Koersplan van Aegon/Spaarbeleg

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Koersplan van Aegon/Spaarbeleg

#1 Bericht door Rene » donderdag 14 mei 2009, 20:00

Voor allen in den vreemde of in NL die ooit een Koersplan van Aegon/Spaarbeleg hebben afgesloten is de volgende link van groot belang.
Al afgelopen of nog lopende (woeker)polis is niet van belang.
Woensdag de 13e is in een eindoordeel Aegon veroordeeld tot het terugbetalen van teveel geïnde ORVpremie (overlijdensrisicoverzekering)
Omdat Aegon in hoger beroep gaat is de inschrijving bij de stichting Koersplandewegkwijt weer geopend.
Deze stichting (dus allen die aangesloten zijn) is de aanklager en dus de oorzaak van het eventuele terugkrijgen van je teveel betaalde premie.

Zie http://www.koersplandewegkwijt.nl/modul ... =0&thold=0
Als dit niet werkt;
http://www.koersplandewegkwijt.nl/index.php
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Koersplan van Aegon/Spaarbeleg

#2 Bericht door prajak » vrijdag 15 mei 2009, 01:27

Daar zat ik gelukkig niet bij. Bij een ander en daar is in het kader van die woekerpolissen een accoord gemaakt en geaccordeerd door de contribuanten aan de stichtingen. Het is goed te zien dat je je bij dergelijke klubs kunt aansluiten want vanuit het buitenland is zelf aktie nemen bijna onmogelijk zonder giga advocaatkosten.

Consumentenbescherming wordt naar een steeds hoger niveau getild. Dat zou in Thailand ook nog veel beter kunnen !

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Rene » zaterdag 10 september 2011, 17:54

Nogmaals even aandacht voor het Koersplanprodukt van Aegon.
In hoger beroep is Aegon veroordeeld. Het hof heeft de uitspraak beperkt tot polissen die zijn afgesloten in de periode 1989 t/m 1998.
De maatschappij gaat nu naar de Hoge Raad maar heeft hier weinig kans van slagen. Heeft u zo’n woekerpolis dan is nu zo ongeveer de laatste kans om mee te participeren in de resultaten van de stichting Koersplandewegkwijt.
http://www.koersplandewegkwijt.nl
Ik heb de eerste resultaten al bijgeschreven gekregen op mijn rekening, weliswaar niet direct het resultaat van deze stichting maar de grote retourbetaling komt nadat de Hoge Raad Aegon ook veroordeelt waar het alle schijn van heeft. Indien dat gebeurd is het te danken aan de tomeloze inzet van een aantal mensen achter deze stichting.
Weet u niet wat het precies inhoudt, lees dan de website en het daarin te vinden forum. Er zijn meer dan 20.000 aangesloten benadeelden, een fractie van de hoeveelheid polissen die er verkocht zijn. [|)

hema
Gedeactiveerd

#4 Bericht door hema » zaterdag 10 september 2011, 21:13

Rene schreef:Nogmaals even aandacht voor het Koersplanprodukt van Aegon.
In hoger beroep is Aegon veroordeeld. Het hof heeft de uitspraak beperkt tot polissen die zijn afgesloten in de periode 1989 t/m 1998.
De maatschappij gaat nu naar de Hoge Raad maar heeft hier weinig kans van slagen. Heeft u zo’n woekerpolis dan is nu zo ongeveer de laatste kans om mee te participeren in de resultaten van de stichting Koersplandewegkwijt.
http://www.koersplandewegkwijt.nl
Ik heb de eerste resultaten al bijgeschreven gekregen op mijn rekening, weliswaar niet direct het resultaat van deze stichting maar de grote retourbetaling komt nadat de Hoge Raad Aegon ook veroordeelt waar het alle schijn van heeft. Indien dat gebeurd is het te danken aan de tomeloze inzet van een aantal mensen achter deze stichting.
Weet u niet wat het precies inhoudt, lees dan de website en het daarin te vinden forum. Er zijn meer dan 20.000 aangesloten benadeelden, een fractie van de hoeveelheid polissen die er verkocht zijn. [|)

en als je niet aangesloten ben bij zo'n vereniging en toch een koersplan polis heb, betalen ze dan niet uit als ze veroordeelt worden??.
Ik ben geen lid maar heb toch al enige compensatie gehad

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Rene » zondag 11 september 2011, 12:09

hema schreef: en als je niet aangesloten ben bij zo'n vereniging en toch een koersplan polis heb, betalen ze dan niet uit als ze veroordeelt worden??.
Ik ben geen lid maar heb toch al enige compensatie gehad
Dat is waarschijnlijk het resultaat van de stichting Verliespolis en/of Woekerpolis. Het bedrag dat ik kreeg heeft daar ook mee te maken. Maar de stichting Koersplandewegkwijt gaat veel verder en neemt geen genoegen met een fooi. Daarom werkt Aegon zo treiterend tegen en gaat tot het (gesloten) gaatje. De Hoge Raad neemt meestal de uitspraak van het 'hoger beroep' over en kijkt alleen naar eventuele procedurefouten. De hele procedure loopt al vanaf 2005. Op de website kun je links vinden naar tv-programma's zoals Kassa en Tros Radar waar ze ingaan op het probleem.
Wil je resultaat van de uitspraak via Koersplandewegkwijt moet je wel aangesloten zijn a €75,- Dan wordt je polis genoteerd en deel je mee in de terugbetaling. Hoe meer je destijds hebt ingelegd hoe meer resultaat. Het is de moeite waard en meer info kun je vinden op de website.
Ik kan het niet nalaten om jullie even te herinneren aan de hypocriete slogan van deze criminelen.
'Eerlijk over later' [|( :giggle: :twisted
Groet, Rene

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 11 september 2011, 14:49

Criminelen ? Zijn ze ook strafrechtelijk veroordeeld ? Ik dacht dat het een zuiver civiele zaak betrof ? Wees beter voorzichtig met dit soort woorden. "Deugnieten" kan denk ik wel....

