Met de trein naar Laos vanuit Nong Khai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Met de trein naar Laos vanuit Nong Khai

#1 Bericht door Okie » maandag 02 maart 2009, 18:01

First rail service linking NE Thailand and Laos opens March 5
Monday, 02 March 2009 02:29
Bangkok, March 2 - The first passenger rail service linking the northeastern Thai border province of Nong Khai and the Lao border town of Thanaleng will officially be opened on March 5, State Railway of Thailand (SRT) governor Youdtana Tupcharoen said.
The opening ceremony of the rail service will be presided over by Thai Princess Maha Chakri Sirindhorn, he said.

A total of four passenger train services -- two leaving from Nong Khai and two from Thanaleng -- will be offered to passengers daily and travelling time will take 15 minutes, Mr. Youdtana said.

The train fare for an air-conditioned second class journey is Bt80 per trip, while for ordinary third class it is Bt20, he said.

It is projected that revenue from train fares would be more than Bt10 million during the first year of service.

Okie

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Met de trein naar Laos vanuit Nong Khai

#2 Bericht door marceziani » maandag 02 maart 2009, 20:42

Als ik vanuit Nong Khai naar Vientiane wil gaan, dan heb ik een visum nodig. Momenteel moet ik dat visum vlakbij de brug in Nong Khai regelen. Kan ik dat visum nu ook regelen op het treinstation van Nong Khai? Zou namelijk wel handig zijn, of ligt het treinstation vlakbij de brug?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Met de trein naar Laos vanuit Nong Khai

#3 Bericht door pong » vrijdag 06 maart 2009, 02:59

Tom, Tom where you go laht nite?
I go patpong- I eat Patthai
(vrij naar Add Carabao)
Voor dat visum: nee, natuurlijk niet in NKhai zelf-gewoon aan de andere=laos kant. daarom is dat station er juist gebouwd. met je kaartje 20/30 bt voor 3e/2e kl kan je ook nog met de bus naar de markt in VTE/''centrum''
of het voor jou nou veel uitmaakt vergeleken met de direkte bus of the tuk-brug-Laos tuk zal je zelf moeten uitproberen-met maar 2 treinen/dag hoef je in elk geval dan minder op de tijd te letten!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”