België wil opnieuw rechtstreekse vlucht naar Thailand
Moderator: Loempia
- JohanS
- Volwaardig lid
België hoopt binnenkort opnieuw een rechtstreekse vlucht vanuit Brussel naar Thailand te kunnen aanbieden en probeert de nationale luchtvaartmaatschappij Thai Airways daarvan te overtuigen. Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleitte dan ook in die zin bij zijn Thaise ambtsgenoot Noppadon Pattama. De vluchten tussen beide werden onderbroken na een korte poging in 1994. (belga/bf)
11/06/08 16u48
Zou een prachtig alternatief voor Schiphol worden.
Hopen dat ze het voor elkaar krijgen en dat het redabel is.
België hoopt binnenkort opnieuw een rechtstreekse vlucht vanuit Brussel naar Thailand te kunnen aanbieden en probeert de nationale luchtvaartmaatschappij Thai Airways daarvan te overtuigen. Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleitte dan ook in die zin bij zijn Thaise ambtsgenoot Noppadon Pattama. De vluchten tussen beide werden onderbroken na een korte poging in 1994. (belga/bf)
11/06/08 16u48
Zou een prachtig alternatief voor Schiphol worden.
Hopen dat ze het voor elkaar krijgen en dat het redabel is.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: België wil opnieuw rechtstreekse vlucht naar Thailand
Zou voor mij absoluut een goede optie kunnen zijn. Ik woon namelijk in Eindhoven, zo ongeveer precies tussen Eindhoven, Düsseldorf en Brussel in. Ben benieuwd.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
- Roger
- Volwaardig lid
Hopen dat het door gaat... woon namelijk in Roermond.. dan wordt het of Dusseldorf of Brussel..
Alleen ff wachten op de vliegprijzen
Alleen ff wachten op de vliegprijzen
~ ENJOY THE SILENCE ~
- JohanS
- Volwaardig lid
Vandaag zou Lufthanza de overname van Brussels Airways aankondigen.
Ik denk niet dat er nu veel rechtstreekse lijnen naar Brussel zullen komen maar misschien krijgen we wel nog betere verbindingen via Lufthanza met oa Thai.
Geen slechte deal denk ik.
Ik denk niet dat er nu veel rechtstreekse lijnen naar Brussel zullen komen maar misschien krijgen we wel nog betere verbindingen via Lufthanza met oa Thai.
Geen slechte deal denk ik.
- Soi 24
- Expat
Heren ik wil de pret niet bederven, maar waar verheugen we ons op?
1. Ik vlieg binnenkort voor de vijfde keer op en neer dit jaar, volg dus vrijwel alle boekingssites het gehele jaar door. Thai verschijnt daarop zelden. Waarom? De sites zoeken op prijs en Thai doet op dat vlak eenvoudigweg niet mee. Als ze er al een keer bijstaan dan is het in de achterhoede (een van de duursten dus).
2. Wereldwijd sluiten airlines allerlei routes vanwege bezuinigingen. Waarom zou Thai dat "vlakbij" al een basis heeft in Frankfurt een route openen op Brussel? Leuk dat een minister daar met iemand over praat. Maar zelfs in het corrupte Thailand maakt the board van Thai zelf wel uit waarheen ze willen vliegen en niet de minister.
3. Thai is dikke vriendjes met de Lufthansa ihkv Star-alliance, dus die gaan niet blij zijn met een extra basis in Europa vlakbij Frankfurt.
Alles bij elkaar genomen heeft het ministeriele onderhoud dat ten grondslag ligt aan dit rondje "wishfull thinking" naar mijn idee hooguit het karakter van een proefballonnetje.
Thai is een quality airliner waarvoor je net als bij Singapore Airlines de hoofdprijs moet willen betalen. En als dat geen probleem is dan is het korte vluchtje naar en korte overstap in Frankfurt waarschijnlijk ook geen probleem. Over quality gesproken, ik zie dat Qatar Airways vanuit Brussel de laatste tijd goede prijzen biedt..........niet rechtstreeks....maar wel goede prijs en quality
1. Ik vlieg binnenkort voor de vijfde keer op en neer dit jaar, volg dus vrijwel alle boekingssites het gehele jaar door. Thai verschijnt daarop zelden. Waarom? De sites zoeken op prijs en Thai doet op dat vlak eenvoudigweg niet mee. Als ze er al een keer bijstaan dan is het in de achterhoede (een van de duursten dus).
