HELP!! Moet ik nu wel of niet een visum aanvragen??
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
HELP!! Moet ik nu wel of niet een visum aanvragen??
Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik vertrek eind september naar Bangkok,hier wil ik plm 4 weken blijven.
Dan naar Laos,Vietnam en Cambodja.
Eind december tot half januari waarschijnlijk weer in Thailand.
Half januari terugvlucht naar huis. De tickets zijn geboekt.
Ik kan niet aantonen dat ik binnen 30 dagen Thailand uit ben.
Hoe gaat dat op Schiphol? Moet ik toch een visum regelen?
Zo ja,hoe zo'n visa? Ben nl. langer dan 90 dagen in Azie,kan dus niet
aantonen dat ik in totaal minder dan 90 dagen in Thailand ben!
HELP!
Groetjes Esther
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik vertrek eind september naar Bangkok,hier wil ik plm 4 weken blijven.
Dan naar Laos,Vietnam en Cambodja.
Eind december tot half januari waarschijnlijk weer in Thailand.
Half januari terugvlucht naar huis. De tickets zijn geboekt.
Ik kan niet aantonen dat ik binnen 30 dagen Thailand uit ben.
Hoe gaat dat op Schiphol? Moet ik toch een visum regelen?
Zo ja,hoe zo'n visa? Ben nl. langer dan 90 dagen in Azie,kan dus niet
aantonen dat ik in totaal minder dan 90 dagen in Thailand ben!
HELP!
Groetjes Esther
-
- Volwaardig lid
Re: HELP!! Moet ik nu wel of niet een visum aanvragen??
Je mag elke 180 dagen 90 dagen in Thailand verblijven zonder visum, maar wel steeds 30 dagen.
Dus voor jou als je de eerste periode verblijf binnen 30 dagen richting Laos e.d gaat is er verder niets aan de hand.
Wil je langer in Thailand verblijven dan 30 dagen, dan een Visum aanvragen.
Op je terugweg ben je ook minder dan 30 dagen in Thailand.
Dus voor jou als je de eerste periode verblijf binnen 30 dagen richting Laos e.d gaat is er verder niets aan de hand.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Bovenstaande is helemaal waar. De thaise immigration officer zal niet zo moeilijk doen maar de luchtvaartmaatschappij mag en kan je weigeren te vervoeren. Dit doen zij om te voorkomen dat als jij terug gestuurd wordt, omdat je geen visum hebt, zij verplicht zijn jouw mee terug te nemen naar Nederland en ook nog een boete kunnen krijgen. Ik weet dat er bij EVA air streng op gelet wordt en zodra ze zien dat je langer als 30 dagen verblijft en geen visum hebt je niet zullen vervoeren.Je mag elke 180 dagen 90 dagen in Thailand verblijven zonder visum, maar wel steeds 30 dagen.
Dus gewoon een double entry tourist visum aanvragen bij het thaise consulaat in Amsterdam of ambassade in Den Haag. en dan weet je zeker dat je aankomt in Thailand.
Of inderdaad aan kunnen tonen dat je binnen 30 dagen Thailand verlaat, dit dmv een vlieg ticket oid.
Veel plezier
Okie
-
- Volwaardig lid
De regel is 90 dagen in een periode van 6 maanden, net iets meer dan 180 dagen. In de praktijk blijkt dat de Thaise immigratie niet zo heel streng is met 90 dagen regel en wel eens een oogje dichtknijpt of gewoon niet controleert.
Zoals aangegeven is een toeristen visum het beste, maar somige maatschappijen staan je toe een verklaring te ondertekenen waarin je beloofd hen de kosten te vergoeden indien je geen visum hebt en geweigerd wordt. Van China Airlines is bekend dat je zo'n verklaring kunt ondertekenen, van andere maatschappijen weet ik het niet.
Omdat je al een retour hebt zullen de kosten in jouw geval de boete voor de luchtvaartmaatschappij zijn van zo'n 5000 Euro. Het risico is echter klein.
Zoals aangegeven is een toeristen visum het beste, maar somige maatschappijen staan je toe een verklaring te ondertekenen waarin je beloofd hen de kosten te vergoeden indien je geen visum hebt en geweigerd wordt. Van China Airlines is bekend dat je zo'n verklaring kunt ondertekenen, van andere maatschappijen weet ik het niet.
Omdat je al een retour hebt zullen de kosten in jouw geval de boete voor de luchtvaartmaatschappij zijn van zo'n 5000 Euro. Het risico is echter klein.
- joepattaya
- Expat
Kijk, met dit soort vragen kun je dus het best terecht bij de Thaise Ambassade.
De raadgevingen die je hier krijgt kloppen in de regel best goed, totdat er een "maar" achteraan komt en dat gebeurt bijna altijd.
Niets is zo ondoorzichtig als de visa-regelementen in Thailand (van andere landen weet ik het niet).
Ga aub NIET uit van de soepelheid van de Thaise Immigratie authoriteiten: regels zijn regels en als daar incidenteel eens soepel mee wordt omgesprongen, dan heb je gewoon geluk en geluk is een gunst en geen recht.
De raadgevingen die je hier krijgt kloppen in de regel best goed, totdat er een "maar" achteraan komt en dat gebeurt bijna altijd.
Niets is zo ondoorzichtig als de visa-regelementen in Thailand (van andere landen weet ik het niet).
Ga aub NIET uit van de soepelheid van de Thaise Immigratie authoriteiten: regels zijn regels en als daar incidenteel eens soepel mee wordt omgesprongen, dan heb je gewoon geluk en geluk is een gunst en geen recht.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- jumbo
- Expat
joepattaya schreef:Kijk, met dit soort vragen kun je dus het best terecht bij de Thaise Ambassade.
Ik heb laatst weer eens van de soepelheid mogen proeven.
Mijn visa was geldig tot en met eind 2008, mijn paspoort echter tot Febrauri 2008.
Paniek alom bij de mierenneukerige ambtenaar aan het loket, de one-stop service had een fout gemaakt maar uiteraard was het mijn schuld........... grappenmakers....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Immigration Nongkhai is streng voor die 3 x 30 dagen. Ze zullen je wel binnenlaten als je een ticket af Bangkok hebt maar dan krijg je soms TWEE dagen om over te boeken en er weer uit te gaan. Gezinnen krijgen iets meer tijd.
Haal een toerist visum voor 60 dg met multiple entree. In Vientiane eenvoudig te doen al kost het een nacht hotel. Maar je gaat toch al naar Laos ?
Hou je strikt aan de regels. Neem geen overstay. Als de gewone politie je betrapt ga je een nacht de cel in en kost het je minstens 1.900 baht, de prijs van een verlenging. Er is eens iemand betrapt op overstay bij het wisselen van geld in de bank. Een veel te ijverige bankbediende zag de stempels en belde de plies.....
Haal een toerist visum voor 60 dg met multiple entree. In Vientiane eenvoudig te doen al kost het een nacht hotel. Maar je gaat toch al naar Laos ?
Hou je strikt aan de regels. Neem geen overstay. Als de gewone politie je betrapt ga je een nacht de cel in en kost het je minstens 1.900 baht, de prijs van een verlenging. Er is eens iemand betrapt op overstay bij het wisselen van geld in de bank. Een veel te ijverige bankbediende zag de stempels en belde de plies.....