Ervaringen Bangkok via Moskou met Aeroflot

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sander1970
komt net kijken
komt net kijken

Ervaringen Bangkok via Moskou met Aeroflot

#1 Bericht door Sander1970 » vrijdag 07 augustus 2009, 18:07

Een aantal weken geleden heb ik via Ebookers twee goedkope tickets geboekt naar Bangkok. €876,26 all inn voor twee retourvluchten. Ik vlieg met Aeroflot naar Moskou en stap daar over naar Bangkok. Ebookers biedt deze vluchten nu opeens niet meer aan en dat baart ons een beetje zorgen. Vandaar de vraag, wie heeft er nog meer van deze aanbieding gebruik gemaakt en wat waren de ervaringen? Verliep het overstappen in Moskou goed? Is het ook goed gekomen met de bagage? Hoe beviel Aeroflot etc. Ik hoor graag van u.

Mvg,

Sander

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Ervaringen Bangkok via Moskou met Aeroflot

#2 Bericht door Manuel » vrijdag 07 augustus 2009, 19:30

Kan een interessante reis worden....

Soms goed soms slecht.

jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door jennifer » vrijdag 07 augustus 2009, 19:48

Sander1970 schreef:Een aantal weken geleden heb ik via Ebookers twee goedkope tickets geboekt naar Bangkok. €876,26 all inn voor twee retourvluchten. Ik vlieg met Aeroflot naar Moskou en stap daar over naar Bangkok. Ebookers biedt deze vluchten nu opeens niet meer aan en dat baart ons een beetje zorgen. Vandaar de vraag, wie heeft er nog meer van deze aanbieding gebruik gemaakt en wat waren de ervaringen? Verliep het overstappen in Moskou goed? Is het ook goed gekomen met de bagage? Hoe beviel Aeroflot etc. Ik hoor graag van u.

Mvg,

Sander

Nee, ik heb sowieso een hekel aan overstappen op een vlucht van 10 uur of meer, en zeker met oost europese/ aziatische luchtvaartmaatschappijen.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Rene » vrijdag 07 augustus 2009, 21:06

Sander1970 schreef:Een aantal weken geleden heb ik via Ebookers twee goedkope tickets geboekt naar Bangkok. €876,26 all inn voor twee retourvluchten. Ik vlieg met Aeroflot naar Moskou en stap daar over naar Bangkok. Ebookers biedt deze vluchten nu opeens niet meer aan en dat baart ons een beetje zorgen. Vandaar de vraag, wie heeft er nog meer van deze aanbieding gebruik gemaakt en wat waren de ervaringen? Verliep het overstappen in Moskou goed? Is het ook goed gekomen met de bagage? Hoe beviel Aeroflot etc. Ik hoor graag van u.

Mvg,

Sander
Sander,
Ben jij niet op de hoogte van de reputatie van Aeroflop? :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Sander1970
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Sander1970 » vrijdag 07 augustus 2009, 21:41

Sander,
Ben jij niet op de hoogte van de reputatie van Aeroflop? :roll:[/quote]

Voor zover ik weet en lees is de reputatie wat betreft veiligheid sinds de laatste jaren goed.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Khon Neua » vrijdag 07 augustus 2009, 21:43

misschien kan je van Rene een parachute lenen ?

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door marinusmali » zaterdag 08 augustus 2009, 05:24

Ooit ging ik eens met een toestel van Aeroflot naar Turkey want Turkisch Airlines had zelf geen vliegtuig beschikbaar. Het vliegtuig stond apart op Schiphol en we moesten er met een busje naar toe rijden. Ik kreeg al een onbestemd gevoel, wilde eigenlijk niet instappen, maar deed dit uiteindelijk wel.
Op mijn plaats zijn aangekomen, bleek de veiligheidsgordel los te zitten :shock: :shock:
De pioot kwam toen met een schroevendraaier en maakte hem vast :D :D
Ik besloot om nooit meer met deze maatschappij te vliegen!!!!

