help visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

help visum

#1 Bericht door bjornie » maandag 05 mei 2008, 16:44

hallo beste forumers:

ik ben dus bjorn en afkomstig uit belgië, op 27 juni vertrek ik naar thailand, ik heb op mijn werk loopbaanonderbreking (tijdskrediet) voor 1jaar genomen, mijn vraag is nu welk visum heb ik nodig om al dan niet een jaar in thailand te kunnen vertoeven???
heb ik ook een ticket heen en terug nodig? of kan ik gewoon enkel ticket nemen en vanuit thailand de terugreis voorzien?? ik heb hier al heel veel gelezen en ik word er een beetje dol van, op den duur weet ik precies niet meer wat ik nou eigenlijk allemaal moet doen, ik hoop dat jullie mij bij deze kunnen helpen??

alvast bedankt
groetjes bjorn

Edje
Expat
Expat

Re: help visum

#2 Bericht door Edje » maandag 05 mei 2008, 16:57

Bjorn.
Ten eerste is je leeftijd belangrijk, 55 of ouder, of gehuwd met een Thaise.
In dit geval kun je een non imigrant "O" visum voor 1 jaar krijgen, om de 90 dgn een run.

Geen van beiden?, doe dan hier je voordeel, http://www.thaiconsulate-amsterdam.org

Ik neem aan dat voor Belgen dezelfde regels gelden.
Groetjes; Edje

bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#3 Bericht door bjornie » maandag 05 mei 2008, 17:00

neen niet getrouwd en ben 25 jaar, is dus de bedoeling om rond te trekken in thailand

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Khon Neua » maandag 05 mei 2008, 18:10

ga naar de thaise ambassade of het thaise consulate en vraag naar een multi / triple entry touristen visa . Hiermee kun je 60 dagen blijven . dan ga je het land uit en kun je weer 60 dagen blijven. dit kun je 3 keer achter elkaar doen. hierna kun je weer het land uit en in voor 30 dagen. dit kun je 3 keer doen. Maar ik denk dat je met aleen rondtrekken het na 9 maanden wel hebt gezien in thailand. je zult ook buurlanden bezoeken waardoor je vanzelf het land in en uit gaat.

onderstaande info is van het thaise consulate in amsterdam:

Het is ook mogelijk om een visum voor meerdere bezoeken in één keer te regelen. U krijgt dan een marge van 6 maanden om deze bezoeken (entries) te gebruiken. Een double-entry kost
€ 60,- en een triple-entry € 90,-.

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » maandag 05 mei 2008, 19:03

Edje schreef:Bjorn.
Ten eerste is je leeftijd belangrijk, 55 of ouder, of gehuwd met een Thaise.
In dit geval kun je een non imigrant "O" visum voor 1 jaar krijgen, om de 90 dgn een run.

Geen van beiden?, doe dan hier je voordeel, http://www.thaiconsulate-amsterdam.org

Ik neem aan dat voor Belgen dezelfde regels gelden.

55 = 50 ed slip of the keyboard :D

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Khon Neua » maandag 05 mei 2008, 20:45

vergeten te melden. De 60 dagen kun je ook nog verlengen met 30 dus dan heb je 3 X 90 + 30 + 30 + 30 = een jaar

weet niet zeker of een multi entry touristen visa verkrijgbaar is infomeer gewoon bij het thaise consulaat in belgie

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Mario08 » dinsdag 06 mei 2008, 06:09

Je kunt niet naar Thailand voor een jaar als tourist. De maximale tijd die je aaneengesloten in Thailand zult kunnen verblijven is 90 dagen. Daarna moet je voor een periode van minstens ... dagen het land uit.

Misschien kun je een multiple-entry visa krijgen. Dan moet je wel iedere 90 dagen het land uit, maar kun je direct weer terug komen. Vaak wordt wel een retourticket vereist en deze visa moet je buiuten Thailand aanvragen, het liefst in Europa omdat de consulaten daar schappelijker zijn.
Ik vraag mij echter af of je een multiple entry krijgt voor vakantie. Meestal kriijg je ze in verband met werk of zaken doen. Toon in ieder geval aan dat je over genoeg inkomsten beschikt om in Thailand te kunnen verblijven. Maakt je kans een stuk sterker.

Wat je ticket betreft kan de luchtvaartmaatschappij moeilijk doen als je een retour ticket neemt, zonder dat je over de juiste visa beschikt. Een enkeltje is dus raadzamer. De Thaise immigratie kan je daar vragen over stellen, maar in de praktijk controleren ze niet of je wel of geen retourticket hebt, tenzij dus je een multiple entry aanvraagt.

