Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Kees
- Volwaardig lid

Bericht
door Kees » dinsdag 14 juli 2009, 09:11
Op luchvaartnieuws.nl kwam ik dit tegen.
Vervelend als je je ticket moet annuleren, maar misschien dat je op deze manier toch nog wat geld terug kan krijgen.
Online marktplaats voor vliegtickets en andere vervoersbewijzen
14-07-2009
AMSTERDAM - Consumenten die op het laatste moment de vliegreis wegens omstandigheden moeten annuleren, kunnen voortaan hun tickets aanbieden op
http://www.re-ticket.com. De site is een online marktplaats voor ongebruikte tickets of andere vervoersbewijzen die op naam staan.
Volgens oprichter Gregor van der Made is uit onderzoek gebleken dat ongeveer tien procent van de reizigers zijn of haar ticket niet gebruikt vanwege uiteenlopende redenen.
Veel reisbureaus geven vaak aan dat de tickets niet te wijzigen zijn zodat de reiziger een nieuw ticket moet kopen, maar in veel gevallen kan het ticket gewoon gewijzigd worden. De jonge ondernemer meent dat er een groeiende vraag is naar een afzetkanaal voor dit soort tickets en richtte de website op.
Op Re-ticket.com voert men het vluchtnummer in en het systeem beslist op basis van dit nummer of het ticket overdraagbaar is of niet. Andere soorten tickets zoals treintickets of bustickets staan vaak niet eens op naam en zijn nog makkelijker te verkopen aan anderen.
Re-fund
Hoewel niet alle tickets verkocht kunnen worden aan derden, heeft de website voor tickets die niet doorverkocht kunnen worden een oplossing. Via de Re-fund service kunnen vliegtuigpassagiers die niet vliegen hun luchthavenbelasting en andere gebruikersbelastingen claimen. Het te claimen bedrag kan oplopen tot enkele tientallen euro’s. Luchtvaartmaatschappijen geven deze informatie vaak niet door aan de passagier omdat ze op deze manier nog meer inkomsten genereren. De luchthavenbelasting wordt normaliter door de luchtvaartmaatschappij afgedragen aan de luchthaven, maar als de passagier niet komt opdagen voor de vlucht, dan krijgt hij dit geld niet automatisch terug.
Uit onderzoek is gebleken dat er alleen al op Schiphol ongeveer 30.000 euro per dag blijft ’zweven’ bij de luchtvaartmaatschappijen. Heel veel mensen weten dit niet, dus ze vragen de belasting ook niet terrug, meent Van der Made.
Niet klagen, maar dragen.
-
Duiker
- Volwaardig lid

Bericht
door Duiker » dinsdag 14 juli 2009, 11:53
Mijn tickets zijn niet overdraagbaar of te wijzigen. Dat staat in de voorwaarden. Het zijn gewoon de goedkoopste tickets van china air. Ben benieuwd hoe ze dat dan willen doen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
joris
- Volwaardig lid

Bericht
door joris » dinsdag 14 juli 2009, 13:00
laten we op dit forum vermelden als iemand een ticket over heeft voor thailand!
volgens mij was er trouwens ook een tiicket over bij iemand en is deze ook op dit forum aangeboden
-
searcher
- kenner

Bericht
door searcher » dinsdag 14 juli 2009, 15:51
Als je je tickets gedwongen moet annuleren door ziekte bijvoorbeeld dan lijkt het me dat dit onder
je annulerings verzekering valt.
Tenminste als je deze hebt afgesloten.
-
Duiker
- Volwaardig lid

Bericht
door Duiker » dinsdag 14 juli 2009, 22:28
Lees de voorwaarden van je annuleringsverzekering maar eens. Lang geleden heb ik dit ook eens gedaan. Sindsdien sluit ik nooit meer een anuleringsverzekering af. Gewoon omdat er zo ongeveer nooit iets te anuleren is.
-
Manuel
- Expat

-
Contacteer:
Bericht
door Manuel » woensdag 15 juli 2009, 05:50
Zelfs als je tickets totaal niet veranderd kunnen worden of overgedragen kunnen worden hebben deze tickets toch nog een bepaalde waarde. Niet voor de vlucht zelf maar denk aan vooruitbetaalde (inclusief in ticket) belastingen als bijvoorbeeld vertrek belasting.... deze kunnen wel worden teruggevorderd.... niet veel maar toch vaak enkele tientallen Euros.
-
Pieter
- Volwaardig lid

Bericht
door Pieter » woensdag 15 juli 2009, 06:35
Duiker schreef:Mijn tickets zijn niet overdraagbaar of te wijzigen. Dat staat in de voorwaarden. Het zijn gewoon de goedkoopste tickets van china air. Ben benieuwd hoe ze dat dan willen doen.
daarom vlieg ik nooit meer met die nep chinezen
zelf wel vluchten annuleren etc.
Pieter
-
searcher
- kenner

