3 maanden Thailand en omstreken, zo veel keuze....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JPA
komt net kijken
komt net kijken

3 maanden Thailand en omstreken, zo veel keuze....

#1 Bericht door JPA » donderdag 03 september 2009, 16:40

Beste Reizigers,

Ik en mijn vriendin hebben afgelopen zondag een ticket gekocht voor een vakantie in Thailand van 3 maanden. We vertrekken 1 december en komen 1 maart terug. Omdat dit onze eerste echte lange trip is, en we nog nooit in Thailand zijn geweest maken wij aanspraak op jullie ervaring.

We komen 1 december in Bangkok aan en we willen oud op nieuw ws in Phuket gaan vieren (een oud op nieuw full-moon party lijkt ons geweldig). Voor de rest hebben wij geen eisen, maar we zouden het wel leuk vinden om wat omringende landen ook te bezoeken. Owja we zijn wel budget toeristen, dus hele dure accomodaties ed kunnen wij niet betalen, daarentegen hebben wij wel de tijd (3 maanden).

Hopelijk hebben jullie leuke tips,

groetjes

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 3 maanden Thailand en omstreken, zo veel keuze....

#2 Bericht door Kees » donderdag 03 september 2009, 17:51

Voor de Full Moon party zullen jullie naar Koh Phagnan moeten en niet naar Phuket.
Niet klagen, maar dragen.

Ben
Expat
Expat

#3 Bericht door Ben » donderdag 03 september 2009, 18:15

Kees schreef:Voor de Full Moon party zullen jullie naar Koh Phagnan moeten en niet naar Phuket.
Yep op Thursday 31 December, 2009

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door joris » donderdag 03 september 2009, 21:24

op koh samui zijn er ook diversen van dit soort feesten die tijd heb ik begrepen

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » vrijdag 04 september 2009, 03:38

JPA schreef:Beste Reizigers,

Ik en mijn vriendin hebben afgelopen zondag een ticket gekocht voor een vakantie in Thailand van 3 maanden. We vertrekken 1 december en komen 1 maart terug. Omdat dit onze eerste echte lange trip is, en we nog nooit in Thailand zijn geweest maken wij aanspraak op jullie ervaring.

We komen 1 december in Bangkok aan en we willen oud op nieuw ws in Phuket gaan vieren (een oud op nieuw full-moon party lijkt ons geweldig). Voor de rest hebben wij geen eisen, maar we zouden het wel leuk vinden om wat omringende landen ook te bezoeken. Owja we zijn wel budget toeristen, dus hele dure accomodaties ed kunnen wij niet betalen, daarentegen hebben wij wel de tijd (3 maanden).

Hopelijk hebben jullie leuke tips,

groetjes
Ik ben geen reiziger meer, ik woon hier en reis nog wel eens.
Na de jaarwisseling heb je dus de tijd om bv LAOS te gaan. Vanuit BKK per bus naar Khon Kaen dan de bus naar Mukdahan, maar in Kuchinarai uitstappen, mij even bellen, we halen julie op. Dan ben je in de Isaan ( voor vele een ander land ) maar de gastvrijheid is groot, dus bij ons gratis drinken eten en slapen.
Vervolgens naar Mukdahan, over de brug en je bent in Laos.
Daar een poosje toeren en uitkomen in Vientiane, daar weer over de brug en je bent weer in het N.O van Thailand. Ook daar wonen zeer gastvrije landgenoten. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Inge » donderdag 10 september 2009, 09:29

Hebben jullie al een route in gedachten? Dat is het denk ik wat makkelijker om tips te geven.

Bijv. wat wil je doen, natuur , hoelang ergens blijven, met boot, trein of vliegtuig reizen?

vinie
kenner
kenner

#7 Bericht door vinie » donderdag 10 september 2009, 11:13

[/quote]Ik ben geen reiziger meer, ik woon hier en reis nog wel eens.
Na de jaarwisseling heb je dus de tijd om bv LAOS te gaan. Vanuit BKK per bus naar Khon Kaen dan de bus naar Mukdahan, maar in Kuchinarai uitstappen, mij even bellen, we halen julie op. Dan ben je in de Isaan ( voor vele een ander land ) maar de gastvrijheid is groot, dus bij ons gratis drinken eten en slapen.
Vervolgens naar Mukdahan, over de brug en je bent in Laos.
Daar een poosje toeren en uitkomen in Vientiane, daar weer over de brug en je bent weer in het N.O van Thailand. Ook daar wonen zeer gastvrije landgenoten. :lol:[/quote]

De grens over naar Laos, verloopt dit vlot?
Ben ooit de grens overgegaan via Poipet naar Cambodja en was bijna een dag kwijt.
Ik ben van plan om in Januari weer te vertrekken voor 3maand, helaas moet ik wel op m'n budget letten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”