen binnen de EU al stemmen op om te komen tot bijvoorbeeld een harmonisering van de verschillende pensioenstelsels. Het begint er nu op te lijken dat dat toch wel van de baan is en dat Brussel een stap terug zal moeten doen. En daar kan ik me helemaal in vinden. “Elk nadeel heb z’n voordeel.”

Dit speelt dan in ieder geval Euro-sceptici in andere EU landen niet in de kaart.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5222 Bericht door serpay » vrijdag 24 juni 2016, 15:35

Lammert de Haan schreef:Een ‘Brexit’ zou wel eens de zegen kunnen zijn voor de EU en zou, als men verstandig is, de ongebreidelde vlucht vooruit wel eens tot stilstand kunnen brengen.

Volgens Dijsselbloem vanmorgen is de les die getrokken kan worden dat ,,Europa niet de neiging moet hebben om steeds meer en steeds breder en dieper te gaan, maar vooral goed te doen wat overeengekomen is''. Dijsselbloem: ,,Het alsmaar verdiepen of vergroten van de Europese Unie is volgens mij niet de weg voorwaarts''.

Er gingen binnen de EU al stemmen op om te komen tot bijvoorbeeld een harmonisering van de verschillende pensioenstelsels. Het begint er nu op te lijken dat dat toch wel van de baan is en dat Brussel een stap terug zal moeten doen. En daar kan ik me helemaal in vinden. “Elk nadeel heb z’n voordeel.”

Dit speelt dan in ieder geval Euro-sceptici in andere EU landen niet in de kaart.
bekijk nu eens jouw eigen stelling voor dat het een brexit gaf.
ik bedoel maar!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5223 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 juni 2016, 15:42

Gisteren nog net op tijd m'n maandelijkse zakgeld overgemaakt tegen een koers van - incl. kosten - 38,89. Zou nu ongeveer 1 baht lager zijn geweest. En de euro zakt nog wat verder lijkt het. Het pond nog veel meer maar dat is die domme nationalistische eilanders hun eigen schuld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5224 Bericht door serpay » vrijdag 24 juni 2016, 17:36

RuudThai schreef:Gisteren nog net op tijd m'n maandelijkse zakgeld overgemaakt tegen een koers van - incl. kosten - 38,89. Zou nu ongeveer 1 baht lager zijn geweest. En de euro zakt nog wat verder lijkt het. Het pond nog veel meer maar dat is die domme nationalistische eilanders hun eigen schuld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
hoezo dom ruud , dit zullen we pas over enkele jaren weten.
misschien wel zeer goed en gaat de economie in GB met stappen vooruit.
de onrust die nu door de financiele markt en economen wordt tentoongespreid kan ik begrijpen, maar ik denk dat de burger wint.
het geldverslindende eu moet maar eens na gaan denken voordat er meer landen eruit stappen en de eu kapot is/gaat.
tijd zal het uitwijzen niemand kan hier nu iets van zekerheid over zeggen.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5225 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 24 juni 2016, 21:23

serpay schreef:
Lammert de Haan schreef:Een ‘Brexit’ zou wel eens de zegen kunnen zijn voor de EU en zou, als men verstandig is, de ongebreidelde vlucht vooruit wel eens tot stilstand kunnen brengen.

Volgens Dijsselbloem vanmorgen is de les die getrokken kan worden dat ,,Europa niet de neiging moet hebben om steeds meer en steeds breder en dieper te gaan, maar vooral goed te doen wat overeengekomen is''. Dijsselbloem: ,,Het alsmaar verdiepen of vergroten van de Europese Unie is volgens mij niet de weg voorwaarts''.

Er gingen binnen de EU al stemmen op om te komen tot bijvoorbeeld een harmonisering van de verschillende pensioenstelsels. Het begint er nu op te lijken dat dat toch wel van de baan is en dat Brussel een stap terug zal moeten doen. En daar kan ik me helemaal in vinden. “Elk nadeel heb z’n voordeel.”

