Open vliegticket

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Open vliegticket

#1 Bericht door menan » zondag 07 juni 2009, 11:08

Heeft iemand ervaring met open vliegticket naar TL? Dus terug naar NL vliegen wanneer je dat zelf wilt? zonder daarvoor de Thaise wet te overtreden? :D ;)

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Open vliegticket

#2 Bericht door greenthaiway » zondag 07 juni 2009, 11:50

menan schreef:Heeft iemand ervaring met open vliegticket naar TL? Dus terug naar NL vliegen wanneer je dat zelf wilt? zonder daarvoor de Thaise wet te overtreden? :D ;)
Mijn laatste open ticket was er een in het jaar 1981 Amsterdam-Bangok-Jakarta v.v.
Bezocht wat oude huizen waar we gewoond hadden op Java...
Je kon de reis naar believe onderbreken op de route voor zolang je wilde binnen dat jaar dan.
Vloog KLM en herinner me prijzig ticket.
Zou niet zo snel meer via de KLM vliegen wegens krappe beenruimte en mindere service.
Kijk bij het Thaise Consulaat Amsterdam ff voor het beste Visum een Non-Immigrant lijkt mij het meest passend.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp

Non-Immigrant
multiple € 120,-
geldig: 1 jaar
verblijf: multiple entries
Nb. Iedere 90 dagen het land uit cq. per entry 90 dagen blijven.

Grtz
Norman

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door menan » zondag 07 juni 2009, 11:54

Bedankt Norman, mij vraag is denk ik niet helemaal duidelijk gesteld. Ik ben een paar keer naar TL geweest en wil er nu langere tijd heen gaan. Maar ik wil om diverse redenen de terugreis niet vastleggen. Ik denk dan een reis te boeken van 3 maanden, maar de mogelijkheid te hebben eerder of later terug te vliegen. Ik vloog to nu toe met China Airlines.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door carpediem » zondag 07 juni 2009, 12:09

Als je geen terugticket hebt en geen visum kunnen ze aan de balie in Nederland wel moeilijk doen.
Ik heb eens een verklaring moeten ondertekenen dat ik alle verantwoording op me nam.
Bij aankomst Thailand wordt nooit om een ticket gevraagd. Of het officieel kan weet ik niet.
Zou dus een 3 maanden touristen visum halen in Amsterdam of gelijk een non immigration "O' visum als je boven de 50 bent.
En bel de vlieg mij. waarmee je vliegt en vraag naar hun beleid.
pluk de dag (carpediem)

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door greenthaiway » zondag 07 juni 2009, 13:02

menan schreef:Bedankt Norman, mij vraag is denk ik niet helemaal duidelijk gesteld. Ik ben een paar keer naar TL geweest en wil er nu langere tijd heen gaan. Maar ik wil om diverse redenen de terugreis niet vastleggen. Ik denk dan een reis te boeken van 3 maanden, maar de mogelijkheid te hebben eerder of later terug te vliegen. Ik vloog to nu toe met China Airlines.
Er hangt een flink prijskaartje aan de vrijheid van terugvlucht , open tickets zijn de duurste in ticketland.
Wat je ook zou kunnen doen is een retourtje kopen en de terugreis naar Nederland cancellen met (gedeeltelijke) teruggave van het vliegticket BKK-AMS.
Vergewis je wel vantevoren of teruggave van de moneten tot de mogelijkheden behoort :P

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door menan » zondag 07 juni 2009, 13:47

Ik heb ondertussen al een idee hoe dit het beste kan. Wanneer je vroeger of later terug wil kun je eigen een (kleine) meerprijs je ticket laten omboeken.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Rene » zondag 07 juni 2009, 15:21

Heeft iemand ervaring met enkeltjes in combinatie met de diverse visa naar Thailand :?:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Edje
Expat
Expat

#8 Bericht door Edje » zondag 07 juni 2009, 17:09

Bij http://www.airberlin.com zeer voordelig te krijgen zowel voor heen als terugvluchten.
Alles te regelen via internet.
Groetjes; Edje

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door menan » zondag 07 juni 2009, 17:12

Dat heb ik ook gehoord. Heeft iemand ervaring met deze maatschappij en da met name de zitruimte in vergelijking met anderen.

