visa bijkopen
Moderator: Loempia
- weten
- Volwaardig lid
visa bijkopen
VISA BIJKOPEN.Weet iemand op die forum of het mogelijk is om bij een verlopen jaar visum een week bij te kopen.
Het verhaal is dat een 71 jarige man helaas z,n papieren niet op orde heeft maandag verloopt z'n visum.
Hij moet z'n jaaropgaaf laten zien die is onderweg maar komt wl. te laat.
In hua Hin wordt z,n visum niet verlengd.
Nu wordt ons verteld dat je voor 1900 Bath een week of zelfs een mnd. bij kan kopen in noodgevallen.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen of wordt het gewoon overstay.
Het verhaal is dat een 71 jarige man helaas z,n papieren niet op orde heeft maandag verloopt z'n visum.
Nu wordt ons verteld dat je voor 1900 Bath een week of zelfs een mnd. bij kan kopen in noodgevallen.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Expat
Re: visa bijkopen
Je bent verplicht om met Hua Hin de zaakjes te regelen (het kantoor in de regio waar je woont).
Een visum wordt verlengd of vervalt,zo is het zwart/wit.
Heeft ie al geprobeerd om met z'n "oude" inkomstenverklaring te werken?
Inkomstenverklaringen van de ambassade zijn (indien er geen onduidelijkheden in de aanvraag zitten) zeer snel te regelen.Mijn kennis hier in Korat had het vorige week binnen een week in huis.(alles aangetekend).
Ik zal maar niet beginnen hoe oliedom het is om alles zo op het laatst te willen regelen.
In mijn jaaragenda voor 2010 staat nu al de datum 29 december aangekruist vor de visum verlenging (met een voor-waarschuwing op november).Dit zijn zo'n essentiele data dat je het als hoofddoel gemarkeerd moet hebben staan.
Ik heb mijn reeds eerder vermeldde kennis met z'n inkomsten formulier afgelopen week naar de immigratie gestuurd, om informatie te vragen omtrent zijn plan om van "gehuwden" visum over te stappen op "pensioen"visum.
Zijn bestaande visum liep af op 25 februari, maar ze hebben hem nu al verlengd (meneer,alles is in orde en U bent nu toch hier
).Alles zeer soepel.Ook de mensen om de "oudjes" heen, zouden een oogje in het zeil moeten houden(burenhulp).
Terugkomend op de originele vraag,lijkt mij een gang naar de immigratie met het oude inkomstenformulier en de mededeling dat het nieuwe vastzit in het Thaise post systeem,het allerbeste .
Een visum wordt verlengd of vervalt,zo is het zwart/wit.
Heeft ie al geprobeerd om met z'n "oude" inkomstenverklaring te werken?
Inkomstenverklaringen van de ambassade zijn (indien er geen onduidelijkheden in de aanvraag zitten) zeer snel te regelen.Mijn kennis hier in Korat had het vorige week binnen een week in huis.(alles aangetekend).
Ik zal maar niet beginnen hoe oliedom het is om alles zo op het laatst te willen regelen.
In mijn jaaragenda voor 2010 staat nu al de datum 29 december aangekruist vor de visum verlenging (met een voor-waarschuwing op november).Dit zijn zo'n essentiele data dat je het als hoofddoel gemarkeerd moet hebben staan.
Ik heb mijn reeds eerder vermeldde kennis met z'n inkomsten formulier afgelopen week naar de immigratie gestuurd, om informatie te vragen omtrent zijn plan om van "gehuwden" visum over te stappen op "pensioen"visum.
Zijn bestaande visum liep af op 25 februari, maar ze hebben hem nu al verlengd (meneer,alles is in orde en U bent nu toch hier

Terugkomend op de originele vraag,lijkt mij een gang naar de immigratie met het oude inkomstenformulier en de mededeling dat het nieuwe vastzit in het Thaise post systeem,het allerbeste .
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Zal in Hua Hin niet makkelijk gaan, zijn soms onvermurfbaar! Iets tussen de papieren stoppen wil wel is helpen!
Dutch, met 71 zijn we nog geen " ouwetjes " foei!!!
Vind ook dat je ver van te voren weet, wat je moet doen, dus overstay is absoluut, eigen schuld dikke bult.