Dit speelt dan in ieder geval Euro-sceptici in andere EU landen niet in de kaart.
bekijk nu eens jouw eigen stelling voor dat het een brexit gaf.
ik bedoel maar!
Kun je dit ook een heel klein beetje nader onderbouwen, Serpay? Waar wijk ik af van een eerdere ingenomen stelling?
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5226 Bericht door Jim » zaterdag 25 juni 2016, 14:22

serpay schreef: misschien wel zeer goed en gaat de economie in GB met stappen vooruit.
de gb?
zonder de schotten is er geen gb.
en als noord ierland samen gaat met ierland is er ook geen uk meer.

komt nog bij dat zo'n beetje elke brexiteer spijt heeft gekregen en dat en nu alweer 100.000 stemmen zijn voor een nieuw referendum.
en dan heb ik het nog niet eens over dat london zich bij de eu wil aansluiten :clap:

wat een drama voor die 48%.... ik pak nog een bakkie popcorn :cheesy:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5227 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 25 juni 2016, 14:53

Jim schreef:
serpay schreef: misschien wel zeer goed en gaat de economie in GB met stappen vooruit.
de gb?
zonder de schotten is er geen gb.
en als noord ierland samen gaat met ierland is er ook geen uk meer.

komt nog bij dat zo'n beetje elke brexiteer spijt heeft gekregen en dat en nu alweer 100.000 stemmen zijn voor een nieuw referendum.
en dan heb ik het nog niet eens over dat london zich bij de eu wil aansluiten :clap:

wat een drama voor die 48%.... ik pak nog een bakkie popcorn :cheesy:
Ja Jim, dat krijgt men als men zich alleen maar laat leiden door een gevoel van puur nationalisme en niet even nadenkt over de mogelijke gevolgen van een en ander. 'Berouw komt na de zonde' moet je maar denken. Ik hoop dat euro-sceptisi in andere lidstaten nu ook de ogen een beetje opengaan (alhoewel dat aan de uitingen van Wilders niet is te merken!) en dat Brussel zich wat terughoudender gaat opstellen en niet alles maar wil regelen. Dan boekt de EU op twee fronten winst. Er is nog veel werk te doen door onze eigen Euro Commissaris Frans Timmermans. Het lijkt mij dat hij nu de wind goed mee heeft om te komen tot deregulatie.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5228 Bericht door prajak » zaterdag 25 juni 2016, 17:05

Het commentaar van de nationale brombeer, Maarten van Rossum, gepokt en gemazeld historicus en USA kenner, dat ik las op facebook, was niet mis.

De Britten zijn getrapt in waanvoorstellingen, verhalen over hoe krom een banaan mag zijn, en meer humbug. Maar ook Brussel mag zich aan de eigen zak voelen; de arrogantie daar, dat 'wij weten het beter', dat gelummel met presentiegeld, dat circus naar Straatsburg, dat wekt wrevel op.

Tijd voor renovatie en herbezinning in Brussel; weg met die regentenmentaliteit.

Maar ik kan wel naar Brussel wijzen, jullie in NL trappen iedere zoveel jaar weer in de regentenmentaliteit in NL bij de verkiezing van de senaat. Daar heeft Jan-met-de-korte-naam niets in te vertellen, het is een groot afspraakfeest over tienden van procenten. Een systeem uit de middeleeuwen -denk ik- dat dringend van tafel moet: het VOLK en alleen het VOLK kiest het hele parlement.

Maar ik heb zelfs de progressieven daar nooit over gehoord en heb de indruk dat ook bij hen het pluche wel lekker zit..... :mrgreen:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5229 Bericht door wanadee » zondag 26 juni 2016, 07:35

Jim schreef:
serpay schreef: misschien wel zeer goed en gaat de economie in GB met stappen vooruit.
de gb?
zonder de schotten is er geen gb.
en als noord ierland samen gaat met ierland is er ook geen uk meer.

komt nog bij dat zo'n beetje elke brexiteer spijt heeft gekregen en dat en nu alweer 100.000 stemmen zijn voor een nieuw referendum.
en dan heb ik het nog niet eens over dat london zich bij de eu wil aansluiten :clap:

wat een drama voor die 48%.... ik pak nog een bakkie popcorn :cheesy:
Er zijn nu al meer dan twee miljoen handtekeningen voor een nieuw referendum, maar dat gaat vooralsnog niet gebeuren volgens Cameron.

