Enkele reis BKK-AMS voor vriendin en 5-jarig zoontje

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Enkele reis BKK-AMS voor vriendin en 5-jarig zoontje

#1 Bericht door marceziani » donderdag 30 april 2009, 18:49

Even vooruitlopend op het antwoord van de IND, wil ik toch alvast informeren en het internet afstruinen naar twee enkeltjes Bangkok-Amsterdam voor mijn vriendin en haar vijfjarig zoontje. Bij EVA Air kom ik uit op zo'n 1000 euro (45.890 baht). Dezelfde prijs via cheaptickets.nl of vliegtickets.nl. Ik wil per sé een rechtstreekse vlucht van Bangkok naar Amsterdam. Kan 't goedkoper?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Enkele reis BKK-AMS voor vriendin en 5-jarig zoontje

#2 Bericht door Harm » donderdag 30 april 2009, 19:55

marceziani schreef:Even vooruitlopend op het antwoord van de IND, wil ik toch alvast informeren en het internet afstruinen naar twee enkeltjes Bangkok-Amsterdam voor mijn vriendin en haar vijfjarig zoontje. Bij EVA Air kom ik uit op zo'n 1000 euro (45.890 baht). Dezelfde prijs via cheaptickets.nl of vliegtickets.nl. Ik wil per sé een rechtstreekse vlucht van Bangkok naar Amsterdam. Kan 't goedkoper?
Waarom niet naar Dusseldorf is ook dichterbij voor jou.
LTU vliegt ook rechtstreeks
Afhandeling op Dusseldorf minder chaotisch als op schiphol ( veel kleiner vleigveld)
Bovendien en niet onbelangrijk ook nog eens goedkoper met dezelfde faceliteiten.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door marceziani » donderdag 30 april 2009, 21:46

Enkele maanden geleden is een oud cursist van ons toegang geweigerd tot een LTU vlucht van Bangkok naar Dusseldorf. Zij had een MVV visum in haar paspoort, maar het LTU personeel weigerde haar toegang. Dit omdat het MVV visum geen toegang geeft tot Duitsland, maar tot Nederland.
Met een Schengen visum (toeristen visum) kan men wel naar Dusseldorf vliegen. Een MVV visum is echter niet hetzelfde.
Ons advies is dan ook om, na het verkrijgen van het MVV visum, met Eva Airways, China Airlines of KLM rechtstreeks naar Nederland te vliegen. Een enkele reis boeken bij een reisbureau in Bangkok is geen enkel probleem en kost bovendien minder dan het boeken in Nederland.
Gequote van een e-mailtje van Hans van ThaiDutch4u. Het zou kunnen dat de desbetreffende oudcursiste slechts een D-visum (MVV) had zonder C-visum (toeristenvisum). Ik weet dat echter niet zeker. Voor mijn vriendin en haar zoontje heb ik echter een combinatie C- en D-visum aangevraagd. Kan je met een MVV in je paspoort (C- en D-visum) gewoon naar Düsseldorf vliegen en mag je van het LTU-personeel gewoon meevliegen? Met LTU kan ik overigens voor 548 euro al een vlucht boeken. Scheelt 452 euro met Eva Air. Maar vanzelfsprekend wil ik niet het risico lopen dat ze geweigerd worden door het LTU-personeel. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

En een ander vraagje. Is het boeken in Bangkok daadwerkelijk goedkoper? Wie heeft daar ervaringen mee?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door carpediem » vrijdag 01 mei 2009, 05:56

Ik heb even nagekeken op de thaise websit van klm en china voor 1 volw. persoon op 24 mei:

klm: retour 34000 THB enkel 43000 THB

China air: enkel 22.685 THB
pluk de dag (carpediem)

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door jodokus » vrijdag 01 mei 2009, 06:11

Kijk even op ThaivisaTravel, hebben vaak aanbieding...

J.
Toch wel...

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Harm » vrijdag 01 mei 2009, 08:17

marceziani schreef:
Enkele maanden geleden is een oud cursist van ons toegang geweigerd tot een LTU vlucht van Bangkok naar Dusseldorf. Zij had een MVV visum in haar paspoort, maar het LTU personeel weigerde haar toegang. Dit omdat het MVV visum geen toegang geeft tot Duitsland, maar tot Nederland.
Met een Schengen visum (toeristen visum) kan men wel naar Dusseldorf vliegen. Een MVV visum is echter niet hetzelfde.
Ons advies is dan ook om, na het verkrijgen van het MVV visum, met Eva Airways, China Airlines of KLM rechtstreeks naar Nederland te vliegen. Een enkele reis boeken bij een reisbureau in Bangkok is geen enkel probleem en kost bovendien minder dan het boeken in Nederland.
Gequote van een e-mailtje van Hans van ThaiDutch4u. Het zou kunnen dat de desbetreffende oudcursiste slechts een D-visum (MVV) had zonder C-visum (toeristenvisum). Ik weet dat echter niet zeker. Voor mijn vriendin en haar zoontje heb ik echter een combinatie C- en D-visum aangevraagd. Kan je met een MVV in je paspoort (C- en D-visum) gewoon naar Düsseldorf vliegen en mag je van het LTU-personeel gewoon meevliegen? Met LTU kan ik overigens voor 548 euro al een vlucht boeken. Scheelt 452 euro met Eva Air. Maar vanzelfsprekend wil ik niet het risico lopen dat ze geweigerd worden door het LTU-personeel. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

En een ander vraagje. Is het boeken in Bangkok daadwerkelijk goedkoper? Wie heeft daar ervaringen mee?

