Ervaringen met kinderen van nieuwe thaise vrouw/vriendin
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Ervaringen met kinderen van nieuwe thaise vrouw/vriendin
We ontmoeten allemaal wel eens een leuke thaise vrouw/meid.
Korte relaties en ook die het langer volhouden.
Naast de cultuurverschillen en verschillen in karakters vraag ik mij af in hoeverre
de kinderen van je (nieuwe) vrouw/vriendin een rol gaan spelen in die relatie.
Zowel positief als negatief.
Zijn dochters makkeler als zonen( ook later als ze ouder zijn).
Wat voor problemen kan je verwachten en hoe voorkom je problemen.
Ik heb persoonlijk geen bezwaren als er kinderen zijn.
Maar ik ben wel benieuwd of dit hindernissen kunnen zijn/worden in een later verloop van de relatie.
Hoe ligt de verhouding als er eentje van je zelf bij komt.
Korte relaties en ook die het langer volhouden.
Naast de cultuurverschillen en verschillen in karakters vraag ik mij af in hoeverre
de kinderen van je (nieuwe) vrouw/vriendin een rol gaan spelen in die relatie.
Zowel positief als negatief.
Zijn dochters makkeler als zonen( ook later als ze ouder zijn).
Wat voor problemen kan je verwachten en hoe voorkom je problemen.
Ik heb persoonlijk geen bezwaren als er kinderen zijn.
Maar ik ben wel benieuwd of dit hindernissen kunnen zijn/worden in een later verloop van de relatie.
Hoe ligt de verhouding als er eentje van je zelf bij komt.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
-
- Volwaardig lid
Re: Ervaringen met kinderen van nieuwe thaise vrouw/vriendin
Hoe denk je dat het gaat in een NL relatie waar al kinderen zijn uit een vorige relatie
Ik denk niet dat iemand hier antwoord op kan geven daar elk mens verschillend is
Wat bij een ander werkt kan bij jou totaal anders uitpakken.
Zelf heb ik een Thaise vriendin met 3 kinderen waarvan er 1 in een rolstoel zit
Misschien heeft het meegewerkt dat de oudste (meisje) pas 12 jaar is maar de toekomst moet ik gewoon
afwachten.
Niemand weet wat er voor hem / haar is weggelegd
Ik denk niet dat iemand hier antwoord op kan geven daar elk mens verschillend is
Wat bij een ander werkt kan bij jou totaal anders uitpakken.
Zelf heb ik een Thaise vriendin met 3 kinderen waarvan er 1 in een rolstoel zit
Misschien heeft het meegewerkt dat de oudste (meisje) pas 12 jaar is maar de toekomst moet ik gewoon
afwachten.
Niemand weet wat er voor hem / haar is weggelegd
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- heeft ervaring
In Nederland kan je in je eigen taal nog spreken van een communicatie.
Met thaise kinderen zal dat natuurlijk moeilijker zijn.
Ik ben blij voor je dat je tot nu toe een goede ervaring hebt.
Natuurlijk is het voor een ieder verschillend.
Vandaar mijn vraag over ervaringen.
Ik wil graag iets leren en het zal ook zeker van jezelf afhangen hoe kinderen op je reageren.
Maar ik weet ook van nederlanders die in thailand wonen die ik heb gesproken dat er ook situaties zijn waarin veel weerstand is tegen een farang.
Ook daar waar het tot een hecht gezin is gegroeid.
In een andere topic is al besproken over hoe een thai zijn kinderen opvoedt.
Daar kunnen ook verschillen zijn.
Met thaise kinderen zal dat natuurlijk moeilijker zijn.
Ik ben blij voor je dat je tot nu toe een goede ervaring hebt.
Natuurlijk is het voor een ieder verschillend.
Vandaar mijn vraag over ervaringen.
Ik wil graag iets leren en het zal ook zeker van jezelf afhangen hoe kinderen op je reageren.
Maar ik weet ook van nederlanders die in thailand wonen die ik heb gesproken dat er ook situaties zijn waarin veel weerstand is tegen een farang.
Ook daar waar het tot een hecht gezin is gegroeid.
In een andere topic is al besproken over hoe een thai zijn kinderen opvoedt.
