One Two Go
Moderator: Loempia
- Ben
- Expat
One Two Go
One two go uit de lucht van 22 july tot 15 sept .
velrliezen zijn te hoog door de hoge olieprijs naar zeggen
maar er gaan vele geruchten rond o.a dat ze geen verzekering meer zouden krijgen
voor hun tuigjes .
maar er gaan vele geruchten rond o.a dat ze geen verzekering meer zouden krijgen
voor hun tuigjes .
- jodokus
- Volwaardig lid
- Ben
- Expat
Re: One Two Go
Stuk rustiger zonder die herri bakken van One Two Go op Rangsit

- pietk
- Expat
Ze vliegen naar C.M. met de MD's en ik moet zeggen dat deze minder herrie maken dan de toestellen waar Thai Airways mee vliegt.Ben schreef:
Stuk rustiger zonder die herri bakken van One Two Go op Rangsit![]()
![]()
- jodokus
- Volwaardig lid
Ze komen bij jou nog lager over dan bij mij, hier valt het mee...Ben schreef:
![]()
J.
Toch wel...
- Ben
- Expat
jodokus schreef:Ze komen bij jou nog lager over dan bij mij, hier valt het mee...Ben schreef:
![]()
J.
Ik zie er veel maar hoor weinig vliegtuigen een zekere Jumbo dat is alles wat ik hoor

- jodokus
- Volwaardig lid
-
- komt net kijken
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp:
Bovendien kwamen ze vorig jaar nog in opspraak toen een toestel neerstortte op Phuket.
Dat van die geruchten zou goed kunnen kloppen. One two go vliegt met vooral oudere toestellen.Ben schreef:One two go uit de lucht van 22 july tot 15 sept .
voor hun tuigjes .
Bovendien kwamen ze vorig jaar nog in opspraak toen een toestel neerstortte op Phuket.
- Ben
- Expat
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
argh daar vlieg ik dus mee naar Phuket, dus dat is mooi K*T
ik zit nu op mijn werk dus kan het half uitzoeken hoe het nu verder in zijn werk gaat.. iemand al op de hoogte misschien!?
ik zit nu op mijn werk dus kan het half uitzoeken hoe het nu verder in zijn werk gaat.. iemand al op de hoogte misschien!?
1+1=3
- Ben
- Expat
palaga1240 schreef:argh daar vlieg ik dus mee naar Phuket, dus dat is mooi K*T
http://www.fly12go.com/en/contact/index.php
http://www.orient-thai.com/
Vraagt het ze maar
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
- Kees
- Volwaardig lid
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/Thaise prijsvechter One-Two-Go na reorganisatie klaar voor comeback
28-11-2008
BANGKOK - De Thaise luchtvaartmaatschappij One-Two-Go Airlines pakt vrijdag (5 december) na een afwezigheid van bijna vijf maanden de draad weer op. Het bedrijf staakte in juli uit geldnood al haar vluchten en kondigde een reorganisatie aan. De Thaise luchtvaartautoriteiten trokken bovendien de vliegvergunning van One-Two-Go in, omdat de maatschappij het niet zo nauw zo nemen met de veiligheidsvoorschriften.
One-Two-Go meldt nu op haar website dat een uitgebreid onderzoek heeft uitgewezen dat de onderneming aan alle operationele voorschriften en veiligheidsstandaards voldoet. Daardoor mogen de vluchten weer worden hervat en kan op 5 december voor het eerst worden gevlogen. Imiddels is de ticketverkoop gestart.
De dochtermaatschappij van Oriënt Thai begint voorzichtig met dagelijkse vluchten naar vijf bestemmingen binnen Thailand. De luchthaven Don Muang dienst als uitvalsbasis. One-Two-Go beschikt over zeven vliegtuigen van het type MD-80.
In september 2007 crashte een MD-80 van One-Two-Go in Phuket. Daarbij kwamen 89 inzittenden om.
Niet klagen, maar dragen.
- Kees
- Volwaardig lid
Hier het relaas van Sarah Whittington die in het toestel van One Two Go zat.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... amp__.html
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... amp__.html
- Kees
- Volwaardig lid
Bron: Luchtvaartnieuws.nlOverlevenden vliegramp voeren actie tegen topman One-Two-Go Airlines
10-01-2009
AMSTERDAM - Overlevenden van de vliegramp met een toestel van One-Two-Go Airlines in september 2007, voeren actie tegen de topman van de Thaise luchtvaartmaatschappij. Ze willen dat de Thaise autoriteiten de handel en wandel van bestuursvoorzitter Udom Tantiprasongchai nader onderzoeken. Door middel van een online petitie hopen de overlevenden en nabestaanden de autoriteiten te overtuigen.
Volgens de nabestaanden neemt Udom het niet zo nauw met de veiligheid. Zo zou hij aan piloten van zijn luchtvaartmaatschappijen One-Two-Go en Orient Thai bonussen hebben beloofd als ze het maximum aantal vlieguren zouden overschrijven. Ook zou hij zich schuldig hebben gemaakt aan omkoping van de Thaise luchtvaartautoriteiten.
Bij de crash met de MD-82 van low cost carrier One-Two-Go Airlines kwamen 90 van de 130 inzittenden om het leven. Het ongeluk gebeurde tijdens de landing in slechte weersomstandigheden op de luchthaven van Phuket, na een binnenlandse vlucht vanuit Bangkok. Uit onderzoek bleek dat de ramp voornamelijk was te wijten aan verkeerde inschattingen van de piloten. Onder de slachtoffers bevonden zich veel toeristen.
In 2008 leidde een onderzoek van de Thaise autoriteiten ertoe dat de vliegvergunning van One-Two-Go Airlines werd ingetrokken. Vanwege financiële problemen was het bedrijf kort ervoor al genoodzaakt de vluchten te staken. Maar na een reorganisatie en een 'rehabilitatie' door de Thaise autoriteiten hervatte One-Two-Go ruim een maand geleden de vluchten.
Nabestaanden hopen dat nader onderzoek leidt tot een berechting van Udom. De petitie, gericht aan de Thaise minister-president, is tot nu toe door bijna zevenduizend mensen wereldwijd ‘ondertekend’