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#8 Bericht door Geert S » dinsdag 06 mei 2008, 07:38

Mario08 schreef:Je kunt niet naar Thailand voor een jaar als tourist. De maximale tijd die je aaneengesloten in Thailand zult kunnen verblijven is 90 dagen. Daarna moet je voor een periode van minstens ... dagen het land uit.
Voor zover ik weet geld die regel alleen als je zonder visum het land binnen komt, dan krijg je een visum-exemption voor 30 dagen (kun je max. met een week verlengen), dat kun je drie keer achter elkaar doen (telkens grens over) en daarna moet je inderdaad voor (ik meen) 30 dagen het land uit. Bij een visum kun je altijd direct weer een nieuw visum aanvragen en geld die regel niet (althans, dat is wat me in Amsterdam eens verteld werd op 't consulaat).
Mario08 schreef: Misschien kun je een multiple-entry visa krijgen. Dan moet je wel iedere 90 dagen het land uit, maar kun je direct weer terug komen. Vaak wordt wel een retourticket vereist en deze visa moet je buiuten Thailand aanvragen, het liefst in Europa omdat de consulaten daar schappelijker zijn.
Voor zover ik weet kan je een multiple-entry visum ALTIJD alleen aanvragen in jouw land van herkomst, in dit geval dus in Belgie, in alle andere landen geven ze alleen een single entry visum uit. Ik meen trouwens dat de max. geldigheids duur van een multiple entry touristvisum 9 maanden of zo is, dacht niet dat ze ze voor een jaar uitgeven, maar kun je het beste op het consulaat navragen.

In ieder geval bij het consulaat in Amsterdam controleren ze tegenwoordig vrij streng op je vliegticket, je moet een retourticket kunnen tonen en de retour-vlucht moet geboekt staan op een datum voordat je visum verloopt, dus als je een touristvisum aanvraagt (zelfs multiple entry) dan mag je 60 dagen blijven en moet je een retourvlucht kunnen aantonen die geboekt is voor afloop van die 60 dagen. Je kunt meestal (tegen extra betaling) die vlucht later nog weer verzetten, maar ook als je binnen Thailand dan 30 dagen verlenging aanvraagt willen ze tegenwoordig een vliegticket zien om aan te tonen dat je binnen die 30 dagen ook daadwerkelijk het land uit gaat (althans hier in Nong Khai). Je hoeft natuurlijk niet perse een vliegticket terug naar Belgie te hebben, als je een vliegticket regelt naar bijv. Vientiane is het ook okay bij mijn weten, zolang je maar kunt aantonen dat je daadwerkelijk het land uit gaat. Als je een multiple entry hebt kun je daarna linea recta weer terug gaan, maar je zult echt het land even aantoonbaar uit moeten.
Mario08 schreef: Ik vraag mij echter af of je een multiple entry krijgt voor vakantie. Meestal kriijg je ze in verband met werk of zaken doen. Toon in ieder geval aan dat je over genoeg inkomsten beschikt om in Thailand te kunnen verblijven. Maakt je kans een stuk sterker.
Voor zover ik weet bestaat een multiple entry touristvisum gewoon, staat (of stond) althans gewoon vermeld op de website van het consulaat in Amsterdam. Of het zinvol is is wat anders, denk dat het eenvoudiger is om alleen een single entry te nemen, dan na 60+30 dagen het land uit naar Laos, Cambodia, etc en daar op de ambassade weer een nieuw single entry aanvragen, kan je weer 60+30 dagen blijven. Maar, zoals al zo vaak gezegd, de regels worden met de dag strenger...
Ben blij dat ik van die ellende af ben en nu gewoon een non-immigrant visum heb.
Mario08 schreef: Wat je ticket betreft kan de luchtvaartmaatschappij moeilijk doen als je een retour ticket neemt, zonder dat je over de juiste visa beschikt. Een enkeltje is dus raadzamer. De Thaise immigratie kan je daar vragen over stellen, maar in de praktijk controleren ze niet of je wel of geen retourticket hebt, tenzij dus je een multiple entry aanvraagt.
Heb nog nooit meegemaakt dat de immigratie zich daar druk om maakt, zolang als je maar op je entry-card een terugvlucht invult. Maar bij de aanvraag van een visum op het consulaat willen ze beslist een retourticket zien, ofwel een ander ticket waarmee je kunt aantonen dat je echt het land weer uit gaat voordat je visum verloopt. Een paar jaar terug waren ze daar nog makkelijker in maar tegenwoordig zijn ze er veel strenger op.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Luc » zaterdag 10 mei 2008, 04:08

Ik vind het wel grappig en een beetje triest....
Al die kommentaren en NIEMAND -alhouwel ze denken van wel - weet hoe je met toeristenvisa en verlenging 30 dagen omgaat, zelfs de immigratie officieren of degene die visaruns organiseren zijn NIET altijd juist.
Of in iedere geval, ik heb het hier of waar dan ook, nog nooit correct -toetsende aan mijn ervaringen- opgeschreven gezien.
Ik ga hier dus zeker niet zelf pretenderen van het juiste te weten.....
Het is natuurlijk wel zo dat de immigratie officier aan de border of
in de immigratie office waar je gaat......ALTIJD gelijk heeft,
....wat hij ook zegt....en jij excact moet doen wat hij van je eist
...dat is de ENIGE WET.
Anders ben je niet in regel en dat is helemaal k.....