Kennelijk was dit nodig voor de heren politici eindelijk eens naar het volk gingen luisteren, een harde les waar hopelijk lering uit getrokken wordt. Al die politici en meelopers die de brusselse bijbel trouw zijn gaan hopelijk beseffen dat ze op een verkeerd spoor zitten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5230 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 07:46

Aan een draaideurland heb je niets. D'rin of D'ruit, niet halverwege blijven steken.

Nu weet ik niet of dat referendum een beslissend of raadgevend referendum is; ik herinner me wel dat Cameron heeft beloofd het te zullen naleven. En laat hij nou de eerste politicus willen worden die niet liegt....! :giggle2:

Maar het is een mooie testcase voor andere mensen die een exit verstandig vinden. Over een jaar of 2-3-4-5 maar eens kijken wat het oplevert of kost.

Las iets over een Friexit maar zie geen nieuws meer daarover.... :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5231 Bericht door wanadee » zondag 26 juni 2016, 10:45

Naar mijn bescheiden mening zullen er maar weinig mensen zijn die een exit echt verstandig vinden. Ik de dat het merendeel exit heeft gestemd uit onvrede met de brusselse kliek die niet naar het volk wil luisteren.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5232 Bericht door yandre » zondag 26 juni 2016, 11:39

nu de exit is ingezet .
nu willen ze een nieuw referendum de gene die tegen zijn .
als dit gebeurd maak je je als politiek wel belachelijk is niet terug te draaien
het duurt 2 jaar voor dit helemaal rond is in 2 jaar kan er veel gebeuren.
mischien wijselijk terug naar de oude situatie gewoon handelen met de
landen onder elkaar en zonder die op gelegde regels enz
ze hebben te veel macht in brussel willen zich ook met alles bemoeien
enorm veel geld er naar toe kan denk niet goed zijn
willen alles regelen beslissen daar en de burgers moeten dit maar slikken .
nee komt een nieuw tijd perk daar .maar ik zie het simpel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5233 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 11:58

Maarten van Rossum zegt op facebook 'de domheid heeft gewonnen' en nog meer wijze dingen. Ik denk dat ieder die op facebook zit en bij google intikt ...

maarten van rossum brexit

... dat stukje wel tegenkomt.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5234 Bericht door torkom » zondag 26 juni 2016, 12:21

Ongelooflijk dat sommige Eurofiele partijen nog "Democratisch" in hun partijnaam hebben staan zoals b.v D666 ...terwijl als er iets NIET Democratisch tot stand is gebracht dat toch wel dat hele Europese "project" is geweest.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De euro naar de gallemiezen ? Nou nee, denk ik....

#5235 Bericht door wanadee » zondag 26 juni 2016, 12:42

Maarten vind iedereen dom die een andere mening heeft dan hij.

Sommige eurofielen nemen het woord domheid wel erg makkelijk in de mond, alsof de 16.000.000 exit stemmers allemaal dom zijn. Het is juist deze houding, het niet serieus nemen van de kiezers, die deze uitslag heeft veroorzaakt.
Ze zijn onzeker over wat brussel nog meer over ze af gaat roepen, bang voor de gevolgen van de immigratie en voelen zich machteloos dat ze daar niets tegen kunnen doen, behalve exit stemmen en dat hebben velen nu gedaan. Brussel en alle politici die medeverantwoordelijk zijn hebben dit over zichzelf afgeroepen.
Hopelijk gaan ze nu de kiezer wel serieus nemen voor er meer landen volgen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”