Thai Limited Company en Non immigrant visa?
Moderator: Loempia
-
- kenner
Thai Limited Company en Non immigrant visa?
Goededag,
Eind 2009 (ja helaas dat duurt nog even) ga ik ook voor langere (onbepaalde tijd) naar Thailand (Koh Phangan) om daar te leven en te werken (duikindustrie). Momenteel ben ik bezig om een Thai Limited Company op te zetten met een advocaat in Bangkok (Siam Legal), omdat ik dit jaar grond ga kopen op Koh Phangan. Zover ik weet kan je aanspraak maken op een Non immigrant visa als je een Thais of Nederlands bedrijf hebt en ben daarom nieuwsgierig of iemand mij kan vertellen of ik daar nu dan ook aanspraak op kan maken vanwege de Thai limited Company? Of is dit heel kort door de bocht....
Alvast bedankt!
Grt
Eind 2009 (ja helaas dat duurt nog even) ga ik ook voor langere (onbepaalde tijd) naar Thailand (Koh Phangan) om daar te leven en te werken (duikindustrie). Momenteel ben ik bezig om een Thai Limited Company op te zetten met een advocaat in Bangkok (Siam Legal), omdat ik dit jaar grond ga kopen op Koh Phangan. Zover ik weet kan je aanspraak maken op een Non immigrant visa als je een Thais of Nederlands bedrijf hebt en ben daarom nieuwsgierig of iemand mij kan vertellen of ik daar nu dan ook aanspraak op kan maken vanwege de Thai limited Company? Of is dit heel kort door de bocht....
Alvast bedankt!
Grt
- Ben
- Expat
Re: Thai Limited Company en Non immigrant visa?
heisa schreef:Goededag,
Alvast bedankt!
Grt
Met een co,.ltd kan je aanspsraak maken op een NON B visa met WP.
maar dat moet Siam Legal je kunnen vertellen .
Ik neem aan dat je weet geen grond op je eigen naam te kunnen hebben .
ook dit moet Siam legal je uit kunnen leggen , en hoe je aan je Thaise partner(s) komt
met je co ltd .
- jumbo
- Expat
Grond bezit in een co.,ltd ligt iets moeilijker tenzij je kunt aantonen dat het niet voor speculatieve doeleinden is, de percentuele verhoudingen liggen wat anders, maar ik heb begrepen dat de nominee aanstelling is vereenvoudigd.
In ieder geval zal Siam Legal (Niet de goedkoopste) je zeker moeten helpen
Op dit forum heb je 1.500 leden met ongeveer evenzoveel meningen....
In ieder geval zal Siam Legal (Niet de goedkoopste) je zeker moeten helpen
Op dit forum heb je 1.500 leden met ongeveer evenzoveel meningen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Meer een algemene opmerking; ik neem aan dat je een duikschool wil gaan opzetten op Koh Phangan......nu vraag ik me alleen af of Phangan wel de juiste lokatie daarvoor is. Toeristen die willen duiken gaan namelijk toch meestal naar Koh Tao terwijl Phangan voornamelijk voor feestvierders is. Bovendien liggen de meeste duikplekken ver verwijderd van het eiland en veel dichter bij Koh Tao. Op Samui ook wat duikshops gezien en als daar op een dag een verdwaalde toerist binnenstapt is het veel.......
Gr. Fritsie
Gr. Fritsie
-
- kenner
Kom de laatste 6 jaar gemiddeld 2x per jaar op Phangan en ken er inmiddels ook al wat mensen. Ik kan aan de slag als duikinstructeur bij een duikschool op Phangan en ook hier is het goed duiken net zoals op Koh Tao. Maar terug naar het onderwerp...Fritsie schreef:Meer een algemene opmerking; ik neem aan dat je een duikschool wil gaan opzetten op Koh Phangan......nu vraag ik me alleen af of Phangan wel de juiste lokatie daarvoor is. Toeristen die willen duiken gaan namelijk toch meestal naar Koh Tao terwijl Phangan voornamelijk voor feestvierders is. Bovendien liggen de meeste duikplekken ver verwijderd van het eiland en veel dichter bij Koh Tao. Op Samui ook wat duikshops gezien en als daar op een dag een verdwaalde toerist binnenstapt is het veel.......
Gr. Fritsie
Hierbij het antwoord van Siam Legal (en zijn idd niet de goedkoopste..):
Thanks for the email and I hope this finds you well in Holland. The process of buying land using a Thai company, as I may have mentioned in the previous email, may be slightly complicated. This is due to the Thai shareholder requirement. Foreigners are only permitted to hold a maximum of 49% of the shares in a Thai company. The remainder is held by Thai 'nominees'. I also mentioned that these nominees have to be legitimate in some sense. That is, they are required to show their assets comparative to their shareholding percentage in any property acquisitions.
