Van Bangkok naar Koh Chang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Van Bangkok naar Koh Chang

#1 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 09:37

Na heel wat uurtjes op dit forum te hebben doorgebracht, stel ik toch mijn vraag maar. Heb wel wat info kunnen vinden maar helaas wat verouderd en weet dus niet of de info nog actueel is.

Wij willen in het najaar naar Thailand! De allereerste keer en zeker voor mij een hele ervaring! Echt een droom zeg maar,

We hebben onze zinnen gezet op Koh-Chang (is het eigenlijk met streepje en h of zonder?, overal staat t weer anders;))

Nu was mijn vraag, hoe kom je er vanaf Bangkok? Ik weet dat er een lijndienst met het vliegtuig gaat, ongeveer €78,- pp. Er gaan mini busjes ongeveer €92,- pp. Maar ik lees soms ook dingen en dan kost t maar een paar honderd Baht! Ik vind de verhouding tussen die 2 bedragen (vliegtuig/mini bus) een beetje raar. Vliegen een uur en een busje 5 uur en je betaald nog meer ook!

Ik zou dus wel graag info willen over vervoer wat een paar honderd Baht kost. Had begrepen dat er via de overheid een ov bedrijf is? Of prive vervoer? Kortom ik ben even de draad kwijt. Jammer genoeg zijn ook veel sites in het engels. Mijn engels is op zich prima, maar niet voor ellenlange "ingewikkelde" teksten.

Wie kan mij helpen? Of heeft er tips zodat ik het alsnog zelf kan uitvogelen?

Alvast bedankt!

p.s ik had nog ergens op het forum gelezen dat het ook per boot kan. Uhhh liever niet, nogal slechte ervaringen mee. Dat halfuurtje met de Ferry vanaf Trat is mij net lang zat ;)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Van Bangkok naar Koh Chang

#2 Bericht door carpediem » zondag 21 juni 2009, 10:09

Er gaan lijnbussen van bkk direct naar de ferry 1 of 2x per dag. Stoppen Koasanrd. Tickets bij reisburootjes.
Lijnbussen van Morchit en Ekemai busstation regelmatig naar Trat +/- 250 thb. Aldaar minibus naar ferry Ao Thammachat a 100/120 thb.
Of directe bus vanaf Ekemai naar de ferry Centerpoint.
Ook bussen vanaf het vliegveld af en toe.
Op Koh Chang gedeelde taxi naar je verblijf.

zie: http://www.ekohchang.com/Getting-to-KohChang.html
pluk de dag (carpediem)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 10:28

Heel erg bedankt! Hier kan ik echt wat mee! Zelfs de Engelse site is nog leesbaar voor mij ;)

Nog wel even een vraagje, al die namen en opstappunten, t zegt me werkelijk helemaal niets! Staat dat duidelijk aangegeven op bijv het vliegveld? En die reisburootjes, zijn aanwezig rondom busstation, vliegveld?

Ik ben geen leek met reizen met ov, Parijs kan ik blindelings bezoeken en kom zelf uit Rotterdam. Het ov is voor mij dus haalbaar en ben niet bang voor iets nieuws. Maar Thailand is zo iets anders...en totaal niet te vergelijken met Parijs/Rotterdam. Dus wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen, ben niet bang om te reizen met ov zolang het me maar duidelijk is.

p.s mijn man (die mag ook mee;)) weet dus helemaal niets van reizen, kan t ook niet onthouden enzo, t boeit m verder ook niet. Hij vertrouwt blindelings op mij :roll: Doet meestal of ik zijn eigen privé VVV kantoor ben. Heel lief natuurlijk van m, t volledig vertrouwen. Maar t geeft mij ook de onzekerheid om alles goed te regelen en te weten.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door carpediem » zondag 21 juni 2009, 10:35

Wat wil je? Vanaf het vliegveld gelijk naar Koh Chang of vanuit Bkk stad?
pluk de dag (carpediem)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 10:50

Dat weten we nog niet, ligt ook een beetje aan de vlucht tijden. Zoals het er nu uit ziet, komen we om 6 uur s'nachts aan in Bangkok (Thaise tijd) misschien dan verstandiger eerst een hotelletje te boeken in Bangkok. Eten, klein tukkie doen, s'middags Bangkok verkennen, s'avonds bijtijds naar bed en de volgende dag fris een bus tocht maken.

Maar aan de andere kant, als je toch eenmaal bezig bent met reizen....en al zolang dan maakt die 5 uur extra ook niet meer uit. Ligt er natuurlijk ook weer aan hoelang je op een bus moet wachten.

Wat raad jij me aan? Een vriendin van me zei, absoluut overnachten in BKK! Maar haar gaat t vooral om de luxe die een hotel te bieden heeft.

Het voordeel van een hotelletje pakken is wel dat er vaak goedkope starters pakketten zijn. Vaak net zo duur als een ticket en soms zelfs goedkoper!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jim » zondag 21 juni 2009, 11:01

6001 :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door Sert » zondag 21 juni 2009, 11:08

Veel vliegmaatschappijen bieden 1 overnachting aan in Bangkok bij het ticket, dus dat is zeker de moeite waard om even na te kijken.

EVA en China arriveren heel vroeg in de ochtend. Nadat je je koffers hebt en een taxi naar Bangkok hebt genomen, zal het na 6 uur 's ochtends zijn en dan kun je al inchecken in je hotel. Die dag en aankomende nacht lekker in Bangkok blijven, want je lichaam zal toch even moeten wennen aan het tijdsverschil.

Je kunt een Thaise lijndienst naar elke plek in Thailand nemen, het is goedkoop en tickets zijn overal te krijgen. Maar zelden spreekt de buschaufeur Engels, dus je moet zelf in de gaten houden waar je eruit moet. En als de borden alleen in het Thais zijn, dan wordt dat toch lastig.