Op 25 maart is mijn vriendin ( met mvv en c+d visum) en haar twee kinderen ( met toeristen visum) via LTU en Dusseldorf naar NL gekomen, zonder enig probleem.
Het boeken in Bangkok (Bij EVA en China + promotion) was duurder als zelf boeken bij LTU ( is wel appels met peren vergelijken is andere maatschappij)
Bij LTU is het overigens altijd een enkele reis. De terugvlucht moet je altijd zelf boeken, maw als je alleen gebruik wil maken van de heen vlucht kost je dat niet meer zoals bij Eva en China.
Je kunt via hun website ook makkelijk zien op welke dagen de goedkopere ( lees legere) vluchten zijn. Heb je dus ook wat meer bewegingsruimte ( vaak kun je zelfs languit liggen op de lege stoelen naast je)
Boek je wat verder vooruit dan kun je zelfs al een enkele reis boeken voor 252 + 17 tax+80 brandstof+service=459 euro ( 23 juli 2009)
De twee kinderen van mijn vriendin gaan op 17 mei weer terug naar LOS omdat ze weer naar school moeten.
Dit alles in afwachting dat wij ook naar LOS kunnen afreizen om ons daar te vestigen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#7 Bericht door marceziani » vrijdag 01 mei 2009, 09:49

Heb de Nederlandse Ambassade even gemaild hierover. Met een MVV met combinatievisum C+D mag het geen probleem zijn via Duitsland naar Nederland te reizen. Het C-visum is geldig voor alle Schengenlanden, dus ook voor Duitsland.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door pong » vrijdag 01 mei 2009, 13:42

laagste tareif/enkel op LTU/AB is rond de 300€ (meest 289 of 299) -LAAGseizoen-tot half juni, vanaf begin sept.
Bij reisburo"s in BKK kost een enkeltje (heb dat zeer uitgebreid nagevraagd in '08 aldaar):
naar Duitlsand, goedkoopste (altijd overstappen, meest Kuwait of GULF)-vanaf de 22.000 THB
naar NL-altijd een stuk duurder-met overstap, bvb Egypt Air (zeer slecht bekende staand)-zon 25.000, direkt met CI of EVA_zeer seizoensafhankelijk (=betekent gewoon, in hoogseizoen verkopen ze die niet), rond de 30.000
Prijzen zoals gemeld op CI-met ''rare'' getallen zijn meest nog zonder tax etc-en komen dan als eindprijs rond de 30/32.000 uit.
Het is niet goed mogelijk om hier in NL vanaf Thaild online te boeken-tenzij je de volle mep wil betalen-via plaatselijke agenten gaat meest met emails uitwisselen-bovendien is online betalen niet mogelijk of problematisch.
Ander voordeel van LTU is ook dat er altijd grote Thaise families aan boord zijn-of gemengde paren-zodat er altijd wel wat wegwijs voor vriendin&co te vinden is.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Harm » zaterdag 02 mei 2009, 09:47

pong schreef:laagste tareif/enkel op LTU/AB is rond de 300€ (meest 289 of 299) -LAAGseizoen-tot half juni, vanaf begin sept.
Bij reisburo"s in BKK kost een enkeltje (heb dat zeer uitgebreid nagevraagd in '08 aldaar):
naar Duitlsand, goedkoopste (altijd overstappen, meest Kuwait of GULF)-vanaf de 22.000 THB
naar NL-altijd een stuk duurder-met overstap, bvb Egypt Air (zeer slecht bekende staand)-zon 25.000, direkt met CI of EVA_zeer seizoensafhankelijk (=betekent gewoon, in hoogseizoen verkopen ze die niet), rond de 30.000
Prijzen zoals gemeld op CI-met ''rare'' getallen zijn meest nog zonder tax etc-en komen dan als eindprijs rond de 30/32.000 uit.
Het is niet goed mogelijk om hier in NL vanaf Thaild online te boeken-tenzij je de volle mep wil betalen-via plaatselijke agenten gaat meest met emails uitwisselen-bovendien is online betalen niet mogelijk of problematisch.
Ander voordeel van LTU is ook dat er altijd grote Thaise families aan boord zijn-of gemengde paren-zodat er altijd wel wat wegwijs voor vriendin&co te vinden is.

Bovendien vliegt LTU direct, een eis die marcezanie stelde.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door marceziani » zaterdag 02 mei 2009, 15:15

In een topic op buitenlandsepartner.nl is een discussie gaande, of het met slechts een D-visum in het paspoort ook mogelijk is om via Duitsland naar Nederland te reizen.
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... highlight=

gagastorm
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#11 Bericht door gagastorm » woensdag 13 mei 2009, 18:34

hallo Marciano,

je kan ook via Amazing Asia Tours (kantoor van 333Travel) in bangkok prijs opvragen
heb vorig jaar ticket via hun geboekt voor mijn schoonbroer. Betaalde toen 36000 baht
voor economy class China Air retour.

kan me niet voorstellen dat tickets nu duurder zijn
je kan misschien best vragen naar Rutger Olthoff heeft dit perfect geregeld voor ons.-emailadres :
rutger@amazingasiatours.com

zorg wel dat je eerst visum hebt en dan pas vliegticket boeken !!!

succes

gagastorm

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#12 Bericht door marceziani » woensdag 13 mei 2009, 21:04

Bedankt voor de tip! Ik zal ze te zijner tijd even benaderen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”