Dus ik zou als ik jou was in ieder geval een schroevendraaier meenemen!!! :D :D

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Borat » zaterdag 08 augustus 2009, 07:06

marinusmali schreef:
De pioot kwam toen met een schroevendraaier en maakte hem vast :D :D
Kijk zo erg is het al, dat aeroflot geen piloten maar pioten heeft :mrgreen: :mrgreen: !

En wat als deze riem een half uur van te voren ook met een schroevendraaier was vastgezet?, dan had je niets gemerkt maar en zat je waarschijnlijk met een iets beter gevoel in je stoel hahaha.

Trouwens ik zou ook niet graag met ze vliegen, net zoals met Garuda.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door carpediem » zaterdag 08 augustus 2009, 07:57

Ik heb eens rondgesnuffeld op internet en nergens iets negatiefs over Aeroflot kunnen vinden.
Laatste 20 jaar 2 ongelukken waarvan een de piloot zijn zoontje van 5 jaar oud het vliegtuig liet besturen.
Aeroflot is een van de grootste en oudste vliegtuigmaatschappijen.
Ik zie dus niet in waarom deze maatschappij onveiliger zou zijn dan de KLM, China airlines, Eva of welke grote gerespecteerde maatschappij dan ook.
pluk de dag (carpediem)

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Borat » zaterdag 08 augustus 2009, 08:04

Incidents and accidents
Wikinews has related news: Russian Boeing-737 crashes with 88 aboard
There are records of approximately 127 accidents involving Aeroflot aircraft and 6,875 fatalities (plus 20 people killed on the ground), making an average of 54.13 fatalities per accident since 1953. Until 1991, all civil aviation and aircraft in the Soviet Union, from the An-2 to the Il-86, (as well as some military aircraft), operated with Aeroflot's name on it.[27] This list includes accidents and incidents from Aeroflot-branded aircraft and excludes most accidents and incidents from subsidiaries such as Aeroflot-Nord.

In 1984, Aeroflot Flight 3352 with 179 onboard lands during poor visibility and slams into 3 maintenance vehicles, exploding into flames and killing 178, including 4 from the maintenance vehicles.
Aeroflot Flight 411 was a four-engined Ilyushin Il-62 that was departing Sheremetyevo Airport, Moscow on a flight to Senegal when it crashed and was destroyed by fire shortly after take-off.
On 10 July 1985, the deadliest published accident on Aeroflot occurred at Uchkuduk, Uzbek SSR when a Tu-154B-2 on Aeroflot Flight 7425 crashed killing all 200 aboard.
On 23 March 1994, an RAL-Russian Airlines[28] Airbus A310-304, operating Aeroflot Flight 593 from Moscow-Hong Kong crashed in Mezhdurechensk, Kemerovo Oblast, Russia after the auto-pilot partially shut off while the captain's 15-year-old son was allowed to sit in the pilot seat and "use" the controls.
On 14 September 2008, Boeing 737-500, Aeroflot Flight 821 crashed. The flight was operated by Aeroflot-Nord in a service agreement with Aeroflot. The air traffic controller noted that the plane was climbing and descending erratically. He instructed the plane to abort the approach and to line back up with the runway. The plane confirmed that everything was fine but continued its approach. ATC again instructed it to abort the approach and to contact another controller. The plane again did not follow its instructions and the first controller checked back in with the flight and told it to go around. The plane crashed into railroad tracks in the city of Perm in the Ural region of Russia. There were no survivors [29].

Bijna 7000 slachtoffers in de afgelopen 56 jaar.....vraag me af of de KLM dat haalt.

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » zaterdag 08 augustus 2009, 09:13

Borat schreef:Incidents and accidents
There are records of approximately 127 accidents involving Aeroflot aircraft and 6,875 fatalities (plus 20 people killed on the ground), making an average of 54.13 fatalities per accident since 1953. Until 1991, all civil aviation and aircraft in the Soviet Union, from the An-2 to the Il-86, (as well as some military aircraft), operated with Aeroflot's name on it.[27] This list includes accidents and incidents from Aeroflot-branded aircraft and excludes most accidents and incidents from subsidiaries such as Aeroflot-Nord.