Vind ook dat je ver van te voren weet, wat je moet doen, dus overstay is absoluut, eigen schuld dikke bult.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
"soms", daar zou nog je kans liggen.Vooral omdat een "pensioen" visum eigenlijk de meest simple vorm van visum is.elst99 schreef:Zal in Hua Hin niet makkelijk gaan, zijn soms onvermurfbaar! Iets tussen de papieren stoppen wil wel is helpen!![]()
Nooit geprobeerd is altijd mis.
Uiteraard weet ik niets van de achtergronden van deze persoon af.
unquote
Meestal lopen jaaropgaves NIET gelijk aan een visum jaar.Je kan/moet dus de meest recente gebruiken om je verklaring bij de ambassade te krijgen.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
elst99 schreef:Zal in Hua Hin niet makkelijk gaan, zijn soms onvermurfbaar! Iets tussen de papieren stoppen wil wel is helpen!![]()
"Eigen schuld dikke bult" is zo gemakkelijk gezegd en kompleet misplaatst als iemand om hulp of informatie vraagt.
En ik zal je ook gelijk uit de droom helpen: met 71 val je simpelweg onder de "ouwetjes". Of je het nu wilt of niet.

Edit: ouwetjes tussen haakjes op verzoek van Dutch. Wilde in eerste instantie "bejaarden" schrijven ..............

Laatst gewijzigd door Wouter_Udon op zondag 24 januari 2010, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
Wil je wel eens heel gauw dat Ouwetjes tussen aanhalingstekens plaatsen

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
weten schreef:VISA BIJKOPEN.Weet iemand op die forum of het mogelijk is om bij een verlopen jaar visum een week bij te kopen.
Als dat document al onderweg is kan het in principe ook niet lang meer duren
Bkk is 700 bath overstay P/D Hua hin zal dan ook wel zo zijn .
Als het document binnen is dan alsnog inleveren en de overstay dokken .
Of je zet hem op de bus naar een grensplaats voor een run kwestie van uitrekenen
in dagen dat dit formulier wordt verwacht .
- weten
- Volwaardig lid
Om te beginnen bedankt voor de informatie ook namens Rinus.
We zijn vrijdag in Hua Hin geweest en werd afgewezen ze moeten de recente jaaropgave hebben dus van 2009.
Dus nu even uitrekenen wat het voordeligste voor m is en hopen dat deze week de jaaropgave binnen is.
maar het verhaal wat ze m wijsgemaakt hebben even een maandje bijkopen is dus onzin.
We zijn vrijdag in Hua Hin geweest en werd afgewezen ze moeten de recente jaaropgave hebben dus van 2009.
Dus nu even uitrekenen wat het voordeligste voor m is en hopen dat deze week de jaaropgave binnen is.
maar het verhaal wat ze m wijsgemaakt hebben even een maandje bijkopen is dus onzin.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Expat
Wie zijn degenen die hem wat hebben "wijsgemaakt" ?
De enigen waar je zaken mee kan/moet doen is de immigratie.
Jaaropgaves van AOW en pensioenfondsen die krijg je pas gedurende het eerste kwartaal binnen en als je daarop moet wachten totdat je de inkomstenbevestiging (dat is wat anders als een jaaropgave 2009)bij de ambassade kan aanvragen,dan zijn er zeer velen (allen wiers pensioen visum afloopt gedurende deze periode) niet in staat om adequate informatie bij de immigratie dienst te overleggen.
Je aanvraag bij de ambassade gaat dus altijd gepaard met de laatst ontvangen jaaropgaves van de SVB en pensioenfondsen.Als je de 2009 nog niet ontvangen hebt MOET je dus de 2008 gebruiken.
Als je wacht op binnenkomst van de ambassade verklaring dan kan dat elk moment zijn.
De enigen waar je zaken mee kan/moet doen is de immigratie.
Jaaropgaves van AOW en pensioenfondsen die krijg je pas gedurende het eerste kwartaal binnen en als je daarop moet wachten totdat je de inkomstenbevestiging (dat is wat anders als een jaaropgave 2009)bij de ambassade kan aanvragen,dan zijn er zeer velen (allen wiers pensioen visum afloopt gedurende deze periode) niet in staat om adequate informatie bij de immigratie dienst te overleggen.

Je aanvraag bij de ambassade gaat dus altijd gepaard met de laatst ontvangen jaaropgaves van de SVB en pensioenfondsen.Als je de 2009 nog niet ontvangen hebt MOET je dus de 2008 gebruiken.
Als je wacht op binnenkomst van de ambassade verklaring dan kan dat elk moment zijn.
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Standaard Lid
Kijk, da's lekker duidelijkWouter_Udon schreef:En ik zal je ook gelijk uit de droom helpen: met 71 val je simpelweg onder de "ouwetjes". Of je het nu wilt of niet.

