Vliegen van Bangkok naar Ko Samui
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Vliegen van Bangkok naar Ko Samui
Hallo,
Ik ben van plan om samen met 5 anderen 29 december van Bangkok naar Ko Phangan te gaan vanwege de Full Moon Party.
We willen dit doen door van Bangkok naar Ko Samui te vliegen en dan daar de boot te nemen.
Nu weten we niet of het handig is om de vliegreis vooraf te boeken.
We horen van veel mensen dat het een stuk goedkoper is als je de tickets daar boekt. We zijn alleen wel bang dat als we het daar doen dat het van vol zit, of zal dit niet het geval zijn?
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven n.a.v. eigen ervaringen.
Groetjes!
Ik ben van plan om samen met 5 anderen 29 december van Bangkok naar Ko Phangan te gaan vanwege de Full Moon Party.
We willen dit doen door van Bangkok naar Ko Samui te vliegen en dan daar de boot te nemen.
Nu weten we niet of het handig is om de vliegreis vooraf te boeken.
We horen van veel mensen dat het een stuk goedkoper is als je de tickets daar boekt. We zijn alleen wel bang dat als we het daar doen dat het van vol zit, of zal dit niet het geval zijn?
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven n.a.v. eigen ervaringen.
Groetjes!
-
- komt net kijken
Re: Vliegen van Bangkok naar Ko Samui
Je bent er in een drukke periode en alleen Bangkokair vliegt op Samui. Er zijn meerdere vluchten per dag. De prijs wordt niet goedkoper naar mate je langer wacht. Ik zou zeker wel hier boeken. Je kunt even wachten of er nog een aktie komt.
-
- Volwaardig lid
De volgende 2 maatschappijen vliegen rechtstreeks van Bangkok naar Samui, http://www.bangkokair.com en http://www.thaiair.com.
Ik zou als ik jullie was nu boeken, gewoon rechtstreeks op de site van de betreffende maatschappij anders heb je kans dat je kan gaan wandelen naar Samui. Creditcard is wel nodig bij het online boeken en de creditcard houder moet ook mee vliegen.
Veel plezier
Okie
Ik zou als ik jullie was nu boeken, gewoon rechtstreeks op de site van de betreffende maatschappij anders heb je kans dat je kan gaan wandelen naar Samui. Creditcard is wel nodig bij het online boeken en de creditcard houder moet ook mee vliegen.
Veel plezier
Okie
-
- Volwaardig lid
die korting is een fabeltje-of eerder de NL wens als vader van gedachte of verkeerd begrijpen (als het in Egypte/Z-land zo is dan geldt het toch in elk buitenland??), hij heeft NOOIT bestaan vor domestic=binnenlands vluchten. en zeker niet bij BKK-air. Daar zij monopolie hebben vor vliegen naar SAM-het is immers hun eigenste airport met extra hoge tax- zijn de prijzen vrij hoog. Alleen de allereerste of'-laatste vlucht v..d. dag heeft lagere rpijs. Wel is BKK-air full serrvice-je kan je ticket altijd omzetten(als er plaats is) en je mag zelfs gratis+ zonder bijbetalen als eco toch in de lounge (gratis coffee, web, geen alco). Als je zonodig goedkoop vliegen wil-AirAsia naar Surat-dan bus+ferry, of de echte partygoer de train of bus snachts en dan bus+fery combo.
-
- heeft ervaring
thnx allemaal voor de antwoorden.
Ik ga even kijken of ik wat kan boeken dan.
En misschien is het idd handig om een vlucht naar een ander vliegveld te boeken waar meer vluchten heen gaan en dan met behulp van ander vervoer verder gaan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met trein/boot reizen richting ko-samui?
Ik ga even kijken of ik wat kan boeken dan.
En misschien is het idd handig om een vlucht naar een ander vliegveld te boeken waar meer vluchten heen gaan en dan met behulp van ander vervoer verder gaan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met trein/boot reizen richting ko-samui?