So what we offer is a "shelf" company which has already been set up and our Thai lawyers make up the shareholders. If a Thai company has no foreign ownership, there is no requirement for this "show asset" rule. So what happens is that we buy the land on your behalf while we set up a loan agreement between that company and yourself in order to protect your interest. Only after the transaction takes place do we transfer the directorship and control of the company to you.
So we're not really setting up a new company as such. Therefore, we can pretty much move ahead with the acquisition of the property at any time pending a satisfactory due diligence check on the land and the contracts and paperwork are ok. Because our lawyers holds shares in these companies and we look after the financial and director's duties of the companies before handover, we do charge a premium for these companies which are used to purchase land. I can draft an engagement letter for you outlining the costs but just to give you a rough idea, for the company, you will be looking at the region of 150,000 THB depending on the age of the company and what we have available at the time. More mature companies are a bit more expensive.
Graag hoor ik ook de mening van mensen die hier ervaring mee hebben!
Bedankt!
grt
- Ben
- Expat
heisa schreef:Kom de laatste 6 jaar gemiddeld 2x per jaar op Phangan en ken er inmiddels ook al wat mensen. Ik kan aan de slag als duikinstructeur bij een duikschool op Phangan en ook hier is het goed duiken net zoals op Koh Tao. Maar terug naar het onderwerp...Fritsie schreef:Meer een algemene opmerking; ik neem aan dat je een duikschool wil gaan opzetten op Koh Phangan......nu vraag ik me alleen af of Phangan wel de juiste lokatie daarvoor is. Toeristen die willen duiken gaan namelijk toch meestal naar Koh Tao terwijl Phangan voornamelijk voor feestvierders is. Bovendien liggen de meeste duikplekken ver verwijderd van het eiland en veel dichter bij Koh Tao. Op Samui ook wat duikshops gezien en als daar op een dag een verdwaalde toerist binnenstapt is het veel.......
Gr. Fritsie
Thanks for the email and I hope this finds you well in Holland. The process of buying land using a Thai company, as I may have mentioned in the previous email, may be slightly complicated. This is due to the Thai shareholder requirement. Foreigners are only permitted to hold a maximum of 49% of the shares in a Thai company. The remainder is held by Thai 'nominees'. I also mentioned that these nominees have to be legitimate in some sense. That is, they are required to show their assets comparative to their shareholding percentage in any property acquisitions.
So what we offer is a "shelf" company which has already been set up and our Thai lawyers make up the shareholders. If a Thai company has no foreign ownership, there is no requirement for this "show asset" rule. So what happens is that we buy the land on your behalf while we set up a loan agreement between that company and yourself in order to protect your interest. Only after the transaction takes place do we transfer the directorship and control of the company to you.
So we're not really setting up a new company as such. Therefore, we can pretty much move ahead with the acquisition of the property at any time pending a satisfactory due diligence check on the land and the contracts and paperwork are ok. Because our lawyers holds shares in these companies and we look after the financial and director's duties of the companies before handover, we do charge a premium for these companies which are used to purchase land. I can draft an engagement letter for you outlining the costs but just to give you a rough idea, for the company, you will be looking at the region of 150,000 THB depending on the age of the company and what we have available at the time. More mature companies are a bit more expensive.
Graag hoor ik ook de mening van mensen die hier ervaring mee hebben!
Bedankt!
grt
Das een vette prijs

-
- Volwaardig lid
als je al aan de slag kunt waarom wil je dan eenbedrijf opzetten en grond kopen?? Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
WIl je later een eigen bedrijf beginnen maar ga je eerst beginnen voor een andere duikschool en wil je daarom alvast de grond kopen of is het om er te gaan wonen??
Heb wel begrepen dat het een moordende concurrentie is in die duikbusiness maar wie niet waagt.....
WIl je later een eigen bedrijf beginnen maar ga je eerst beginnen voor een andere duikschool en wil je daarom alvast de grond kopen of is het om er te gaan wonen??
Heb wel begrepen dat het een moordende concurrentie is in die duikbusiness maar wie niet waagt.....
- jumbo
- Expat
IK wil niet zeggen I told you so, but I told you soheisa schreef:
Kom de laatste 6 jaar gemiddeld 2x per jaar op Phangan en ken er inmiddels ook al wat mensen. Ik kan aan de slag als duikinstructeur bij een duikschool op Phangan en ook hier is het goed duiken net zoals op Koh Tao. Maar terug naar het onderwerp...
Opzet is vrij normaal, fee is een keertje of 6 te hoog
Ik weet niet waar het duikschool idee vandaan komt, maar het lijkt me moeilijk voor de belasting aan te tonen dat een duikschool land nodig heeft, tenzij je 'droge' trainingen geeft.
