sawasdee khrap, allemaal-ik volg af en toe enkele andere fora-delen, maar hier niet. Ik neem aan dat ook taal onder cultuur valt. Was net paar dagen in KL-Malaysia-nieuw visum etc-en zag daar in een bookshop en Thaise/Engelse taalgids-Outrageous Thai-vooral ''slang'', hippe woorden, scheldwoorden, hoe je je ongenoegen op nette en minder nette manier kan uitdrukken etc-alles in Thai-engelse ''pronunciation=ongeveer de uitspraak'' en engels. Kostte daar 50 MYR=ong. 475 THB-gedrukt in USA. Kan me nietheugen dat boek ooit hier in Thaild te hebben gezien-terwijl ik toch geregeld in Asiabooks/Kinokuniya etc rondkijk.
Mijn vraag: kent iemand dit boek, heeft hij/zij het ergens in Thaild te koop gezien-en misschien, je weet maar niet, het zelf gelezen en gebruikt? en wat zijn dan de ervaringen? khrap!
Speciale taalgids; OUTRAGEOUS THAI
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Speciale taalgids; OUTRAGEOUS THAI
lijkt me leuk.Outrageous Thai: Slang, Curses and Epithets (Paperback)
by T. F. Rhoden (Author)
List Price: $14.95
Price: $10.17
You Save: $4.78 (32%)
Pre-order Price Guarantee. Learn more.
This title has not yet been released.
You may pre-order it now and we will deliver it to you when it arrives.
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available.
http://www.amazon.com/Outrageous-Thai-S ... 0804840539
ik ga 'm zeker bestellen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
kost by amazon tegen de 11 US$-maar de kosten voor post+packing zullen wel meer zijn.
ben inmiddels in BKK terug sinds 19/2 and heb nu in mijn wijk alle gewone en 2nd hand bookshops afgelopen-nergens hier te koop of zelfs van gehoord. Lijkt erop dat het ''geband'' is-maar kijk deze week nog eens bij grote bookshops als Asia en kinokuniya. Had nl verwacht het wel voor minder hier te kunnen vinden.
Ken/heb 1 ander boek dat enigszins in die richting gaat-staat nu thuis in NL- is al ouder en hier en daar nog wel in Thaise/farang bookshops als 2nd hand te vinden-heet iets als ''making out in Thai'' en gaat vooral over alles wat je tegen de allerliefste van het moment moet/kan zeggen, wat niet en hoe de hele regelboel is m.b.t. huwelijkk etc (kan dus deels verouderd zijn en gaat niet over inburgering etc.)
ben inmiddels in BKK terug sinds 19/2 and heb nu in mijn wijk alle gewone en 2nd hand bookshops afgelopen-nergens hier te koop of zelfs van gehoord. Lijkt erop dat het ''geband'' is-maar kijk deze week nog eens bij grote bookshops als Asia en kinokuniya. Had nl verwacht het wel voor minder hier te kunnen vinden.
Ken/heb 1 ander boek dat enigszins in die richting gaat-staat nu thuis in NL- is al ouder en hier en daar nog wel in Thaise/farang bookshops als 2nd hand te vinden-heet iets als ''making out in Thai'' en gaat vooral over alles wat je tegen de allerliefste van het moment moet/kan zeggen, wat niet en hoe de hele regelboel is m.b.t. huwelijkk etc (kan dus deels verouderd zijn en gaat niet over inburgering etc.)
-
- Volwaardig lid
heb hier in BKK verder gezocht en Asiabooks-total uitverkocht
KINOKUNIYA-shops in Paragon, ZEN/WTC en Emporium heeft hem nog=-kost hier,verbazend, 608 THB=meer als Malysia (is altijd andersom). het is echter een Periplus uitgave uit Singapore.
KINOKUNIYA-shops in Paragon, ZEN/WTC en Emporium heeft hem nog=-kost hier,verbazend, 608 THB=meer als Malysia (is altijd andersom). het is echter een Periplus uitgave uit Singapore.