Noord-Noord Oost Thailand
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Noord-Noord Oost Thailand
Wil in oktober/november naar Noord -Noordoost Thailand om het wat onbekende Thailand te gaan zien .
Ik wil graag een aantal wandelingen maken ,door velden en heuvels met mooie vergezichten als het kan , van waar uit (plaats) is dit mogelijk en kan dit dan georganiseerd ?
alle tips tav mooie plekken in die regio zijn welkom .
Is het nog de moeite om om naar Laos te gaan voor een dag of zo zo ja wat is dan de mooiste plek om dit te doen ?
Eventueel vrijwiligerswerk tips om met dieren te werken zijn ook welkom .
Alvast bedankt .
Ik wil graag een aantal wandelingen maken ,door velden en heuvels met mooie vergezichten als het kan , van waar uit (plaats) is dit mogelijk en kan dit dan georganiseerd ?
alle tips tav mooie plekken in die regio zijn welkom .
Is het nog de moeite om om naar Laos te gaan voor een dag of zo zo ja wat is dan de mooiste plek om dit te doen ?
Eventueel vrijwiligerswerk tips om met dieren te werken zijn ook welkom .
Alvast bedankt .
Laatst gewijzigd door ramrod op zondag 26 juli 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
Re: Noord-Noord Oost Thailand
Wandelingen kun je het best met een gids maken . Ga in de betrefde plaats naar een reisagent en leg daar je wensen neer.
-
- heeft ervaring
En vanuit welke plaats(en) is dit dan de moeite waard waar vindt je de mooiste wandel gebieden ?
Willem
Willem
-
- Volwaardig lid
Eventueel vrijwiligerswerk tips om met dieren te werken zijn ook welkom
Zou dit even uit mijn hoofd laten alk ik U was
Tenzij U graag het land uitgezet wilt worden
U heeft hier namelijk geen permit voor als tourist
Zou dit even uit mijn hoofd laten alk ik U was
Tenzij U graag het land uitgezet wilt worden
U heeft hier namelijk geen permit voor als tourist
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
entree naar Laos-voor 1 uur, 1 dag of 1 week/maand-kost je de 37US$ [of1200/1500THB] voor een visum. dat lijkt me weggegoid geld voor een uurtje-het ziet er vrijwel eender it als Isan zelf.
wandelen/trek: ik denk dat het gebied dat in Thailand onder de mekong ligt, waarheen je heel vroeger ging als je ""net als laos'' wilde zien-tussen Nong Khai-west-tot Loei, het meest geschikt is. Maar echt spectaculair is het niet.
wandelen/trek: ik denk dat het gebied dat in Thailand onder de mekong ligt, waarheen je heel vroeger ging als je ""net als laos'' wilde zien-tussen Nong Khai-west-tot Loei, het meest geschikt is. Maar echt spectaculair is het niet.
-
- kenner
Als je eventueel in de buurt van Ubon komt, is het wel makkelijk met de bus naar Pakse in Laos.
Vandaar georganiseerde tochten (of brommertje huren) naar Bolaven plateau; prachtige watervallen, koffie en thee plantages, nog authentieke dorpjes, ...
Voorzie wel een drie of viertal dagen, één dag is de moeite niet.
sabai dee 2 guesthouse in Pakse heeft een trip waar je op dag 1 het Bolaven plateau bezoekt en s'avonds zetten ze je af in Tat Lo.
Dag 2 heb je hier dan vrij om te wandelen, markt te bezoeken, de olifantenrit (2 uur door de jungle) is ook aan te raden, ...
S'avonds wordt je teruggebracht naar Pakse.
Vandaar georganiseerde tochten (of brommertje huren) naar Bolaven plateau; prachtige watervallen, koffie en thee plantages, nog authentieke dorpjes, ...
Voorzie wel een drie of viertal dagen, één dag is de moeite niet.
sabai dee 2 guesthouse in Pakse heeft een trip waar je op dag 1 het Bolaven plateau bezoekt en s'avonds zetten ze je af in Tat Lo.
Dag 2 heb je hier dan vrij om te wandelen, markt te bezoeken, de olifantenrit (2 uur door de jungle) is ook aan te raden, ...
S'avonds wordt je teruggebracht naar Pakse.
-
- Volwaardig lid
De provincies Loei en Nongbualamphu zijn erg mooi, heuvelachtig en hebben natuurparken. Loei is een aanslag op de kuiten, denk daar aan. Ga van Loei naar west en dan zuid en kom richting Lom Sak. Hellingen zoals in de Tour de F.
Wandelen op de openbare weg lijkt me geen aanrader. Ik maak nu 7 jaar het verkeer mee hier.... En of je een wandelgids vindt.....een gids, ja, maar een die mee loopt.....
Succes.
Wandelen op de openbare weg lijkt me geen aanrader. Ik maak nu 7 jaar het verkeer mee hier.... En of je een wandelgids vindt.....een gids, ja, maar een die mee loopt.....
Succes.
-
- heeft ervaring
Oke bedankt ,
Er worden dus vanuit Loei geen georganiseerde "wandeltochten" aangeboden bij de tourburootjes ?
Tjsa alleen wordt lastig denk ik heb namelijk wel een retourticket dus wil ook wel weer terug
Er worden dus vanuit Loei geen georganiseerde "wandeltochten" aangeboden bij de tourburootjes ?
Tjsa alleen wordt lastig denk ik heb namelijk wel een retourticket dus wil ook wel weer terug

- RuudThai
- Expat
Je hebt daar in de provincie Loei een fraai national park, Phu Kradung. Volgens mij worden daar trektochten gehouden. Kijk eens voor algemene informatie op: http://en.wikipedia.org/wiki/Phu_Kradueng_National_Parkramrod schreef:Oke bedankt ,
Of google op Phu Kradung, dan krijg je pagina's vol.
- Edje
- Expat