Dank allen voor uw medeleven. Het was voor haar wel even stressen vandaag want het is een publiek geheim dat de examencomputer op de ambassade het wel eens af laat weten.
Wat ik vandaag hoorde van mijn lief was dit bij één van de kandidaten dus weer het geval. Zij is gezakt en was er compleet van ondersteboven en ik heb geadviseerd om de antwoorden door een ambassadepersoneelslid opnieuw te laten beluisteren en beoordelen.
De computer geeft blijkbaar aan of het goed of fout is. Ook al zoiets onbegrijpelijks. Ook heb ik begrepen uit de gaande discussie dat het probleem waarschijnlijk zat in de (telefoon)verbinding met Nederland.
Het belangrijkste onderdeel is het nazeggen van zinnen. Dit levert de meeste punten op. De zinnen worden erg snel gesproken, dat is het handicap. Dus flink oefenen op uitspraak en herinneringsvermogen. Ieder woord goed herhaalt telt punten.
De antwoorden op de foto's is een kwestie van uit je hoofd leren. Ook daar worden onlogische vragen gesteld, (in verhouding tot Thailand) bijvoorbeeld 'Welk land is groter Marokko of Nederland?' , 'Welk land is kleiner, Turkije of Nederland? , 'Was de koning van Spanje katholiek of protestant?' Hoe verzin je het?
Straks komt de vraag 'Zijn wij van Duytsen bloet?", of Spaansen bloet? En 'Welke buitenlandse koning hebben we altijd geëerd? Lekker belangrijk. Ik kan me wel betere vragen voorstellen.
Het heeft wel een internationaal tintje dat volkslied.
De volgende stap is de papierenwinkel verzamelen en €830,- op tafel leggen voor een aanvraag van de verblijfsvergunning bij de IND.