-
- Standaard Lid
even zoeken op het forum! Genoeg topics over bus/trein/boot naar de eilanden Tao/Phangan/Samui.
-
- heeft ervaring
Ik heb nu een vlucht gevonden van Bangkok naar Nakhon Si Thammarat.
De vlucht is met Nokair en ik vind de prijs verdacht goedkoop (omgerekend 5 euro?)
Ik zag dat je dan vanaf Nakhon Si Thammarat de boot kan nemen naar Ko Phangan (4 uur reizen).
Hebben mensen hier ervaring met Nokair? Klopt het echt dat het zo goedkoop is?
De vlucht is met Nokair en ik vind de prijs verdacht goedkoop (omgerekend 5 euro?)
Ik zag dat je dan vanaf Nakhon Si Thammarat de boot kan nemen naar Ko Phangan (4 uur reizen).
Hebben mensen hier ervaring met Nokair? Klopt het echt dat het zo goedkoop is?
-
- Standaard Lid
Vanaf het vliegveld hij Nakhon Si Thammarat neem je een busje naar Don Sak en van daaruit de ferry naar Koh Phangan.
Hoe langer je vluchten vooruit boekt, hoe goedkoper het is. Af en toe zitten er super aanbiedingen tussen, maar dan geldt wel: direct boeken.
Koh Samui is een uitzondering op de goedkope tickets, omdat het een prive-vliegveld is van Bangkok Airways. Ze hebben het helemaal zelf gebouwd, staan geen andere maatschappijen toe en kunnen in principe doen en laten waar ze zin in hebben.
Hoe langer je vluchten vooruit boekt, hoe goedkoper het is. Af en toe zitten er super aanbiedingen tussen, maar dan geldt wel: direct boeken.
Koh Samui is een uitzondering op de goedkope tickets, omdat het een prive-vliegveld is van Bangkok Airways. Ze hebben het helemaal zelf gebouwd, staan geen andere maatschappijen toe en kunnen in principe doen en laten waar ze zin in hebben.
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Thai airways vliegt sinds een paar maanden ook op Samui.Sert schreef: Koh Samui is een uitzondering op de goedkope tickets, omdat het een prive-vliegveld is van Bangkok Airways. Ze hebben het helemaal zelf gebouwd, staan geen andere maatschappijen toe en kunnen in principe doen en laten waar ze zin in hebben.
-
- Volwaardig lid
Maar niet goedkoper dan bkk airways, juist omdat het vliegveld van bkk airways is.Denhakke schreef:Thai airways vliegt sinds een paar maanden ook op Samui.Sert schreef: Koh Samui is een uitzondering op de goedkope tickets, omdat het een prive-vliegveld is van Bangkok Airways. Ze hebben het helemaal zelf gebouwd, staan geen andere maatschappijen toe en kunnen in principe doen en laten waar ze zin in hebben.
-
- kenner
Vantevoren boeken, want deze vluchten zitten rond deze periode vaak allemaal vol. Als ik jou was dan zou ik zelfs de ferry ook boeken ivm drukte.. ff googlen op Seatran of Lomprayah....
Goedkoper worden de vluchten inderdaad dus zou het nu maar alvast boeken.
-
- komt net kijken
let even op eht topic överboeking bkk samui bankok"ivm terugreis!!
gr karen
gr karen
-
- heeft ervaring
Ja die had ik idd gelezen.karent schreef:let even op eht topic överboeking bkk samui bankok"ivm terugreis!!
gr karen
We gaan echter niet terug maar pakken de boot daan het vaste land en waarschijnlijk naar Ko Lanta.
Bedankt voor de tip!
- jumbo
- Expat
IK heb gekeken en al jaren, maar ik ben nog niet in staat geweest te reserveren voor de ferryheisa schreef:Vantevoren boeken, want deze vluchten zitten rond deze periode vaak allemaal vol. Als ik jou was dan zou ik zelfs de ferry ook boeken ivm drukte.. ff googlen op Seatran of Lomprayah....
Hoe doe je dat precies???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Alleen Lompraya kun je online boeken.