Edje
Expat
Expat

#10 Bericht door Edje » zondag 07 juni 2009, 17:21

Wij vliegen er al jaren mee, hebben nergens last van. Mijn lengte 1.70
De service aan boord is ook prima.
Persoonlijk vind ik China en Eva air niet beter. KLM zelfs slechter.
Groetjes; Edje

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door menan » zondag 07 juni 2009, 17:24

Ik ben 1,90. Wanneer je geluk hebt kun je een goede plek regelen dan is het overal wel goed. Lukt dit niet dan is de ruimte van de overige stoelen van belang.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Rene » zondag 07 juni 2009, 18:45

Edje schreef:Bij http://www.airberlin.com zeer voordelig te krijgen zowel voor heen als terugvluchten.
Alles te regelen via internet.
Heb ik diverse keren mee gevlogen en aanstaande 21-6 / 9-7 weer. Prima club. Enkeltjes makkelijk online te organiseren net als bij diverse andere maatschappijen maar zijn er hickups in combinatie met visums :?:
Ik heb alleen nog maar met retourtjes gevlogen. Bij aankomst is er geen controle maar bij vertrek weet ik niet wat ze doen als je een enkeltje hebt.
Uiteraard kun je de vraag ook stellen bij de diverse maatschappijen maar misschien hebben forumleden ervaring.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

kaidon
heeft ervaring
heeft ervaring

#13 Bericht door kaidon » zondag 07 juni 2009, 20:49

in 2007 had ik hetzelfde. 6 mnd ticket gekocht en toen ik terug ging na 3 mnd omgeboekt voor kleine bijbetaling. Wel even op ticketvoorwaarden letten of je kan omboeken!!! Dit kan meestal wel bij de iets duurdere tickets.
Dit jaar met 2 maanden ticket naar thailand geweest. Geen visum geregeld omdat ik toch ook naar vietnam wilde. Heb verklaring moeten tekenen (eva air) dat ik op eigen risico mee ging. Totaal geen vragen gehad in Thailand. Je krijgt je 30 dagen visum bij aankomst en ze vragen niet naar een retour ticket. Het was trouwens een e-ticket. Dus als je n visum hebt mag het helemaal geen probleem zijn.
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door pong » dinsdag 09 juni 2009, 12:54

geheel open tix bestaan niet meer. papieren tix bestaan ook al niet meer-alles is electronisch (waarom nog zoveel mensen panisch aan die afdruk hangen is mij een raadsel.....)
wat meest de beste keus is-aangenomen dat je ZEKER weet binnen 3./6/12 maanden terug te komen=een flexibel tarief-BEL dat reisburo-gebruik geen website-met (eventueel tegen 50/100 US$ or€ bijbetaling of zo) dan de terugreis te verzetten. Maar zon jaarticket bvb is in feite de volle prijs=niet goedkoop.
ALS je een visum hebt-dan hoef je geen ''ticket out'' te laten zien; het is OF visum -OF ticket out in 30 days. en het is de airline die dat controleert-zeker LTU-en nooit de thaise controle.
Next best is inderdaad LTU/AB. Maar is NIET goedkoop voor op korte termijn-en zeker niet voor BKK->DUS dan in het high-season. check zelf gewoon maar eens wat ze dan vragen voor bvb volgende week enz. Grootste klacht vwb LTU is altijd de korte beenruiimte-dat klopt (met mijn Thai size ben ik geen 1,90-en heb er niet veel last van)
Natuurlijk kun je gewoon-bij elk reisburo in BKK en Thaild-vragen naar wat op wat dan de goedkoopste enkel is=was verl. jaar altijd meer als LTU/signle-zeg maar 22/25.000 THB-en het als het je bevalt boeken. vaak is dat voordeliger naar FRA of LHR-en dan wat trein of EZ bijboeken-maar veel mensen hier vinden dat veels te ingewikkeld.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door soulwy » woensdag 10 juni 2009, 16:26

Met AirBerlin kun je idd. makkelijk je terugvlucht omboeken voor 50 Euro.
Dat heb ik ook gedaan. Toch zoek ik een alternatief voor AirBerlin, want ik vind de service erg "cheap" (slecht dus), zelfs voor een budget airline.

Lees dit eens:
http://www.thaivisa.com/350.0.html
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... ID=1460153
http://www.travellerspoint.com/forum.cfm?thread=55471

Misschien dat je met een enkeltje BKK ook meteen een ticket BKK- naar een buurland online kunt boeken (goedkoop met Aziatische maatschappijen) Wat ik lees is dat een enkele vlucht van een buurland naar Thailand geen probleem oplevert. Na 1-2 maanden moet je toch over de grens i.v.m. je visum.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”