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Rene » zondag 11 september 2011, 22:40

prajak schreef:Criminelen ? Zijn ze ook strafrechtelijk veroordeeld ? Ik dacht dat het een zuiver civiele zaak betrof ? Wees beter voorzichtig met dit soort woorden. "Deugnieten" kan denk ik wel....
Deugnieten is een woord voor kinderen die nog niet de pubertijd hebben bereikt en zich niet houden aan de regels. Wil jij de niets ontziende witteboordencriminelen van diverse verzekeringsmaatschappijen onder deze noemer plaatsen?? We weten toch inmiddels allemaal hoe deze lieden er op belust zijn om de knip van de burger die zijn spaarcentjes ergens wil onderbrengen leeg te plunderen door ondoorzichtige kleine lettertjes te plaatsen in een onmogelijk te begrijpen lange voorwaarden cq contractsvorm. Ware het nu in dit geval maar zo dan had je dat nog enigszins kunnen lezen maar in onderhavig geval is dat dus niet zo en plunderen de lieden gewoon je geld.
Je weet schijnbaar niet echt waar het in dit geval over gaat anders had je niet zo gereageerd. Lees je eerst in op de website voordat je reageert. Het is in dit geval het bestelen van personen, het niet nakomen van afspraken en zomaar geld inhouden van inleggingen zonder dat iemand er van af wist.
Ze zijn inderdaad al veroordeeld zoals je in de media hebt kunnen vernemen maar het laatste gevecht moet nog afgestempeld worden door de Hoge Raad.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » maandag 12 september 2011, 04:04

Rene schreef:
prajak schreef:Criminelen ? Zijn ze ook strafrechtelijk veroordeeld ? Ik dacht dat het een zuiver civiele zaak betrof ? Wees beter voorzichtig met dit soort woorden. "Deugnieten" kan denk ik wel....
Deugnieten is een woord voor kinderen die nog niet de pubertijd hebben bereikt en zich niet houden aan de regels. Wil jij de niets ontziende witteboordencriminelen van diverse verzekeringsmaatschappijen onder deze noemer plaatsen?? We weten toch inmiddels allemaal hoe deze lieden er op belust zijn om de knip van de burger die zijn spaarcentjes ergens wil onderbrengen leeg te plunderen door ondoorzichtige kleine lettertjes te plaatsen in een onmogelijk te begrijpen lange voorwaarden cq contractsvorm. Ware het nu in dit geval maar zo dan had je dat nog enigszins kunnen lezen maar in onderhavig geval is dat dus niet zo en plunderen de lieden gewoon je geld.
Je weet schijnbaar niet echt waar het in dit geval over gaat anders had je niet zo gereageerd. Lees je eerst in op de website voordat je reageert. Het is in dit geval het bestelen van personen, het niet nakomen van afspraken en zomaar geld inhouden van inleggingen zonder dat iemand er van af wist.
Ze zijn inderdaad al veroordeeld zoals je in de media hebt kunnen vernemen maar het laatste gevecht moet nog afgestempeld worden door de Hoge Raad.
Nou nou nou Rene, het is niet bestelen, in dat geval was er inderdaad een strafrechtelijke veroordeling geweest, die er niet is. En gebruik niet het woord 'we' als je jezelf wilt rechtvaardigen. Jij weet dat of denkt dat te weten, ik hoor in ieder geval niet bij jouw 'we weten toch allemaal'.

printen44
Expat
Expat

#9 Bericht door printen44 » maandag 12 september 2011, 05:02

Ik lees niet dat "koersplandewegkwijt.nl" een strafrechtelijke procedure gestart heeft tegen Aegon. Ook lees ik niet dat er een strafrechtelijke aanklacht tegen Aegon door "koersplandewegkwijt.nl" wegen verduistering en oplichting is gedeponeerd. Men heeft een civiele rechtszaak tegen Aegon aangespannen en zal dat hoogstwaarschijnlijk winnen. Er zullen geen personen strafrechtelijk schuldig bevonden worden. Alleen zal Aegon veroordeelt worden tot schadevergoeding, zoals in de meeste civiele rechtszaken gewoon is.

Volgens de huidige rechtsgang heeft Aegon niet crimineel gehandeld, maar is nalatig geweest in de voorlichting van hun producten en hebben de polishouders daardoor schade ondervonden. Die schade wordt in een civiele rechtszaak bepaald.

Als je Aegon beschuldigt van criminele zaken, moet je dat wel goed onderbouwen en zo niet, loop je de kans dat jezelf aan aanklacht aan je broek krijgt.

Je mag het wel denken, maar niet neerschrijven. het kan gevolgen hebben.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door vleespet » maandag 12 september 2011, 10:20

Ik heb geen idee hoe lang zo'n rechtzaak gaat duren,maar ze mogen wel opschieten want er blijft van de koers van het aandeel Aegon heel weinig over zie ik zojuist.

:happyno:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”