overboeking Bangkok airways 22 augustus

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karent
komt net kijken
komt net kijken

overboeking Bangkok airways 22 augustus

#1 Bericht door karent » dinsdag 25 augustus 2009, 08:11

we zouden vanaf Samui met BA naar Bangkok voor de conexting mat KLM.... Op Samui zeiden ze jullie zijn overboekt...(compensatie 600B en een -diner bon twv 250B) toen hebben we uren gewacht aan de gate, reden was noodweer op Bangkok volgens BA (waarbij allerlei eerdere en latere toestellen van BA voor ons vertrokken....) toen wij uiteindelijk gingen hebben we natuurlijk onze KLM vlucht gemist en zaten we vast op Bangkok. We werden om 4 uur snachts in het Novotel gezet en in de ochtend zouden we meer horen.....Die volgende ochtend een groete chaos...(twee BA medewerkers met enkel een pen een vel papier en een walkie-talkie) ze konden eigenlijk niks regelen en aleen kamernummer noteren...Wilde geen enkele toezegging doen enz enz. zijn uiteindelijk savonds naar the airport gegaan om Stand by te staan (KLM doet dan dus ook helemaal niets meer voor je...want jij bent niet op komen dagen....en bij Ba ben je ook geen prioriteit want je bent nu in Bangkok en daar had je bij jhen een ticket voor...) Uiteiendelijk via Royal Jordanie via Amman naar Amsterdam teruggekeerd (met overstaptijs 18 uur!!!! onderweg geweest -alleen de resi vanfa Bangkok)

Dus Bangkok aireways NIET DOEN!! Iemand nog enig idee waar je je verloren werkdag kan claimen????

gr Karen

Ben
Expat
Expat

Re: overboeking Bangkok airways 22 augustus

#2 Bericht door Ben » dinsdag 25 augustus 2009, 08:21

karent schreef:we zouden vanaf Samui met BA naar Bangkok voor de conexting mat KLM.... Op Samui zeiden ze jullie zijn overboekt...(compensatie 600B en een -diner bon twv 250B) toen hebben we uren gewacht aan de gate, reden was noodweer op Bangkok volgens BA (waarbij allerlei eerdere en latere toestellen van BA voor ons vertrokken....) toen wij uiteindelijk gingen hebben we natuurlijk onze KLM vlucht gemist en zaten we vast op Bangkok. We werden om 4 uur snachts in het Novotel gezet en in de ochtend zouden we meer horen.....Die volgende ochtend een groete chaos...(twee BA medewerkers met enkel een pen een vel papier en een walkie-talkie) ze konden eigenlijk niks regelen en aleen kamernummer noteren...Wilde geen enkele toezegging doen enz enz. zijn uiteindelijk savonds naar the airport gegaan om Stand by te staan (KLM doet dan dus ook helemaal niets meer voor je...want jij bent niet op komen dagen....en bij Ba ben je ook geen prioriteit want je bent nu in Bangkok en daar had je bij jhen een ticket voor...) Uiteiendelijk via Royal Jordanie via Amman naar Amsterdam teruggekeerd (met overstaptijs 18 uur!!!! onderweg geweest -alleen de resi vanfa Bangkok)

Dus Bangkok aireways NIET DOEN!! Iemand nog enig idee waar je je verloren werkdag kan claimen????

gr Karen

Je weet dat er altijd calamiteiten kunnen zijn reis op tijd af naar BKK min 1 dag van te voren
en neem niet het risico .
En nu heeft Bangkok Airwais het gedaan helaas maar niet terrecht .
En bij de KLM ben je niet op komen dagen en dat is ook weer niet hun fout .

karent
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door karent » dinsdag 25 augustus 2009, 08:43

Hoi

Ja dat weten we NU ook....hadden deze chaos niet verwacht (of aan zien komen...) hebben er wel van geleerd...Ik denk dat er nu nog passagiers vastzitten...(loopt sinds afgelopen zaterdag) Het enge is dat je niemands probleem meer bent...BA doet echthelemaal nierts geeft alleen advies ga standby staan (in iedere rij) en wil alleen enige actie ondenemen als ze je via een bevriend aitline weg kunnen krijgen....(bv via Amman of Katar...maar dat vonden we ook een neg idee....stel dat je daar vastloopt....) Uiteindelik is het toch goed gekomen maar dat is ook mede dankzij eigen initiatief...ik kreeeg al Thom Hanks Terminal visioenen..... (eindeloos in Bangkok zonder paspoort want daar gineg de BA mensen voordurend mee op de loop.....

