Dit jaar 4 oktober (2009). Provincie Nongkhai. Zoek bij meneer of mevrouw Google maar naar Thailand Naga 2009 en je krijgt alle info. Groot feest, en niet alleen in Nongkhai stad maar ook in de regio Phoon Phisai waar meer ballen schijnen te zien te te zijn dan in de stad Nongkhai zelf. Ik heb zelf een keer de ballen bezocht maar ze kwamen helaas niet boven water.
Voor meneer Greenthaiway het advies daar maar eens heen te gaan want er is een soort kermis aan de gang met vaak, niet altijd, verse kastanjes die ze voor je uit het vuur halen. En goedkoop. Veel vertier, veel marktkramen, veel te vr.... en te z..., ook vegetarisch eten, dus de moeite waard.
Hotels ? Reken maar, alles keivol. Je zou een kamer kunnen huren in de ziekenhuizen die daarmee hun magere budget wat aanspijkeren.
Doen dus.
Een extra tip is een bezoek aan de Wat Phosri, de dekenale wat in de stad. Muurschilderingen van ongekende schoonheid. Een bezoek, overdag, aan de Sala Keew Ku, de surrealistische beeldentuin net buiten de stad, gemaakt door een brahmaan.
Naga !
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Naga !
Wat pen ik nou weer neer. "Een extra tip is een bezoek aan de Wat Phosri,"
Nee, dat is natuurlijk de Wat Phochai. Slordig van me.
Nee, dat is natuurlijk de Wat Phochai. Slordig van me.