Bericht
door searcher » woensdag 15 juli 2009, 16:23
Duiker schreef:Lees de voorwaarden van je annuleringsverzekering maar eens. Lang geleden heb ik dit ook eens gedaan. Sindsdien sluit ik nooit meer een anuleringsverzekering af. Gewoon omdat er zo ongeveer nooit iets te anuleren is.
Vreemd ik ben anders gewend.
-
Duiker
- Volwaardig lid

Bericht
door Duiker » donderdag 16 juli 2009, 20:55
Kun je me dan eens vertellen of je ooit ticket's geanuleerd hebt. En wat daar dan de reden van was? Ziek zijn is geen reden zonder brief van de dokter. En die doet dat niet zomaar. Eigenlijk was het enige het overlijden van gezinsleden om te annuleren. Toen in ieder geval. En daarom ben ik er sindsdien mee gestopt. Maar goed, verder heb ik zelf nog nooit een reden gehad om te anuleren. Gelukkig maar.
-
Luc
- Volwaardig lid

Bericht
door Luc » vrijdag 17 juli 2009, 08:37
zelfs bij overlijden kunnen er nog addertjes zitten..
een Belgische vrouw met anulatieverzekering...
"sorry mevrouw...uw broer was al zo lang ziek ...en terminaal dat we
deze anulatie niet kunnen terug vergoeden...."
zonnetje
-
searcher
- kenner

Bericht
door searcher » vrijdag 17 juli 2009, 11:20
Het gaat inderdaad om de kleine lettertjes en die zijn behoorlijk verschillend per verzekerings maatschappij.
Plotseling overlijden ( 1e lijn ) , ziekte van de reiziger zelf ( ernstig ) lijken me genoeg redenen om toch een annulerings verzekering af te sluiten.
Ik ben het er volledig mee eens dat de maatschappijen vrijwel met elke verzekering veelal moeilijk doen om tot uitkering te komen.
Maar om nu geen annulerings verzekering te nemen vind ik te kort door de bocht.
-
Pieter
- Volwaardig lid

Bericht
door Pieter » vrijdag 17 juli 2009, 11:44
searcher schreef:Het gaat inderdaad om de kleine lettertjes en die zijn behoorlijk verschillend per verzekerings maatschappij.
Plotseling overlijden ( 1e lijn ) , ziekte van de reiziger zelf ( ernstig ) lijken me genoeg redenen om toch een annulerings verzekering af te sluiten.
Ik ben het er volledig mee eens dat de maatschappijen vrijwel met elke verzekering veelal moeilijk doen om tot uitkering te komen.
Maar om nu geen annulerings verzekering te nemen vind ik te kort door de bocht.
wel nee als je te weinig geld hebt wel
ik heb de laaste 10 jaar zo'n 20 keer ver gevlogen
1 maal kreeg mijn vader (1e lijn) een hersenbloeding
als ik dus een verzekering had afgesloten had ik er nog geen fuck aan
Nl verzekeringen te veul
Pieter

-
searcher
- kenner

Bericht
door searcher » vrijdag 17 juli 2009, 15:05
Pieter schreef:searcher schreef:
wel nee als je te weinig geld hebt wel
Pieter

Die luxe positie heb ik niet dat ik zonder verzekeringen kan,huis,auto,ziekte kosten ect...

-
pong
- Volwaardig lid

Bericht
door pong » zaterdag 18 juli 2009, 12:39
das weer eens appels met peren.......
zoals altijd: je kop erbijhouden, zelf denken-bekijken wat het kost en of het risico in JOUW geval dat door de verzekering wordt gedekt tegen de kosten ervan opweegt. Inmiddels hebben-omdat de meesten die geregeld heen+weer gaan die toch wel zullen hebben-als aanvulling op permanente reisverzkrg ook permanente annuleringsvrzkrg mogelijk. Maar vooral die losse-die reisburo"s graag nog even als laatste erbij verkopen-zijn meest veels te duur. In mijn geval is het grootste ''risico'' dat ik plots uit BKK terug zou moeten vanwege dringende familievoorval-dan zijn de kosten rond de 300€ voor een aldaar snel gekocht enkeltje.
Overigens verschilt het ook nogal van airline tot airline hoe makkleijk ze dan de niet benutte tax etc terugbetalen. Dat je daarom imitatie-sjinezen zou moeten mijden is al weer grote kul, of appels+peren-het hangter maar helemaal van je soort ticket/boekingsklasse af-in de praktijk zijn de gevestigde Europ. airlines daar nogveel+veel erger streng mee.
-
Hans
- Volwaardig lid

Bericht
door Hans » dinsdag 21 juli 2009, 09:24
Zelfs toen mijn vrouw in het ziekenhuis kwam is door de verzekering het niet genoten vakantiedagen van de gehele reissom terug gegeven.
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.