Erawan National Park - Sangklaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanneke
komt net kijken
komt net kijken

Erawan National Park - Sangklaburi

#1 Bericht door hanneke » vrijdag 30 oktober 2009, 20:42

Beste forumleden,

komende kerstvakantie zullen wij weer naar Thailand afreizen. Nou willen we ook een bezoek brengen aan het erawan national park en daarna doorreizen naar Sangklaburi.
Nou vroeg ik me af wat de makkelijkste manier is om te reizen, het lijkt erop dat dit het beste gaat via Kanchanaburi. Dit lijkt me alleen erg omslachtig.

Het zal vast wel, maar zijn er bij erawan bijvoorbeeld scootertjes te huur om het park te verkennen?

Groetjes!
18 december is het weer zover!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Erawan National Park - Sangklaburi

#2 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2009, 16:15

Over Erawan weet ik weinig.

Maar vandaar naar Kanchanaburi is een eind hoor. Ik lees niets over jouw vervoer maar als dat openbaar vervoer is denk ik dat je best naar Udon kan gaan en dan Bangkok en dan Kan-buri. Of Udon, Khon Kaen, Pitsanulook en dan per bus richting Saraburi en daar zien of je een bus naar Kan-buri kan vinden. Erawan-Loei-Pitsanulook kan ook en dan verder zien. Succes.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2009, 16:21

Met de kerst ! Neem een dikke trui mee voor de hogergelegen gebieden. Het kan in die tijd in avond en nacht vriezen in Loei en wijde regio. In de avond een gezellige barbeknoei doen kan koud worden. Neem een hotel dat van steen is gebouwd, die houten kooien worden steenkoud.

Ik heb de elektrische kachel klaar staan en woonkamer en slaapkamer van isolatie voorzien. Een dikke deken waar geen deur meer is. De Isan kan koud zijn van half november tot half januari. Rillend naar het toilet in de nacht; een elektrische geiser voor de douche....

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » zaterdag 31 oktober 2009, 18:16

hanneke schreef:Beste forumleden,

komende kerstvakantie zullen wij weer naar Thailand afreizen. Nou willen we ook een bezoek brengen aan het erawan national park en daarna doorreizen naar Sangklaburi.
Nou vroeg ik me af wat de makkelijkste manier is om te reizen, het lijkt erop dat dit het beste gaat via Kanchanaburi. Dit lijkt me alleen erg omslachtig.

Het zal vast wel, maar zijn er bij erawan bijvoorbeeld scootertjes te huur om het park te verkennen?

Groetjes!

Bij de Erawan waterval Kan je fietsen huren .

De afstand Kanchanaburi Erawan fals +/- 50 km
Van de Erawan fals naar Sangklaburi is +/-170 km maar het ligt er maar aan waar je daar moet zijn er is veel te zien en zeker de moeite waard oa de Mon brug Thailands langste houten brug .
Er zijn bus verbindingen tussen K Buri en Sangklaburi die aan de grote verbindingsweg stoppen ter hoogte van Hin tok maar er zijn meerdere opstap punten het verste punt is tot de 3 pagoden pas .

Beter is om vanuit K Buri iets te regelen of bij het hotel waar je ter hoogte van de Eawan fals verblijft .
Een dagtocht naar Erawan en dan terug naar K buri om daar de vroege airco bus naar Sangklaburi te nemen +/- 5 tot 6 uur reizen .
Er zijn div mogelijkheden .

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 01 november 2009, 05:05

ben zelf in maart 09 in Sangkla geweest-je waant je echt buiten Thailand-Burmaans en-heel raar-INDOnesisch! zoals die Mon leven/zich kleden. accomodatie is nogal sober.
er gaan volop grote en minibussen Kan-Sangkla-en je moet die echt opstappen in Kan-anders zitten ze vol. de grote, nonAC lijnbus stopt wel overal en je kan er overal op-maar komend vanaf Erawan/Park kan je alleen het laatste stuk net voor Kan afkorten-en dat zou ik maar niet doen vanwege zitplaatsgebrek. na de afslag voor nam Tok zijn er volop grenscontroles, de weg is goed, maar bochtig.
De TAT=VVV in Kan heeft goede info over alle bussen, kantoor net aan de achterkant van het grote bustation. ze helpen echt en zijn niet enkel uit op provisie vangen/doorsturen.
in de Thaise rond 1/.1 vrije dagen zit dat park mudjevol. En het kan, want het ligt toch redelijk hoog in de bergen, frisjes tot kil worden snachts.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 01 november 2009, 08:12

Zijn er 2 Erawans dan ? Ik zie er toch echt een op de kaart staan aan de weg van Nong Bua Lamphu (regio Udon) naar Loei.......

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » zondag 01 november 2009, 09:59

prajak schreef:Zijn er 2 Erawans dan ? Ik zie er toch echt een op de kaart staan aan de weg van Nong Bua Lamphu (regio Udon) naar Loei.......

Erawan National Park waar ook de bekende waterval ligt In de provincie K Buri
Er zijn idd meerdere erawan zoals bij Udon In de buurt .

Edje
Expat
Expat

#8 Bericht door Edje » zondag 01 november 2009, 13:27

Erawan, zo'n 25km van Wang Saphung richting Udon Thani over de 210.
Bekend om zijn grotten.
Groetjes; Edje

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door bauke66 » woensdag 11 november 2009, 14:53

Van Erawan National Park naar Sangkhlaburi zal inderdaad via Kanchanaburi moeten gaan. Of je moet erin slagen een
taxi of scooterritje te regelen tussen Erawan en Nam Tok. In dat geval snij je een heel stuk af.
Buskaartje Erawan-Kanchanaburi 47 baht (jan. 2008) reistijd ca een uur en kaartje Kanchanaburi-Sangkhlaburi 110 baht (jan. 2008) reistijd 3 uur. Kaartjes inderdaad gewoon kopen bij busstation Kanchanaburi.
Ik verblijf zelf veel in Kanchanaburi en Boploi dus mocht je in de buurt van de Bridge over the River Kwai zijn laat dan maar iets van je horen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”