Dit is slechts een waarschuwing voor argeloze reizigers zoals ons gezin die denken dat als je een ticket hebt bij BA en KlM dat het allemaal wel goed komt...Nee dus! Als het kan laat elke airline je vallen!

gr Karen

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 25 augustus 2009, 09:53

Dat is voor mij de reden om ALTIJD een dag van tevoren een binnenlandse vlucht te nemen en een overnachting in BKK zodat je niet het risico loopt bij vertraging van je binnenlandse vlucht, je vlucht naar NL te missen.
4 Nieuwe tickets kopen (in mijn geval) is toch een dure afsluiting van je vakantie lijkt mij.
Live your dream, don't dream your life.

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 25 augustus 2009, 10:00

karent schreef: Dit is slechts een waarschuwing voor argeloze reizigers zoals ons gezin die denken dat als je een ticket hebt bij BA en KlM dat het allemaal wel goed komt...Nee dus! Als het kan laat elke airline je vallen!
Dus zou ik de toon van de topic willen aanpassen, zelfs een lkuchtvaartmij heeft tegenwoordig geen invloed op het weer!!! Het moet niet gekker worden natuurlijk...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » dinsdag 25 augustus 2009, 10:00

Ik neem aan dat je vlucht vrjdag avond was....

Inderdaad, ook geen vluchten vertrokken van Bangkok. Vanuit de terminal kon je de vliegtuigen door de regen niet eens zien. Had je in dat weer willen landen?

Veilighed is eerst, ook al kan het helaas wel eens slecht uitkomen. Nadere afhandeling had misschien beter kunnen zijn maar geen reden om Bangkok Airways niet te gebruiken.

Kosten verhalen op reisverzekering.

karent
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door karent » dinsdag 25 augustus 2009, 10:06

Bedankt voor je mailtje..

De vlucht was zaterdag oorspronkelijke tijd 18.20....maar die werd verplaatst naar 20.50 (nog genoeg tijd voor de klm te halen) maar dat werd dus 23.00 (en klm ging om 2330) dus je weet dan zeker dat het niet meer te halen is... Ik snap best dat veiligheid eerst gaat (ben ik ook helemaal voor! haha) maar het was zo vreemd op Samui gingen allerlei latere vluchten (die van 2300 en 2100) wel gewoon door terwijl wij daar zaten te wachten met haast ivm KLM) Wat me mn tegenviel is dat ze niks meer doen...(alleen het novotel regelen maar dat kan toch ook geen dagen duren denk ik...) Ook allerlei eigen initiatieven (vlucht van Lufthansa die we alvast gevonden hadden a 800,-) werden door BA niet vergoed of overgenomen.....ze willen je kostenloos wegkrijgen anders zoek je het maar uit........Ook de houding van KLM viel me tegen...(we hadden vanuit Samui laten weten de vlucht niet te kunnen halen ivm overboeking..)

gr Karen

karent
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door karent » dinsdag 25 augustus 2009, 10:36

Hoi

Ik snap best dat het weer door niemand beinvloed kan worden en dat bedoelde ik ook niet te zeggen, maar het is toch te gek als je door overboeking je conecting flight niet haalt (terwijl latere vluchten van BA op Samui WEL vertrekken.....!!)en dat BA of KLM niets meer doet....(we hebben wel 800,- betaald hoor...) je mag dan zelf een nieuwe vlucht regelen en betalen!!!! ( a weer 800,- enkele reis naar adam) BA geeft geen enkele aanwijzing dat zij het naderhand terugbetalen.... Ik begrijp niet dat men zo met klanten/klachten omgaat.
Karen