Waar ik mensen toch wel even wil voor toelichten is de toeristvisa in combinatie met de 3x borderrun en daarna terug toeristvisarun.
Als je -mijn ervaring !- een toeristvisa hebt, krijgt je een 60 dagen stempel,
GEEN 2 MAANDEN
Op de laatste dag van die 60 dagen moet je je gaan melden bij immigratie voor aanvraag 30 dagen verlenging.NIET 1 MAAND !
Hier (Pattaya) vragen ze bij deze aanvraag ook een vliegtuigticket dat verloopt voor het einde van de bijkomende 30 dagen + natuurijk 1900 BHT om de verlenging.
Laatste dag van die 30 ga je naar de border -buiten + binnen,
daar gaan ze ook een vluchtbewijs vragen die in de toegekende 30 dagen vervalt.
Heb je dat niet, dan moet je een busticket ter plaatsen kopen 200 BHT.
Het busticketbureau is 50 meter over de grens en er is in geen kilometers natuurlijk een bus te zien.
Na dus 60+30+....30+30+30 ga je een nieuw toeristvisa halen in een buurland,
Niet in Cambodia - Phnom Penh - want daar is het ontzettend moeilijk of weigeren
ze je gewoon.
Beleefdheid, uitleggen waarom...hulpvaardigheid waren daar op zijn zachts uitgedrukt in 08/2007 niet bestaand.
Dit ligt NIET aan de Cambodianen maar aan de regels die de Thaise Ambasadrice daar ter plekke toen oplegde.
Die regels ,eisen, zijn onoverkoombaar.
Via Pennang (Maleisie) , OOK Thaise ambasade ,twee dagen later, een fluitje van een cent.
Dus dan terug 60 + verlenging 30.
Nu zitten we op een knoop, want 30+30+30 ...+ 60 +30 = 180 DAGEN.
Ge moogt niet terug gaan - buiten - binnen wippen- want er moeten 6 MAANDEN tussen liggen.

Daar zegt zogoed gelijk niemand iets van en creeërd voor de offender grote problemen als hij een borderrun maakt en TERUG in Thailand wil binnenkomen.
Als je dat voorhebt kun je niet in Thailand binnen maar ook niet meer dezelfde dag in Cambodia...!!!???

6 Maanden zijn min. 181max185 dagen dus je moet voor de x-aantal dagen buiten blijven of een ervoor een verlenging van 7 dagen op je plaatselijke Thaise immigratie office aanvragen= 1900 BHT .
Of je daar dan ook weer een vliegtuigticket met vervaldag moet laten zien weet ik niet.
Dat is mijn ervaring - opletten, vele reisbureautjes laten je betalen voor een visa trip en komt er een probleem aan de border dan is deze wel voor jouw.

Kom nu A.U.B. niet weer af met , een toeristenvisa is daar niet voor gemaakt...

Een mooi en leerzaam alternatief voor al deze rompeslomp is voor mensen verblijvend rond Pattaya mischien wel de Thaise taallessen waar joepattaya al over schreef.
Geïntreseerd ? ....ga naar http://www.8host.org of vraag erover via joepattaya's P.B.
Het weer is prachtig.

bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door bjornie » zaterdag 17 mei 2008, 22:32

Luc schreef:
Een mooi en leerzaam alternatief voor al deze rompeslomp is voor mensen verblijvend rond Pattaya mischien wel de Thaise taallessen waar joepattaya al over schreef.
Geïntreseerd ? ....ga naar http://www.8host.org of vraag erover via joepattaya's P.B.
Het weer is prachtig.

hoe gaat dat juist in zijn werk die cursus?? wat zijn de vereisten om daar kunnen aan deel te nemen??
moet ik dat nu al aanvragen voor kunnen deel te nemen..?? of kan ik ook gewoon met mijn toeristen visa gewoon naar thailand trekken en dat dan daar ter plaatse aanvragen???
alvast bedankt
grts bjorn,
nog 5 en 1/2 weekjes en ben ook weer van de partij

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”