Telt NL bankrente mee voor het income statement ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Telt NL bankrente mee voor het income statement ?

#1 Bericht door prajak » zaterdag 27 december 2008, 16:55

Stel dat de baht sterker wordt, stel 42 tegen de neuro. En je hebt een inkomen zoals ik bestaande uit pensioen en lijfrente. Onder de 46 heb ik geen 8 ton meer. Maar heb een goeie maandelijkse bankrente, gewoon van spaargeld en deposito's in NL. Dat tilt me easy over die 8 ton heen.

Voordat ik het de ambas vraag, heeft iemand ervaring ?

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Telt NL bankrente mee voor het income statement ?

#2 Bericht door Mario08 » zaterdag 27 december 2008, 17:04

Het gaat om inkomen, dus als het goed is telt de rente mee voor je inkomen. Maar het is de ambassade die dat bepaald, zij geven de verklaring af.

Wat betreft je verhaal over 8 ton, bedenk dat de regel voor een extensie op basis van pensionering als volgt is:

800,000 op een bankrekening in Thailand gedurnde de 3 maandenn voor je aanvraag van verlenging
of
een inkomen van 65,000 baht per maand (gemiddeld) is intotaal 780,000 per jaar
of
een combinatie van inkomen en vermogen op de bank, samen 800,000 baht (het vermogen hoeft niet 3 maanden op een Thaise bank te staan)

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » zondag 28 december 2008, 01:26

Wat de rente betreft zal je toch met de ambassade moeten overleggen,
(Ligt aan de aard van de rente==op een fixed rekening komt het gegarandeerd per jaar,op een normale rekening zou je deze gewoon leeg kunnen halen.)

Voot de 800.000 geldt hetzelfde als wat ik over de 400.000 schreef.Check bij het immigratiekantoor alwaar je de verlenging ophaalt.Vaak wil men behalve het bedrag op de bank ,tevens het bankboekje inzien om te zien waarvan je leeft.(Met retirement visum absoluut verboden om (bij)te werken.)
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 28 december 2008, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Mario08 » zondag 28 december 2008, 04:03

Met een retirement visa mag je tegenwoordig weer werken. Let er wel op dat je eerst een werkvergunning moet hebben, en daar kan een probleem liggen. Sommige labour offices geven een werkvergunning, anderen doen het niet.
AdvocatenkantoorSunbelt raporteerde een half jaar geleden dat het hun gelukt was voor een client in Bangkok, in een andere provincie daarentegen niet.

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » zondag 28 december 2008, 14:57

Gelet op de vele werkeloze - 80.000 in November - de huidige situatie en het te verwachten werkelozen cijfer - 2.000.000 - zit men echt niet te wachten op een buitenlander, of het moet een hoog geschoolde zijn. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

janalisa
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door janalisa » maandag 29 december 2008, 16:10

de Belgische ambassade heeft voor mij de intresten op mijn levensverzekeringsspaarrekening aanvaard,daarnaast heb ik ook 500€ maandinkomen(van de AOW) ingebracht,zodat beide samen ruim meer bedroegen dan het vereiste bedrag>Het waren zelfs de intresten van 2007 en ik heb mijn aanvraag gedaan op 1 okt 2008.Maar elke ambassade hanteert andere normen.
Ik heb ook mijn aanvraag gedaan in Pattaya,geen problemen of moeilijke vragen,maar moet je de aanvraag doen in Nong Khai bijv dan ben je de klos,want die willen dat je ook elke maand het vereiste bedrag overschrijft om het in LOS op te doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » maandag 29 december 2008, 17:09

Janalisa, wat je zegt is niet waar. Ik haal al jaren mijn ret visa in Nongkhai en heb nimmer per maand overgeboekt vanuit NL maar per 3 tot 4 maanden. Men volgt hier strikt de regels en die ken je. Er staat nergens dat je per maand moet overboeken vanuit een ander land. Waar haal je dat vandaan ?

Income statement 8 ton.
Bankgeld 8 ton minstens 3 maanden hier (de eerste keer 60 dg). Mag dat deposito zijn ? Dat vraag ik in januari na.
Of een kombinatie van income statement en money from abroad samen 8 ton. Of saldo op datum aanvraag ?

Maar men controleert hier wel of je regelmatig opneemt om van te leven. Dat lijkt me logisch. In de Isan is geen werk en hier pik je de baan van een Thai af als je dat illegaal zou doen.

Pattaja. Ik denk dat de Imm Pol daar andere instructies heeft. Soepeler zijn.....

Wat ik wel graag hoor is dat rente meetelt. Maar ja, je hebt het over levensverzekeringsparen. Is dat vrije rente of geblokkeerd om aan de polis toe te voegen ? Ik ken die constructie niet. Wil je dat svp uitleggen ?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duiker » maandag 29 december 2008, 21:55

janalisa, hoe kom jij aan €500,- per maand aan AOW? Ik zie dat je een leeftijd van 42 opgeeft in je profiel. Misschien bedoel je WAO?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”