2. Wereldwijd sluiten airlines allerlei routes vanwege bezuinigingen. Waarom zou Thai dat "vlakbij" al een basis heeft in Frankfurt een route openen op Brussel? Leuk dat een minister daar met iemand over praat. Maar zelfs in het corrupte Thailand maakt the board van Thai zelf wel uit waarheen ze willen vliegen en niet de minister.
3. Thai is dikke vriendjes met de Lufthansa ihkv Star-alliance, dus die gaan niet blij zijn met een extra basis in Europa vlakbij Frankfurt.
Alles bij elkaar genomen heeft het ministeriele onderhoud dat ten grondslag ligt aan dit rondje "wishfull thinking" naar mijn idee hooguit het karakter van een proefballonnetje.
Thai is een quality airliner waarvoor je net als bij Singapore Airlines de hoofdprijs moet willen betalen. En als dat geen probleem is dan is het korte vluchtje naar en korte overstap in Frankfurt waarschijnlijk ook geen probleem. Over quality gesproken, ik zie dat Qatar Airways vanuit Brussel de laatste tijd goede prijzen biedt..........niet rechtstreeks....maar wel goede prijs en quality
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)
-
- kenner
Meest interessante optie vanuit Brussel is vooralsnog ETIHAD; goeie prijzen en een korte tussenstop in Abu Dhabi.
Black is the colour of my true love's hair.
- Soi 24
- Expat
Helemaal correct Chinaski, ik zei Qatar maar, vergissing, dat moest Etihad zijn.......
"There are no facts, only interpretations."
-
- komt net kijken
Vanaf 30 oktober 2008 vliegt XL Airways wekelijks rechtstreeks naar Phuket vanuit Brussel...
Hopelijk gaan nu minder mensen met Etihad (via Abu Dhabi) naar Thailand vliegen, dan heb ik meer kans op een plaatsje met m'n stand by tickets !
groetjes,
Hopelijk gaan nu minder mensen met Etihad (via Abu Dhabi) naar Thailand vliegen, dan heb ik meer kans op een plaatsje met m'n stand by tickets !

groetjes,
-
- Volwaardig lid
30 oktober 2008?????? waar kan ik dat dan op air asia zien?vanessa schreef:Vanaf 30 oktober 2008 vliegt XL Airways wekelijks rechtstreeks naar Phuket vanuit Brussel...
Hopelijk gaan nu minder mensen met Etihad (via Abu Dhabi) naar Thailand vliegen, dan heb ik meer kans op een plaatsje met m'n stand by tickets !![]()
groetjes,
- JohanS
- Volwaardig lid
??? XL airways heeft niets met Air Asia te maken XL is een Franse charter maatschappij waar verschillende touroperators in België mee werken.Borat schreef:30 oktober 2008?????? waar kan ik dat dan op air asia zien?vanessa schreef:Vanaf 30 oktober 2008 vliegt XL Airways wekelijks rechtstreeks naar Phuket vanuit Brussel...
Hopelijk gaan nu minder mensen met Etihad (via Abu Dhabi) naar Thailand vliegen, dan heb ik meer kans op een plaatsje met m'n stand by tickets !![]()
groetjes,
-
- Volwaardig lid
spraakverwarring van mijn kant, moest zijn air asia X
- JohanS
- Volwaardig lid
XL airways is een franse maatschappij die ook niets met air asia x te maken heeft.Borat schreef:spraakverwarring van mijn kant, moest zijn air asia X
-
- Volwaardig lid
JohanS schreef:XL airways is een franse maatschappij die ook niets met air asia x te maken heeft.Borat schreef:spraakverwarring van mijn kant, moest zijn air asia X
zeg ik toch, spraakverwarring van mijn kant. Ik dacht dat het over air asia X ging.
- JohanS
- Volwaardig lid
Ok, Sorry.Borat schreef:JohanS schreef:XL airways is een franse maatschappij die ook niets met air asia x te maken heeft.Borat schreef:spraakverwarring van mijn kant, moest zijn air asia X
zeg ik toch, spraakverwarring van mijn kant. Ik dacht dat het over air asia X ging.