satelliet
Moderator: Loempia
- Jim
- Volwaardig lid
satelliet
ik heb hier de grootste moeite om uit te leggen dat ik een schotel wil met meerdere LNBs.
nu staat er een PSI schotel met 1 LNB gericht op thaicom voor het allerbelabberdste BVN.
ik wil er een (paar) extra LNB(s) op voor wat amerikaanse satellieten, als dat mogelijk is.
heeft iemand daar ervaring mee?
nu staat er een PSI schotel met 1 LNB gericht op thaicom voor het allerbelabberdste BVN.
ik wil er een (paar) extra LNB(s) op voor wat amerikaanse satellieten, als dat mogelijk is.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Re: satelliet
Volgens mij weet Mart hier iets van.Jim schreef:ik heb hier de grootste moeite om uit te leggen dat ik een schotel wil met meerdere LNBs.

Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
- Standaard Lid
De Thaicom5 satelliet hangt boven de zuidpunt van India, en daar staat je schotel nu op gericht.
Door extra LNBs naast de huidige kun je signalen oppikken van satellieten die daar in de buurt hangen.
Maar ik kan je nu al vertellen dat in die regio geen enkele stalliet hangt met Amerikaanse kanalen.
Ga eens kijken op http://www.lyngsat.com. Zoek een satelliet op met Amerikaanse content, en bekijk dan de footprint van die satelliet. Als Thailand in de footprint ligt, dan kun je het signaal oppikken (hangt ook van de grootte van de schotel).
Jon heeft op zijn website een redelijk overzicht van alle satellieten die hij in Bangkok opvangt:
http://www.jsat.tv/news.htm
En als je dan nog steeds die brackets wil, weet ik wel iemand die die levert.
Door extra LNBs naast de huidige kun je signalen oppikken van satellieten die daar in de buurt hangen.
Maar ik kan je nu al vertellen dat in die regio geen enkele stalliet hangt met Amerikaanse kanalen.
Ga eens kijken op http://www.lyngsat.com. Zoek een satelliet op met Amerikaanse content, en bekijk dan de footprint van die satelliet. Als Thailand in de footprint ligt, dan kun je het signaal oppikken (hangt ook van de grootte van de schotel).
Jon heeft op zijn website een redelijk overzicht van alle satellieten die hij in Bangkok opvangt:
http://www.jsat.tv/news.htm
En als je dan nog steeds die brackets wil, weet ik wel iemand die die levert.
- Jim
- Volwaardig lid
thx, ik zal de links maar even gaan bestuderen.
was al bang dat het niet zo eenvoudig zou zijn als dat ik 't in m'n hoofd had
was al bang dat het niet zo eenvoudig zou zijn als dat ik 't in m'n hoofd had

-
- Volwaardig lid
Sert heeft gelijk. Een tweede lnb heeft geen zin als je naar Thaicom5 kijkt. En als de ontvangst van BVN zwak is kun je een sterkere lnb kopen. Vraag anders eens future expat Harm hierover, die kreeg van mij hetzelfde advies. BVN ontvang je het beste met een 3 m "gaatjes" schotel of een offsetdisk van 2 meter en een gevoelige lnb. Ik heb een 3 m gaatjesdisk en een standaard lnb en ontvang BVN prima. De ontvangstkwaliteit is tegen de 40 procent, de verbinding ruim 80 procent en die laatste hangt af van de lengte van de kabel.
Wil je ook anders sats bekijken moet je een keuze maken. Jouw ding verkopen en een bewegende schotel kopen, of een tweede schotel gericht op andere sats. De laatste optie lijkt me goedkoper. De receiver moet dan wel een tweede ingang hebben of je moet met een schakelaar werken om te switchen tussen de schotels. Succes.
Wil je ook anders sats bekijken moet je een keuze maken. Jouw ding verkopen en een bewegende schotel kopen, of een tweede schotel gericht op andere sats. De laatste optie lijkt me goedkoper. De receiver moet dan wel een tweede ingang hebben of je moet met een schakelaar werken om te switchen tussen de schotels. Succes.
-
- Volwaardig lid
Hiervoor zijn multiswitches zodat alles op een ingang je ontvanger binnen komt . Meerdere LNB heeft alleen zin om ander banden te kunnen ontvangen bv de C band voor BVN en de Ku band voor UBC . Inderdaad gewoon een extra schotel bij hangen . http://www.psisat.com/catalog/index.php?cPath=36
google eens dan kom je vanzelf op een thaise webshop uit die al dit spul verkoopt makelijk zelf te installeren dan weet je ook hoe het werkt.
google eens dan kom je vanzelf op een thaise webshop uit die al dit spul verkoopt makelijk zelf te installeren dan weet je ook hoe het werkt.
prajak schreef:Sert heeft gelijk. Een tweede lnb heeft geen zin als je naar Thaicom5 kijkt. En als de ontvangst van BVN zwak is kun je een sterkere lnb kopen. Vraag anders eens future expat Harm hierover, die kreeg van mij hetzelfde advies. BVN ontvang je het beste met een 3 m "gaatjes" schotel of een offsetdisk van 2 meter en een gevoelige lnb. Ik heb een 3 m gaatjesdisk en een standaard lnb en ontvang BVN prima. De ontvangstkwaliteit is tegen de 40 procent, de verbinding ruim 80 procent en die laatste hangt af van de lengte van de kabel.
-
- Erelid
Ik heb al van alles uit geprobeerd en uitgezocht. Resultaat ?
Een schotel van IP Star voor internet, een schotel van UBC - goldpakket - voor oa CNN - BBC en een aantal sport kanalen en een grote schotel van PSI met oa BVN maar ook nog zeer veel andere kanalen.
Een schotel van IP Star voor internet, een schotel van UBC - goldpakket - voor oa CNN - BBC en een aantal sport kanalen en een grote schotel van PSI met oa BVN maar ook nog zeer veel andere kanalen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Heel wat schotels op je dak mart. De bewoners van het dorp denken vast dat je contact met mars hebt 

