@ Searcher,
Heb dit topic nog niet eerder opgemerkt. Mijn ervaringen met 333Travel.......
Heb de nodige mails met Arno van Uffelen (directeur 333Travel) uitgewisseld. Vanavond de laatste en..... de strijdbijl begraven en verloren.....
Vandaag uitgebreid overleg gehad met een juriste van ConsuWijzer (zie
http://www.consuwijzer.nl). Zij kwam tot dezelfde conclusie die ik al eens eerder had gehoord, nl dat ik akkoord gegaan ben met het alternatief wat door 333Travel aangeboden werd. (vertrek 13/7 ipv 10/7) Door akkoord te gaan ben ik een overeenkomst met 333Travel aangegaan.
Nu ben ik in de detailhandel werkzaam en weet dus wel wat het begrip "overeenkomst" inhoud. En..... dat daar op vele manieren nog vanaf te komen is........... Echter in de Nederlandse wet staat ergens een regeltje dat dit niet voor overeenkomsten tussen consumenten en reisaanbieders geldt. Tenzij er een door de reisaanbieder bepaald bedrag betaald wordt waarna tickets gewijzigd kunnen worden. In wat voor land leven wij.....
Feit is dat op de website van 333Travel foutieve informatie staat mbt vliegtijden en de daarvoor gehanteerde prijzen en dat er geen duidelijkheid is of er een boeking wordt gedaan of dat het een aanvraag betreft. Op aanraden van diezelfde juriste heb ik daarvan melding gedaan bij de Reclame Code Commissie.
(even voor de duidelijkheid; in de mails gaf Dhr van Uffelen aan dat het ging om een aanvraag en geen boeking. En dat dit niet duidelijk op hun site staat vermeld. Om het boekingsformulier (of het aanvraagformulier......) in te vullen staat er toch echt "Klik hier om te boeken" en om het boekingsproces (of aanvraag....) af te ronden moet ik akkoord gaan met de "algemene boekingsvoorwaarden". Heb ik nu geboekt of een aanvraag gedaan?????)
De antwoorden die Arno van Uffelen mij gaf, stemden absoluut niet tot tevredenheid. Ik heb mijn tickets, vertrek 13 juli er daarmee uit. Eens maar nooit meer 333Travel. Heb mijn lesje geleerd