Starre houding EVA air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
oni
Veel ervaring
Veel ervaring

Starre houding EVA air

#1 Bericht door oni » donderdag 27 november 2008, 18:32

Mijn vlucht naar Bangkok op 28 nov gaat om bekende redenen niet door. Navraag bij Eva naar alternatieve mogelijkheden liepen op niets uit.

Geen overboekingen via andere maatschappijen.
Geen geld terug.
Geen mogelijkheid om bv. naar Taipei te vliegen.

Dit is bij China airlines wel goed geregeld.

Bij Eva is het wachten op betere tijden.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Starre houding EVA air

#2 Bericht door marceziani » donderdag 27 november 2008, 23:49

http://www.evaair.com/html/b2c/english/ ... irport.htm
Via bovenstaande link wordt je door EVA AIR op de hoogte gehouden.
Zelf heb ik vandaag gebeld naar EVA AIR in Amsterdam over de vlucht van mijn vriendin van Bangkok naar Amsterdam volgende week woensdag. In het Engels werd mij verteld dat ik volgende week maar terug moest bellen, omdat ze momenteel bezig zijn om de vluchten van vandaag en morgen te annuleren en te wijzigen. Ik werd niets wijzer van dat telefoongesprek. Maar waarom zou je je geld niet terugkrijgen? Dat lijkt me sterk.
Zie ook de FAQ's op de site van EVA AIR via onderstaande link.
http://www.evaair.com/html/b2c/english/ ... 9428490837
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

oni
Veel ervaring
Veel ervaring

#3 Bericht door oni » vrijdag 28 november 2008, 01:46

omdat in een telefoongesprek, mij die mededeling gedaan werd.
of dat klopt weet ik ook niet.

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » vrijdag 28 november 2008, 02:56

marceziani schreef:http://www.evaair.com/html/b2c/english/ ... irport.htm
Via bovenstaande link wordt je door EVA AIR op de hoogte gehouden.
Zelf heb ik vandaag gebeld naar EVA AIR in Amsterdam over de vlucht van mijn vriendin van Bangkok naar Amsterdam volgende week woensdag. In het Engels werd mij verteld dat ik volgende week maar terug moest bellen, omdat ze momenteel bezig zijn om de vluchten van vandaag en morgen te annuleren en te wijzigen. Ik werd niets wijzer van dat telefoongesprek. Maar waarom zou je je geld niet terugkrijgen? Dat lijkt me sterk.
Zie ook de FAQ's op de site van EVA AIR via onderstaande link.
http://www.evaair.com/html/b2c/english/ ... 9428490837
Het heeft natuurlijk ook niet erg veel zin om vragen te stellen over een mogelijke vlucht die bijna 7 dagen later plaats gaat vinden; begrijpelijk, dat wel, maar verplaats je ook eens in EVA's positie!!
Het lijkt me slim om voor je gaat bellen, met welke luchtvaartmij dan ook, om eerst de reisvoorwaarden eens te lezen. Dit soort gevallen staat er zeker bij. Houdt vervolgens zelf het nieuws bij. Geloof me maar, maar dat ALLE luchtvaartmaatschappijen niets liever doen dan hun beloftes nakomen.
Ongetwijfeld heeft de ene luchtvaartmij een betere respons op dit soort problemen dan de andere.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door marceziani » vrijdag 28 november 2008, 09:14

Natuurlijk heeft het wel zin om vragen te stellen over een vlucht die 7 dagen later plaats gaat vinden. Wellicht hadden ze mij al meer wat globale informatie kunnen geven over het eventueel omleiden van vluchten via een andere luchthaven, of dat er een andere oplossing voorhanden zou zijn als de bezetting van het vliegveld nog langer aanhoudt. Dat zou mij in ieder geval al wat gerust stellen. Dat ze hun prioriteiten stellen bij vluchten die vandaag of morgen plaatsvinden, is niet meer dan logisch, begrijpelijk en redelijk. Dat ze mijn vraag op dit moment nog niet kunnen beantwoorden, is ook begrijpelijk maar dat weet je pas op het moment dat je gebeld hebt en niet eerder.

Het lijkt erop dat China Airlines wat dat betreft hun zaakjes op dit moment toch iets beter voor elkaar hebben.
Herstel: op de site van Eva Air staan nu ook alternatieve vliegroutes vermeld. Voor de vlucht Bangkok-Amsterdam zijn er alternatieven voorhanden (UTapao - Dubai / Dubai - Amsterdam of eventueel ATapao - Wenen).
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gert
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Gert » vrijdag 28 november 2008, 18:46

Hallo,

Ik ben net nieuw hier op dit forum maar wil toch graag even reageren.