-
- Expat
Zit zo'n beetje hetzelfde als Mart.
Heb nu 4 schotels staan.
Een beweegbare joekel van zo'n 3 meter die op Thaicom 2/3 gericht staat.Daarop ontvangt mijn partner diverse Boedhistische zenders en staat ook BVN(Dynasat).Ik schakel tussen deze twee zonder dat ik de schotel hoef te bewegen.
Verder heb ik een schotel van zo'n 2 1/2 mtr (infosat) die ik ook op BVN heb staan (maar dan voor de huiskamer) en met een paar honderd andere mogelijkheden o.a. de russische CNN.maar ik wissel niet.
De schotel van UBC ( 2 kastjes waardoor ik nu 3 kamers onafhankelijk kan bedienen).
De schotel van IPstar om internet te ontvangen.
Ondanks de zeer vele mogelijkheden op Dynasat zowel als infosat heb ik ze bijna uitsluitend op de zender staan die bvn en de tempel ontvangt.
Er is gewoon geen tijd meer over om nog meer te kijken als je ook nog andere dingen wil doen.
Heb nu 4 schotels staan.
Een beweegbare joekel van zo'n 3 meter die op Thaicom 2/3 gericht staat.Daarop ontvangt mijn partner diverse Boedhistische zenders en staat ook BVN(Dynasat).Ik schakel tussen deze twee zonder dat ik de schotel hoef te bewegen.
Verder heb ik een schotel van zo'n 2 1/2 mtr (infosat) die ik ook op BVN heb staan (maar dan voor de huiskamer) en met een paar honderd andere mogelijkheden o.a. de russische CNN.maar ik wissel niet.
De schotel van UBC ( 2 kastjes waardoor ik nu 3 kamers onafhankelijk kan bedienen).
De schotel van IPstar om internet te ontvangen.
Ondanks de zeer vele mogelijkheden op Dynasat zowel als infosat heb ik ze bijna uitsluitend op de zender staan die bvn en de tempel ontvangt.
Er is gewoon geen tijd meer over om nog meer te kijken als je ook nog andere dingen wil doen.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- marinusmali
- Standaard Lid
Ik begrijp dus dat als je de thaise kabeltelevisie hebt, je nog niet zo slecht af bent, want je hebt over het algemeen uitstekende ontvangst van BVN en de diverse buitenlandse zenders. Tevens een paar Movie Channels, hoewel daar veel wordt herhaald.
Ik zou wel graag een schotel willen hebben waarbij specifiek goede movie channels zijn op te ontvangen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Zo ja wat moet je dan aanschaffen?
Ik zou wel graag een schotel willen hebben waarbij specifiek goede movie channels zijn op te ontvangen.
-
- Erelid
Je praat over Thaise Kabel Televisie, maar die is er niet. In Hua Hin en bv Cha-am zijn de ontvangsten niet het zelfde, want het zijn 2 verschillende bedrijven, met verschillende programma's.marinusmali schreef:Ik begrijp dus dat als je de thaise kabeltelevisie hebt, je nog niet zo slecht af bent, want je hebt over het algemeen uitstekende ontvangst van BVN en de diverse buitenlandse zenders. Tevens een paar Movie Channels, hoewel daar veel wordt herhaald.
Maar als je veel films wilt zien, kan je even naar de TRUE winkel gaan ( voorheen UBC ) en het Platina pakket bestellen. Ze plaatsen een kleine rode schotel + modum en je hebt dagelijks een ruime keus.
-
- Erelid
Vriend B.Khon Neu schreef:Heel wat schotels op je dak mart. De bewoners van het dorp denken vast dat je contact met mars hebt
De schotels staan niet op het dak, 1 aan de achtergevel en 2 staande in de tuin. Ze zijn zo geplaatst dat men vanaf de weg geen enkele schotel.
Sommige dorp bewoners - als ze hier op bezoek zijn - gaan naar huis in de wetenschap dat ik dagelijks contact kan hebben met mijn opa en zijn (b)engeltje

- Jim
- Volwaardig lid
heb ik net gedaan.Mart schreef: Maar als je veel films wilt zien, kan je even naar de TRUE winkel gaan ( voorheen UBC ) en het Platina pakket bestellen. Ze plaatsen een kleine rode schotel + modum en je hebt dagelijks een ruime keus.
ze komen morgen een true schotel plaatsen met een gold pakket.
kan ik nog even AZ zien verliezen van standard luik (of is dat volgende week)
de hele BVN handel nemen ze weer mee.
3.900 baht voor een maandje BVN vind ik nogal veel en als wij in januari weer richting holland gaan, kijkt er toch geen hond naar

-
- Volwaardig lid
Marinus, BVN op de kabel bij jou ? Ik meen alleen op de Sophon kabel in Pattaya. Op welke kabel heb jij BVN ?
-
- Erelid
Jim bij PSI kan je een pakket voor oa BVN en nog tig zenders kopen voor 3000/4000 TB. Eenmalig en het is dan eigendom. Ik heb het 4000 pakket genomen omdat het modum dan automatisch de zenders zoekt.Jim schreef: de hele BVN handel nemen ze weer mee.
3.900 baht voor een maandje BVN vind ik nogal veel en als wij in januari weer richting holland gaan, kijkt er toch geen hond naar
Volgens mij speelt AZ vanavond, maar ik weet niet of het uitgezonden wordt, indien wel zal het zijn op kanaal 60 / 1 2 3 4