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Rene » dinsdag 25 augustus 2009, 10:45

karent schreef:Hoi

Ik snap best dat het weer door niemand beinvloed kan worden en dat bedoelde ik ook niet te zeggen, maar het is toch te gek als je door overboeking je conecting flight niet haalt (terwijl latere vluchten van BA op Samui WEL vertrekken.....!!)en dat BA of KLM niets meer doet....(we hebben wel 800,- betaald hoor...) je mag dan zelf een nieuwe vlucht regelen en betalen!!!! ( a weer 800,- enkele reis naar adam) BA geeft geen enkele aanwijzing dat zij het naderhand terugbetalen.... Ik begrijp niet dat men zo met klanten/klachten omgaat.
Karen
De verkeersleiding bepaalt welk slot een vliegtuig krijgt. Daar heeft de maatschappij geen invloed op. De later geplande vluchten die wel gingen hadden waarschijnlijk al een slot gekregen en jou uitgestelde vlucht werd daar waarschijnlijk achteraan geplaatst.
Deze situatie krijg je ook als een passagier na de incheck en veiligheidscontrole te laat bij de gate komt. Het vliegtuig wacht dan en kan vervolgens in een later slot gepland worden.
Bangkok Air kun je dan niets verwijten maar de opvang is een ander verhaal.
De service van KLM schijnt vaker minder te zijn. Deze week nog een klacht van een familielid aangehoord. Ook niet netjes.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » dinsdag 25 augustus 2009, 10:52

En ik maar denken dat ik mijn post kwijt was geraakt.... Deze discussie is gaande in 2 verschillende onderwerpen. LOL

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door Denhakke » dinsdag 25 augustus 2009, 11:03

karent schreef: (terwijl latere vluchten van BA op Samui WEL vertrekken.....!!)
Misschien hadden deze wel een andere bestemming? Als een vlucht op Bkk niet kan vertrekken omwille van de slechte weersomstandigheden is het onwaarschijnlijk dat ze een latere vlucht naar Bkk wel eerst laten vertrekken.
Ok, dit heeft te maken met een slot dewelke een vlucht krijgt, maar op Samui vertrekt toch niet elke 2 minuten een vliegtuig!! Een vertraging is hier vrij vlug opgelost, als het weer het toelaat.

karent
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door karent » dinsdag 25 augustus 2009, 11:43

nee die latere vluchten gingen ok naar BKK en wel om het half uur

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#13 Bericht door stevenl » woensdag 26 augustus 2009, 03:35

Ben schreef: En nu heeft Bangkok Airwais het gedaan helaas maar niet terrecht .
Hoezo niet terecht? Natuurlijk heeft Bangkok Air het gedaan. Zij hebben het vliegtuig overboekt, het is Bangkok Air niet gelukt om op tijd, of zelfs met wat vertraging deze gasten naar BKK te krijgen, vervolgens vangen ze niets op en regelen de rest van de reis niet.

joepattaya
Expat
Expat

#14 Bericht door joepattaya » woensdag 26 augustus 2009, 05:32

Manuel schreef:En ik maar denken dat ik mijn post kwijt was geraakt.... Deze discussie is gaande in 2 verschillende onderwerpen. LOL
Ik was mijn post ook al kwijt. Ga er hier dus gene woorden meer aan 'vuil' maken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » woensdag 26 augustus 2009, 07:32

stevenl schreef:
Ben schreef: En nu heeft Bangkok Airwais het gedaan helaas maar niet terrecht .
Hoezo niet terecht? Natuurlijk heeft Bangkok Air het gedaan. Zij hebben het vliegtuig overboekt, het is Bangkok Air niet gelukt om op tijd, of zelfs met wat vertraging deze gasten naar BKK te krijgen, vervolgens vangen ze niets op en regelen de rest van de reis niet.

Hier de voorwaarden
http://www.bangkokair.com/rules/carriage.php#9

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”