Ik zou zondag 30 november a,s met eva-air naar Bangkok reizen maar dit gaat nu helaas niet door

vanmiddag gebeld met eva-air en ik werd keurig netjes te woord gestaan en ze hebben mij verteld dat het volledige ticket bedrag word terug betaald.

wel baal ik enorm dat ik nu niet naar mijn vriendin kan in Surin omdat eva-air aangaf dat het hoogst waarschijnlijk onmogelijk werd om mij aankomende week wel naar Thailand te kunnen brengen, en dat het sowieso onmogelijk werd om mijn terugreis van 28 december te verplaatsen naar Januari omdat alle terug vluchten in Januari al helemaal volgeboekt waren.

Daarom heb ik mijn reis maar geannuleerd, maar als iemand een goede sugestie heeft om toch nog naar Surin te kunnen gaan volgende week hoor ik het graag.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door weten » vrijdag 28 november 2008, 20:40

Gert schreef:Hallo,

Ik ben net nieuw hier op dit forum maar wil toch graag even reageren.

Ik zou zondag 30 november a,s met eva-air naar Bangkok reizen maar dit gaat nu helaas niet door

vanmiddag gebeld met eva-air en ik werd keurig netjes te woord gestaan en ze hebben mij verteld dat het volledige ticket bedrag word terug betaald.

wel baal ik enorm dat ik nu niet naar mijn vriendin kan in Surin omdat eva-air aangaf dat het hoogst waarschijnlijk onmogelijk werd om mij aankomende week wel naar Thailand te kunnen brengen, en dat het sowieso onmogelijk werd om mijn terugreis van 28 december te verplaatsen naar Januari omdat alle terug vluchten in Januari al helemaal volgeboekt waren.

Daarom heb ik mijn reis maar geannuleerd, maar als iemand een goede sugestie heeft om toch nog naar Surin te kunnen gaan volgende week hoor ik het graag.
Ja ik heb dezelfde ervaring alleen ik heb gekozen om woensdag te vliegen (3 December)
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gert
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Gert » vrijdag 28 november 2008, 20:50

Was dit dan nog mogelijk ? want mij werd verteld dat de vlucht voor 3 december al helemaal volgeboekt was, en er ook heel weinig kans was om later in deze week nog een vlucht te kunnen boeken.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door weten » vrijdag 28 november 2008, 20:55

Gert schreef:Was dit dan nog mogelijk ? want mij werd verteld dat de vlucht voor 3 december al helemaal volgeboekt was, en er ook heel weinig kans was om later in deze week nog een vlucht te kunnen boeken.
Heb ik geluk gehad ik werd om 15.30 vanmiddag gebeld, geld terug of 3 December vliegen.(hopen we).
Nou de keus was niet moeilijk en nu maar duimen.

Gert
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Gert » vrijdag 28 november 2008, 22:19

Dan wens ik je een hele mooie tijd in Thailand, en hoop ik van harte dat het mij nog gaat lukken om komende week je achterna te reizen.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door weten » vrijdag 28 november 2008, 22:31

Je kan ook je geld terugvragen en boeken via Air Berlin kan je woensdag weg er waren nog 9 plaatsen vrij.
Je moet er wel voor naar Duitsland.

Gert
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door Gert » vrijdag 28 november 2008, 22:38

Ik wacht even af tot zondag en kijk dan wat de mogelijkheden zijn.

KLM vliegt zondag ook nog naar Bangkok, alleen weten ze morgen rond de middag ongeveer of deze vlucht vertrekt.

Maar bedankt voor je tip want dat is inderdaad ook nog een goede optie.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door weten » vrijdag 28 november 2008, 22:45

Moet maandag dan wel kunnen landen en dat zie ik zo 123 niet gebeuren want dan zitten we in hetzelfde vliegtuig als je tenminste met Eva Air vliegt.

oni
Veel ervaring
Veel ervaring

#14 Bericht door oni » vrijdag 28 november 2008, 23:27

Vandaag weer gebeld en weer keurig te woord gestaan.
Nu wel restitutie, werd rond 5 uur vaniddag gebeld of
we op de wachtlijst van 3 of 5 dec. wilden. We hebben nu geboekt
via Kuala lumpur naar Chiang Mai vertrek 2 dec. met Malaysia air en air Asia.

Vlucht naar Chiang Rai die we voor 29 nov geboekt hebben krijgen we ook netjes terug, air Asia.

Nu maar hopen dat het rustig blijft.

ubon1
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#15 Bericht door ubon1 » zaterdag 29 november 2008, 10:21

ook onze reis van 30 november is omgezet naar 3 december
dus dat wordt hopen hopen hopen hopen hopen.
overgens werd ik vrijdag keurig te woord gestaan toen ik eva belde werd gelijk verteld dat ik via 333 travel mijn geld terug kon krijgen of kosteloos de reis kon omzetten wat we dus gedaan hebben.
van mij mag de politie dit weekend de boel wel schoonvegen.
relax dan leef je langer.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”