Hallo,
ik ga binnenkort naar India en ik dacht eraan om ook een maandje naar Thailand te gaan. Ik ben van plan om van Delhi naar Kolkata te reizen en daar een ticket naar Bangkok te boeken.
Nu heb ik de Nederlandse nationaliteit (en paspoort), maar ik ben geboren in Iran. Nu vraag ik mij af of dat geen reden is om moeilijk te doen bij het verstrekken van een visa on arrival .
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.
visa on arrival
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Expat
Re: visa on arrival
Nee geen probleem, waar je geboren bent is irrelevant voor ThailandClear schreef:Hallo,
ik ga binnenkort naar India en ik dacht eraan om ook een maandje naar Thailand te gaan. Ik ben van plan om van Delhi naar Kolkata te reizen en daar een ticket naar Bangkok te boeken.
Nu heb ik de Nederlandse nationaliteit (en paspoort), maar ik ben geboren in Iran. Nu vraag ik mij af of dat geen reden is om moeilijk te doen bij het verstrekken van een visa on arrival .
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven
-
- komt net kijken
Blij om te horen.
De Indiase ambassade stond er namelijk op om de een of andere antecedentenonderzoek in het land van herkomst uit te voeren. Hierdoor moest ik een week ipv een dag wachten op een visa.
Als er iemand nog tips heeft over het boeken van een vlucht naar Bangkok in Kolkata, hoor ik het graag
De Indiase ambassade stond er namelijk op om de een of andere antecedentenonderzoek in het land van herkomst uit te voeren. Hierdoor moest ik een week ipv een dag wachten op een visa.
Als er iemand nog tips heeft over het boeken van een vlucht naar Bangkok in Kolkata, hoor ik het graag
- Ben
- Expat
Clear schreef:Blij om te horen.
Hier zal je er wel een vinden lijkt me .
http://startgoogle.startpagina.nl/?star ... %20bangkok
-
- komt net kijken
Goeie site, bedankt Ben
- joepattaya
- Expat
Volgens mij is het visa-gebeuren niet helemaal clear!!!!Clear schreef:Goeie site, bedankt Ben
Als je een Nederlands paspoort hebt, dan heb je helemaal geen visa (on arrival) nodig.
Als houder van een Nederlands paspoort, ben je vrijgesteld (exempted) van de visa-plicht en wel voor de duur van (steeds) 30 dagen (maximaal 90 dagen per 180 dagen).
Gewoon uit het vliegtuig aansluiten in de rij wachtenden bij de Immigratie en je stempel ontvangen die je recht geeft op een verblijf van 30 dagen (gratis en voor niets).
Kom je uit de slurf dan kom je namelijk ook een balie tegen (aan de linkerkant) voor VOA (visa on arrival), maar die mag je gerust links laten liggen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- kenner
Hallo,
Heb een beetje dezelfde vraag en wilde geen nieuwe topic maken.
Ik ga voor drie maand weg en daarvan is een deel N.Z. maar de rest zou Thailand worden.
Hoelang mag ik in het land blijven 30dagen!
Ik zal dus in Febr. een ticket Auckland NZ kopen en mag stopovers maken in Bangkok, Singapore en tot eind dit jaar zat Denpassar er ook nog bij. Deze laatse ging ik ook bezoeken daar ik er enkele mensen ken en er meermaals ben geweest, maar vanaf 2009 maakt Qantas er geen stopover meer.
In nieuwzeeland zal ik met een kleine camper drie weken rondtoeren en hopelijk is het er niet te duur.
M'n vraag is waar kan ik in Thailand een goedkoop app vinden of een cottage, in indonesië had ik een cottage voor 6$ per dag. Maar ik weet dat Thailand duurder is. De prijzen die ik online vind draaien rond de 17000Bht zonder elektr/water. Bangkok heb ik nog nooit echt bezocht maar zou toch graag aan de kust zitten daar ik ook graag ga surfen etc...
Phuket heb ik 13jaar geleden eens bezocht en heel het eiland bezocht en zou toch eens een andere plats willen zien.
Heb een beetje dezelfde vraag en wilde geen nieuwe topic maken.
Ik ga voor drie maand weg en daarvan is een deel N.Z. maar de rest zou Thailand worden.
Hoelang mag ik in het land blijven 30dagen!
Ik zal dus in Febr. een ticket Auckland NZ kopen en mag stopovers maken in Bangkok, Singapore en tot eind dit jaar zat Denpassar er ook nog bij. Deze laatse ging ik ook bezoeken daar ik er enkele mensen ken en er meermaals ben geweest, maar vanaf 2009 maakt Qantas er geen stopover meer.

In nieuwzeeland zal ik met een kleine camper drie weken rondtoeren en hopelijk is het er niet te duur.

M'n vraag is waar kan ik in Thailand een goedkoop app vinden of een cottage, in indonesië had ik een cottage voor 6$ per dag. Maar ik weet dat Thailand duurder is. De prijzen die ik online vind draaien rond de 17000Bht zonder elektr/water. Bangkok heb ik nog nooit echt bezocht maar zou toch graag aan de kust zitten daar ik ook graag ga surfen etc...
Phuket heb ik 13jaar geleden eens bezocht en heel het eiland bezocht en zou toch eens een andere plats willen zien.