Een vliegticket kan zeker goedkoper zijn dan een busrit. Zeker als je je vliegticket ruim van te voren boekt bij een domestic airline (ze zijn allemaal goedkoop, alleen Bangkok Airways is relatief duur).
Het vliegveld van Bangkok ligt 32km buiten het centrum, taxi ritje op de meter kost nog geen 200 baht (zonder tolweg en zonder files).

En je kunt eenmaal in Bangkok kijken bij alle kleine reisbureau's. Er worden genoeg trips aangeboden naar Koh Chang met een mini-van; busje voor 10 man, aircon en het zit net zo lekker als een vliegtuigstoel.

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door jodokus » zondag 21 juni 2009, 11:35

Esther schreef:Na heel wat uurtjes op dit forum te hebben doorgebracht, stel ik toch mijn vraag maar. Heb wel wat info kunnen vinden maar helaas wat verouderd en weet dus niet of de info nog actueel is.

Wij willen in het najaar naar Thailand! De allereerste keer en zeker voor mij een hele ervaring! Echt een droom zeg maar,

We hebben onze zinnen gezet op Koh-Chang (is het eigenlijk met streepje en h of zonder?, overal staat t weer anders;))

Nu was mijn vraag, hoe kom je er vanaf Bangkok? Ik weet dat er een lijndienst met het vliegtuig gaat, ongeveer €78,- pp. Er gaan mini busjes ongeveer €92,- pp. Maar ik lees soms ook dingen en dan kost t maar een paar honderd Baht! Ik vind de verhouding tussen die 2 bedragen (vliegtuig/mini bus) een beetje raar. Vliegen een uur en een busje 5 uur en je betaald nog meer ook!

Ik zou dus wel graag info willen over vervoer wat een paar honderd Baht kost. Had begrepen dat er via de overheid een ov bedrijf is? Of prive vervoer? Kortom ik ben even de draad kwijt. Jammer genoeg zijn ook veel sites in het engels. Mijn engels is op zich prima, maar niet voor ellenlange "ingewikkelde" teksten.

Wie kan mij helpen? Of heeft er tips zodat ik het alsnog zelf kan uitvogelen?

Alvast bedankt!

p.s ik had nog ergens op het forum gelezen dat het ook per boot kan. Uhhh liever niet, nogal slechte ervaringen mee. Dat halfuurtje met de Ferry vanaf Trat is mij net lang zat ;)

'sMorgens meteen op airport aan een taxi vragen of hij het doen wil, en zo ja, zal het ongeveer 2500 thb zijn.
Als je naar boven loopt naar Arrivals, heb je volop taxi's.
Wij hebben het eens vanaf Rangsit gedaan en prijs afgemaakt op 3000 thb.

J.
Toch wel...

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 11:49

Jim schreef:6001 :lol:
:?:

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 11:50

Allen bedankt tot nu toe voor de reacties! Ik heb er veel aan! Een uurtje forummen heeft me al meer opgeleverd dan 1 week internet :mrgreen: Niet dat ik te lui ben om zelf te zoeken, maar wist niet goed waar te zoeken :oops:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Jim » zondag 21 juni 2009, 11:55

Esther schreef:
Jim schreef:6001 :lol:
:?:
inside joke ;)

veel plezier op koh chang en vergeet niet een paar broden mee te nemen als je gaat snorkelen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door carpediem » zondag 21 juni 2009, 12:16

Eerst naar Bangkok alleen voor 1 nachtje is veel gedoe.
Mijn optie zou zijn neem een taxi bij de officiele taxistandplaats. Daar zijn vaste prijzen ik denk niet veel meer dan 3000 thb. Naar ferry Ao Thammachat. Oversteken en met de gedeelde taxi naar een goe end, van te voren gereserveerd hotel, waar je dan om +/- 12 uur bent en dan relaxen op het strand of naast het zwembad.
Op de terugweg kun je altijd Bangkok nog aandoen.

Eerst naar Bangkok en dan naar Koh Chang ben je met z'n tweeen ook al gauw ruim 1000 thb kwijt aan o.v.
pluk de dag (carpediem)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Esther » zondag 21 juni 2009, 13:31

Jim, leuk hoor inside joke...maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat betekent die 6001 ;) . En dat brood moet wel lukken, mijn man is bakker :mrgreen:

Carpediem, juist omdat de transfers van het naar het vliegveld er bij inzitten (vaak) leek me Bangkok wel aantrekkelijk om even bij te komen. Maar jou tip houd ik zeker in m'n achterhoofd!

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Nimnuan » maandag 22 juni 2009, 07:59

Ik weet niet wat jouw planning is, maar ik zou een aantal dagen in Bangkok blijven om lekker uit te rusten van de vlucht en lekker daar rond te kijken (er is zoveel te doen) en dan 's morgens naar station Ekamai gaan en van daar de bus naar de Koh Chang ferry nemen zoals Carpediem al uitgelegd heeft.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Esther » maandag 22 juni 2009, 20:46

Nimnuan schreef:Ik weet niet wat jouw planning is, maar ik zou een aantal dagen in Bangkok blijven om lekker uit te rusten van de vlucht en lekker daar rond te kijken (er is zoveel te doen) en dan 's morgens naar station Ekamai gaan en van daar de bus naar de Koh Chang ferry nemen zoals Carpediem al uitgelegd heeft.
We kunnen ongeveer 2 weken op vakantie, dit is incl reizen. We hebben namelijk 2 kleine kindjes....die blijven bij oma....
Dus een paar dagen Bangkok zeker aantrekkelijk, maar qua tijd een beetje lastig. Maar een dag of wat zullen we zeker doen! Je bent er toch eenmaal, hetzij met aankomst of met terug gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”