Derhalve komt het speculatieve gebeuren weer om de hoek en dan zijn de verhoudingen 39-61% als ik me niet vergis
Ook zal je dus, zoals aangegeven en gestuurd door de nieuwe wetgevingen, aan moeten geven (althans de medeinvesteerders en aandeelhouders) waar het kapitaal vandaan komt, (ze kunnen het dus niet van jou lenen) hoe hoog dat is en hun eventuele activiteiten binnen de bedrijsfvoering
Siam Legal 'vergeet' deze details en zullen daar na je eerste betaling hoogstwaarschijnlijk op terug komen.
J
-
- Volwaardig lid
Ik begrijp niet goed wat die firma Siam Legal wil verkopen aan jouw,
flessen oude wijn of een bestaande company ?
- dependig on the age of the company -
Op een bestaande firma, moet normaal belastingen betaald worden voor de vorige jaren....als dat nog niet gebeurd is (en wie of voor wat zouden ze dat gedaan hebben)... zal dat dan nog een extraatje worden ?
Normaal liggen de prijzen van oprichting van een nieuw company tussen 25-50.000 bath waarom dan dat vriendenprijsje ?
More mature companies are a bit more expensive.....even wedden dat als je daar met door gaat en als je iets heb gekocht ...
ze juist alleen maar A MORE MATURE COMPANY hebben...
Zoals jumbo al zegde Siam Legal 'vergeet' een paar details...
Dit ruikt veel naar Thai Business.
Het vinden van eerlijke, betrouwbare, rechtdoorzee zaken - firma- mensen in Thailand heeft wel een beetje weg van het zoeken naar de beruchte speld in de berucht hooimijt.
Veel succes ,wat je ook doet.
Het weer is prachtig.
flessen oude wijn of een bestaande company ?
- dependig on the age of the company -
Op een bestaande firma, moet normaal belastingen betaald worden voor de vorige jaren....als dat nog niet gebeurd is (en wie of voor wat zouden ze dat gedaan hebben)... zal dat dan nog een extraatje worden ?
Normaal liggen de prijzen van oprichting van een nieuw company tussen 25-50.000 bath waarom dan dat vriendenprijsje ?
More mature companies are a bit more expensive.....even wedden dat als je daar met door gaat en als je iets heb gekocht ...
ze juist alleen maar A MORE MATURE COMPANY hebben...
Zoals jumbo al zegde Siam Legal 'vergeet' een paar details...
Dit ruikt veel naar Thai Business.
Het vinden van eerlijke, betrouwbare, rechtdoorzee zaken - firma- mensen in Thailand heeft wel een beetje weg van het zoeken naar de beruchte speld in de berucht hooimijt.
Veel succes ,wat je ook doet.
Het weer is prachtig.
-
- kenner
als eerste wil ik jullie allen alvast bedanken voor de informatie! maar uit de reacties begrijp ik dat er nogal onduidelijkheid is mbt hetgeen ik wil gaan doen in Thailand. Het is niet mijn bedoeling om een eigen duikschool te starten maar om in dienst te gaan bij een duikschool als instructor. De reden dat ik een Thai Limited Company wil opstarten is puur vanwege het kopen van grond, omdat (zoals bij de meeste bekend) buitenlanders officieel geen grond mogen bezitten. Dan blijven er 2 opties over: Kopen of leasen en mijn voorkeur gaat uit naar kopen.
Als ik de grond gekocht heb (september van dit jaar) wil ik volgend jaar op Phangan een huis gaan bouwen, zodat ik daar kan gaan wonen.
Mochten jullie nog meer info hebben dan hoor ik het graag!
Grtz
Als ik de grond gekocht heb (september van dit jaar) wil ik volgend jaar op Phangan een huis gaan bouwen, zodat ik daar kan gaan wonen.
Grtz
-
- Volwaardig lid
Ben ik er ver naast als ik denk dat je partner wil worden van de duikschool ?
Niets verkeerds mee bedoeld alleen I wonder....
Veel succes met je beslissingen.
Het weer is prachtig.
Niets verkeerds mee bedoeld alleen I wonder....
Veel succes met je beslissingen.
Het weer is prachtig.
- jumbo
- Expat
Mijn advies, zoek een goede en goedkopere advocaat, zo gauw je een farang in de rijen ziet dan weet je dat je teveel betaald en te weinig krijgt.....neem een localheisa schreef:
Grtz
-
- kenner
Goedkopere advocaat is wellicht een betere optie maar kan jij mij misschien een goede/goedkopere advocaat aanbevelen? Wil uiteraard best een goedkopere advocaat nemen maar het moet wel goed geregeld worden en het moet geen miskoop worden...jumbo schreef:Mijn advies, zoek een goede en goedkopere advocaat, zo gauw je een farang in de rijen ziet dan weet je dat je teveel betaald en te weinig krijgt.....neem een localheisa schreef:
Grtz