-
- Volwaardig lid
Je kan gewoon met je jaaropgave 2008 en met je AOW jaaropgave naar de ambassade, die moeten het legaliseren en dat is dus januari 2009 gedateerd en daarmee naar de emigration, dat probleem hebben wij een paar jaar geleden ook gehad. Met de bus naar Bangkok, voor 12 uur bij de ambassade naar binnen en de volgende dag naar emigration Hua Hin.
Zo eenvoudig is dat en dat doen dus deze " ouwetjes " keurig op tijd ieder jaar, je hebt toch een stempel in je paspoort waarop je kan zien voor wanneer je dat nodig hebt!
Soms voelen we ons 81 en heel af en toe ook nog wel is 18
Wouter, je weet als je een jaarvisum hebt in je paspoort, daar staat een stempel in tot wanneer hij geldig is, dan wordt er bij gezegd dat je een maand voor de afloopdatum je jaarvisum kunt verlengen en dan weet je ook dat je je papieren in dit geval van 2008, want de vorige was dan van 2007, moet laten legaliseren bij de ambassade. Hij moet toch ook iedere drie maanden een nieuw stempel halen bij de immigration? Dan is het toch nalatigheid of zie ik dat verkeerd?
Zo eenvoudig is dat en dat doen dus deze " ouwetjes " keurig op tijd ieder jaar, je hebt toch een stempel in je paspoort waarop je kan zien voor wanneer je dat nodig hebt!