Daar kunnen ook verschillen zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
- duikertje
- Volwaardig lid
hallo,
ik was al even op zoek naar dit onderwerp omdat ik ook te maken heb met de kinderen van mijn vriendin.
deze zijn al wat ouder zoon van 18 en een dochter van 16.
mijn vriendin heeft tot begin dit jaar alleen maar gewerkt in diverse landen, ze doet/deed massage`s en nu is ze weer bij haar kinderen.
met de dochter heeft ze geen probleem maar de zoon vind het maar niks dat mum weer thuis is samen met mij.
voor mij heeft hij respect maar zijn moeder ziet hij meer als huishoudster en flappen tap als hij weer geld nodig heeft.
ik heb daar nogal wat moeite mee temeer omdat ik weet hoe hard ze altijd heeft moeten werken om geld naar huis te sturen voor hun en de rest van de familie.
ik laat wel blijken dat zijn manier van doen mij niet aanstaat maar ik weet ook niet hoe ver ik kan gaan.
persoonlijk had ik hem al buiten de deur gezet maar mijn vriendin probeert het steeds te vergoeilijken.
de kinderen zijn ca 15 jaar alleen geweest met korte onderbreking als ze in de gelegenheid was om naar huis te komen en dat was niet altijd mogelijk zoals bv werken in Dubai daar mochten ze 1x per jaar naar huis!!
de kinderen moeten natuurlijk ook wennen aan het feit dat hun moeder nu thuis is en ze moeten inschikken in wat regels.
nogmaals ik weet niet goed hoe ik mij daarin moet opstellen gezien het cultuur verschil maar ik laat het niet toe dat hij haar steeds afblaft, spullen meeneemt maar komt en gaat wanneer het hem uitkomt etc. een lastige puber.
misschien zijn er hier op dit forum leden die een vergelijkbare situatie hebben of hebben meegmaakt,graag wat info.
en welke topic is het waar de over opvoeding van thaise kinderen wordt gesproken?
Fred
ik was al even op zoek naar dit onderwerp omdat ik ook te maken heb met de kinderen van mijn vriendin.
deze zijn al wat ouder zoon van 18 en een dochter van 16.
mijn vriendin heeft tot begin dit jaar alleen maar gewerkt in diverse landen, ze doet/deed massage`s en nu is ze weer bij haar kinderen.
met de dochter heeft ze geen probleem maar de zoon vind het maar niks dat mum weer thuis is samen met mij.
voor mij heeft hij respect maar zijn moeder ziet hij meer als huishoudster en flappen tap als hij weer geld nodig heeft.
ik heb daar nogal wat moeite mee temeer omdat ik weet hoe hard ze altijd heeft moeten werken om geld naar huis te sturen voor hun en de rest van de familie.
ik laat wel blijken dat zijn manier van doen mij niet aanstaat maar ik weet ook niet hoe ver ik kan gaan.
persoonlijk had ik hem al buiten de deur gezet maar mijn vriendin probeert het steeds te vergoeilijken.
de kinderen zijn ca 15 jaar alleen geweest met korte onderbreking als ze in de gelegenheid was om naar huis te komen en dat was niet altijd mogelijk zoals bv werken in Dubai daar mochten ze 1x per jaar naar huis!!
de kinderen moeten natuurlijk ook wennen aan het feit dat hun moeder nu thuis is en ze moeten inschikken in wat regels.
nogmaals ik weet niet goed hoe ik mij daarin moet opstellen gezien het cultuur verschil maar ik laat het niet toe dat hij haar steeds afblaft, spullen meeneemt maar komt en gaat wanneer het hem uitkomt etc. een lastige puber.
misschien zijn er hier op dit forum leden die een vergelijkbare situatie hebben of hebben meegmaakt,graag wat info.
en welke topic is het waar de over opvoeding van thaise kinderen wordt gesproken?
Fred
- Piehans
- Volwaardig lid
Thaise jongens hebben over het algemeen véél meer vrijheid dan meisjes, en maken daar wel eens misbruik van. Soms wil een periode als monk, sowieso iets wat in principe alle thaise jongens een keer ondergaan, wel eens verhelderend werken en de jongen nieuwe inzichten geven.
persoonlijk heb ik een goed contact met de -thaise- zoon (22 jaar) van mijn vrouw, maar ik ken ook gevallen waar zoon en falangpapa niet samen door 1 deur kunnen.
Het zal een kwestie zijn van geven en nemen en duidelijk maken dat zoonlief verantwoordelijkheden jegens familie en naasten heeft.
sterkte daarbij.
persoonlijk heb ik een goed contact met de -thaise- zoon (22 jaar) van mijn vrouw, maar ik ken ook gevallen waar zoon en falangpapa niet samen door 1 deur kunnen.
Het zal een kwestie zijn van geven en nemen en duidelijk maken dat zoonlief verantwoordelijkheden jegens familie en naasten heeft.
sterkte daarbij.
-
- Waarschuwing!
als je ze te veel verwend worden ze lui in de toekomst.
- Ben
- Expat
Die stok zou wel eens de stok kunnen zijn waar zelf mee geslagen zult wordenGewoon een stok pakken ... oh nee dat mag nie meer
succes pieter
een fatsoendelijke Thaise moeder zal niet accepteren dat je kinderen met een stok slaat.