In 1984, Aeroflot Flight 3352 with 179 onboard lands during poor visibility and slams into 3 maintenance vehicles, exploding into flames and killing 178, including 4 from the maintenance vehicles.
Aeroflot Flight 411 was a four-engined Ilyushin Il-62 that was departing Sheremetyevo Airport, Moscow on a flight to Senegal when it crashed and was destroyed by fire shortly after take-off.
On 10 July 1985, the deadliest published accident on Aeroflot occurred at Uchkuduk, Uzbek SSR when a Tu-154B-2 on Aeroflot Flight 7425 crashed killing all 200 aboard.
On 23 March 1994, an RAL-Russian Airlines[28] Airbus A310-304, operating Aeroflot Flight 593 from Moscow-Hong Kong crashed in Mezhdurechensk, Kemerovo Oblast, Russia after the auto-pilot partially shut off while the captain's 15-year-old son was allowed to sit in the pilot seat and "use" the controls.
On 14 September 2008, Boeing 737-500, Aeroflot Flight 821 crashed. The flight was operated by Aeroflot-Nord in a service agreement with Aeroflot. The air traffic controller noted that the plane was climbing and descending erratically. He instructed the plane to abort the approach and to line back up with the runway. The plane confirmed that everything was fine but continued its approach. ATC again instructed it to abort the approach and to contact another controller. The plane again did not follow its instructions and the first controller checked back in with the flight and told it to go around. The plane crashed into railroad tracks in the city of Perm in the Ural region of Russia. There were no survivors [29].

Bijna 7000 slachtoffers in de afgelopen 56 jaar.....vraag me af of de KLM dat haalt.

Vluchten van Moskow naar BKK worden met de Ilyushin Il-62 uitgevoerd

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door marinusmali » zaterdag 08 augustus 2009, 11:57

sorry voor het woord PIOOT maar het russische woord voor piloot is zo ingewikkeld ( экспериментальный), dat ik maar het woord Pioot heb neergezet :D :D

Dus schroevendraaier en valscherm (parachute) meenemen en een aantal slaappillen in nemen want dan merk je niets als het mis gaat :lol: :lol:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door carpediem » zaterdag 08 augustus 2009, 13:25

marinusmali schreef:sorry voor het woord PIOOT maar het russische woord voor piloot is zo ingewikkeld ( экспериментальный), dat ik maar het woord Pioot heb neergezet :D :D

Dus schroevendraaier en valscherm (parachute) meenemen en een aantal slaappillen in nemen want dan merk je niets als het mis gaat :lol: :lol:
Jij schrijft dat je ooit met aeroflot gevlogen hebt. Hoe lang was dat geleden???

De tijden veranderen en om een maatschappij te veroordelen om tig jaren geleden ervaringen is niet representatief.

2 Ongelukken op lokale russische trajecten waarvan een een duidelijke misstap van de piloot de laatste 20 jaar (na de val van de muur dus), is dus geen reden om je bezorgd te maken.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » zaterdag 08 augustus 2009, 16:40

Ik vloog dec 03 met Aeroflot van BKK naar Moskou en door naar A'dam met een andere klub. Terug idem, alleen naar BKK was Aeroflot. Ik zat in een 747-ski en zat business maar de stoel zou in de westerse wereld als business niet worden aanvaard. Maar heerlijk gevlogen. De stewardessen waren van het type 40-plus met plooien maar voorkomend en vriendelijk en het eten was goed. De overstap in Moskou was wat aan de lange kant en zelfs in de smoking wachtkamer mocht de sigaar niet aan maar dat zijn peanuts. Ik vloog tegen laag tarief business. Nee, niks te klagen. Maar of ik het nog en keer zou doen ?

In die klub waarin Thai zit heeft ook Egypt Air plaatsgenomen. Business goedkoop vliegen met overstap in Cairo. Geen alcohol aan boord, maar je kunt tax free een fles rood spul meenemen en nuttigen.

Ik vlieg vanwege mijn rug en heup alleen business.

Sander1970
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door Sander1970 » zaterdag 08 augustus 2009, 18:30

Ben schreef:
Borat schreef:Incidents and accidents

Vluchten van Moskow naar BKK worden met de Ilyushin Il-62 uitgevoerd
Nee, die worden met een Ilyushin Il-96 uitgevoerd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”