Soms voelen we ons 81 en heel af en toe ook nog wel is 18

Wouter, je weet als je een jaarvisum hebt in je paspoort, daar staat een stempel in tot wanneer hij geldig is, dan wordt er bij gezegd dat je een maand voor de afloopdatum je jaarvisum kunt verlengen en dan weet je ook dat je je papieren in dit geval van 2008, want de vorige was dan van 2007, moet laten legaliseren bij de ambassade. Hij moet toch ook iedere drie maanden een nieuw stempel halen bij de immigration? Dan is het toch nalatigheid of zie ik dat verkeerd?
-
- Volwaardig lid
Sorry nog even dit eruitgaan heeft geen zin, hij krijgt alleen maar weer een jaarvisum als hij met een 3maanden "O" binnenkomt. Je krijgt geen jaarvisum op een toeristenvisum.
-
- Volwaardig lid
WELK visum verloopt er nu eigenlijk ? Een non-im-O of een verlenging ten titel van ret of mar ? Dan kun je het schudden. Op is op. Is het een T visum dan kan hij een nieuw gaan halen net over de grens. En met een T visum kun je verlengen ten titel van ret of mar mits er nog XYZ dagen over zijn. Ik meen 21 maar daarvoor kun je gaan lezen in TV.
Ik heb in mijn kleinste kamertje een bord hangen met daarop alle belangrijke data. Visum, paspoort, rijbewijs Nl en TH, mobiele foon, verjaardagen, verzekering en belasting brommer, en dan kan er niks mis gaan tenzij de werkster een actieve dag heeft...... Kost een paar euro en je bent van alle zorgen verlost mits je tijdens de grote of kleine boodschap even op dat ding wil kijken. Bij de kleine boodschap kijk ik naar links, bij de grote boodschap naar rechts. Ja, dat is het gevolg van de bouw van mijn lijf.....
Dan heb ik ook nog een bureau-agenda met al die gegevens. Ik wil graag verlost zijn van een agenda maar dat kan niet. De stempels zijn veel te belangrijk. Dat mag je die meneer gerust meegeven. Het is wel zijn eigen schuld al ken ik meneer niet ! Maar dan moet zijn partner die rommel maar in de gaten houden. Ze zorgen samen ook voor geld op de bank dus papieren in de gaten houden kan er best bij.
Ik heb een uitvlucht. Mocht meneer laatst ziek zijn geweest (doktersbriefje) dan kan wellicht met de hand over het hart worden gestreken. Maar dan moet je bewijs hebben.
Ik heb in mijn kleinste kamertje een bord hangen met daarop alle belangrijke data. Visum, paspoort, rijbewijs Nl en TH, mobiele foon, verjaardagen, verzekering en belasting brommer, en dan kan er niks mis gaan tenzij de werkster een actieve dag heeft...... Kost een paar euro en je bent van alle zorgen verlost mits je tijdens de grote of kleine boodschap even op dat ding wil kijken. Bij de kleine boodschap kijk ik naar links, bij de grote boodschap naar rechts. Ja, dat is het gevolg van de bouw van mijn lijf.....
Dan heb ik ook nog een bureau-agenda met al die gegevens. Ik wil graag verlost zijn van een agenda maar dat kan niet. De stempels zijn veel te belangrijk. Dat mag je die meneer gerust meegeven. Het is wel zijn eigen schuld al ken ik meneer niet ! Maar dan moet zijn partner die rommel maar in de gaten houden. Ze zorgen samen ook voor geld op de bank dus papieren in de gaten houden kan er best bij.
Ik heb een uitvlucht. Mocht meneer laatst ziek zijn geweest (doktersbriefje) dan kan wellicht met de hand over het hart worden gestreken. Maar dan moet je bewijs hebben.
-
- Volwaardig lid
Ik heb nu 5 keer een verlenging van mijn non im O gehad ten titel van ret. De vervaldatum is 1 september. Ik begin op 1 augustus al met werken aan dat stempeltje. Dan gaat de brief en de poen naar de ambassade en dat is binnen een week terug. Dan gaat de rommel en de poen naar de advocate in Minburi voor vertaling en verificatie en ook dat is binnen een week terug. Dan ga ik 14 dagen voor afloop naar de Imm Pol voor het nieuwe stempeltje. Zijn er dan nieuwe eisen (en Nongkhai Imm Pol is daar sterk in) dan heb ik nog tijd om dingen te regelen.
Je moet je zaakjes voorbereiden. Stilzitten kost geld.
Hoe dat gaat als ik tig oud ben ? Of met de ziekte van Alka Seltzer (vergeet steeds de naam van die meneer) ? Nu, mijn dame is onderwijzeres en kan ook agenda's lezen.
Effe lachen ? Ik krijg echt dit jaar en hopelijk in april mijn nieuwe heup. Ik heb de dingen gelezen die ik ZES weken lang niet mag. Daaronder valt mezelf wassen en sokken aantrekken ! Ja hoor, ik zie het al voor me dat ik me de billen moet laten wassen door mijn dame. Ik zet wel een hoge stoel in de douche. En ik heb in NL een SOKAANTREKKER besteld. Vijf komma vijfennegentig euro kost dat kreng dat me mijn waardigheid gaat kosten. Seniele opa doet sokjes aan ! En ik ga een rollator kopen en die laten aanpassen aan de lange farang.
Bah, wat een ellende. Maar pijn is ook maar niks. Je hoort straks uitgebreid van me. De voorpret voor de operatie is al opgeschreven.... Ja ja, ik heb een vooruitziende blik. Ik zie het zaag- en boorwerk al steriel op een tafeltje liggen......
Maar er staat gelukkig nergens dat ik na 3 weken niet met rollator en al de brommer op mag. Daar ga ik dus stevig misbruik van maken.
Je moet je zaakjes voorbereiden. Stilzitten kost geld.
Hoe dat gaat als ik tig oud ben ? Of met de ziekte van Alka Seltzer (vergeet steeds de naam van die meneer) ? Nu, mijn dame is onderwijzeres en kan ook agenda's lezen.
Effe lachen ? Ik krijg echt dit jaar en hopelijk in april mijn nieuwe heup. Ik heb de dingen gelezen die ik ZES weken lang niet mag. Daaronder valt mezelf wassen en sokken aantrekken ! Ja hoor, ik zie het al voor me dat ik me de billen moet laten wassen door mijn dame. Ik zet wel een hoge stoel in de douche. En ik heb in NL een SOKAANTREKKER besteld. Vijf komma vijfennegentig euro kost dat kreng dat me mijn waardigheid gaat kosten. Seniele opa doet sokjes aan ! En ik ga een rollator kopen en die laten aanpassen aan de lange farang.
Bah, wat een ellende. Maar pijn is ook maar niks. Je hoort straks uitgebreid van me. De voorpret voor de operatie is al opgeschreven.... Ja ja, ik heb een vooruitziende blik. Ik zie het zaag- en boorwerk al steriel op een tafeltje liggen......
Maar er staat gelukkig nergens dat ik na 3 weken niet met rollator en al de brommer op mag. Daar ga ik dus stevig misbruik van maken.
- Ben
- Expat
Even eruit gaan kan wel in Kota Bharu das een grensplaats maar dan moet hij wel erg snel wezen dat kan morgen op maandag en voor 12.00 daar zijn op de Thaise Ambassade een nieuwe NON O single enty halen is te verkrijgen zonder document van inkomen de ambassade van maar wel op aantonen dat je geld binnekrijgt op je bank boek ATM slip is al voldoende .aantonen dat je financiele middelen hebt.. nee geen 800K nodig .elst99 schreef:Sorry nog even dit eruitgaan heeft geen zin, hij krijgt alleen maar weer een jaarvisum als hij met een 3maanden "O" binnenkomt. Je krijgt geen jaarvisum op een toeristenvisum.
Met een overstay kan je hem niet krijgen .
Op een T visa kan idd niet .
In BKK mogen ze je niet adviseren om overstay te maken, dat is nl wettelijk strafbaar .