- jumbo
- Expat
Ik neem aan dat je bedoeld kinderen in zijn algemeenheid?? Of alleen kinderen van een nieuwe Thaise vriendin??sombat schreef:als je ze te veel verwend worden ze lui in de toekomst.
Kinderen hun gedrag wordt grootendeels bepaald door de opvoeding en minder door genen
Je kan er dus behoorlijk aan meewerken en dat moet ook het uitgangspunt zijn als je een B pakketje hebt geacquireerd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Waarschuwing!
dit geld met name voor de thaise kinderen. in veel gevallen weten de nederlandse kinderen wel hoe zuur pa en ma hun centjes verdienen. de thai echter denken geloven nog steeds dat de geldboom 24 uur 365 dagen per jaar in bloei staat.
- jumbo
- Expat
Gewoon een kwestie van opvoeden en duidelijk makensombat schreef:dit geld met name voor de thaise kinderen. in veel gevallen weten de nederlandse kinderen wel hoe zuur pa en ma hun centjes verdienen. de thai echter denken geloven nog steeds dat de geldboom 24 uur 365 dagen per jaar in bloei staat.
Het gros woont in eenkamerapartementen met 60 man dus zal duidelijk een andere mening hebben en degenen die vrijstaand wonen op een 800 m2 hebben gelijk, die kunnen lui zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Het ligt puur aan de opvoeding en niks anders mijn zoon is nu 3 jaar en ik vindt zelf dat hij nu al meer zelfstandig is dan een kind van nederlandse ouders zelfde leeftijd.
En met stokken dreigen of slaan is een teken van domheid we leven niet in de middeleeuwen.
Een corrigerende tik mag dan van mij weer wel maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld
En met stokken dreigen of slaan is een teken van domheid we leven niet in de middeleeuwen.
Een corrigerende tik mag dan van mij weer wel maar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld

Werk om te leven leef niet om te werken.
-
- Volwaardig lid
Dit gaat ook nergens over de nederlandse kinderen zijn denk ik meer verwend als de thaise als ze geen gameboy of iets dergelijks meer hebben dan is het niet goed.sombat schreef:dit geld met name voor de thaise kinderen. in veel gevallen weten de nederlandse kinderen wel hoe zuur pa en ma hun centjes verdienen. de thai echter denken geloven nog steeds dat de geldboom 24 uur 365 dagen per jaar in bloei staat.
Opvoeding heeft niks met geld te maken maar wat je er zelf van maakt.
-
- Waarschuwing!
Dit gaat ook nergens over de nederlandse kinderen zijn denk ik meer verwend als de thaise.
hier denk ik anders over. ik kan mij geen school vakantie verzinnen vanaf mijn 12e of ik was wel ergens een aantal weken aan de slag om wat zakgeld te verdienen. als ik hier in thailand kijk dan verdommen de meeste kinderen waarvan moeder met een farrang gehuwd is te gaan werken voor 25 bath per uur.
het ligt er natuurlijk aan uit wat voor nest je komt, maar ik was met zeer jonge leeftijd aan het werk . veel broers en zusters en pa en ma niet rijk.
hier denk ik anders over. ik kan mij geen school vakantie verzinnen vanaf mijn 12e of ik was wel ergens een aantal weken aan de slag om wat zakgeld te verdienen. als ik hier in thailand kijk dan verdommen de meeste kinderen waarvan moeder met een farrang gehuwd is te gaan werken voor 25 bath per uur.
het ligt er natuurlijk aan uit wat voor nest je komt, maar ik was met zeer jonge leeftijd aan het werk . veel broers en zusters en pa en ma niet rijk.
- Jim
- Volwaardig lid
de tijden zijn veranderd.
ook in nederland komt de jeugd niet meer het bed uit voor een heitje voor een karweitje.
er zullen weinig 12 jarigen zijn die in de schoolvakanties (meervoud!) aan het werk gaan.. als het al mag
ook in nederland komt de jeugd niet meer het bed uit voor een heitje voor een karweitje.
er zullen weinig 12 jarigen zijn die in de schoolvakanties (meervoud!) aan het werk gaan.. als het al mag

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ja mijn vader was ook met 12 jaar al aan het werk die zou nu bijna 80 zijn geworden waar hebben we het over generatie verschil van 60 jaar en ik zat ook met mijn 12 jaar tussen de aardbeien en ik ben nu 42 jaar jong dus waar als we daar over gaan beginnen tijden veranderen ook in Thailand.sombat schreef:Dit gaat ook nergens over de nederlandse kinderen zijn denk ik meer verwend als de thaise.