Ervaring met Greenwood Travel
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Berichten: 4
- Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15
Ervaring met Greenwood Travel
Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.
- Denhakke
- Volwaardig lid
- Berichten: 516
- Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
- Locatie: Herselt
- Contacteer:
- Kees
- Volwaardig lid
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
- Locatie: Doi Saket, Pa Pong
-
- komt net kijken
- Berichten: 22
- Lid geworden op: donderdag 08 februari 2007, 13:54
- Locatie: purmerend
Wij hebben vorig jaar met GWT gereisd en alle tickets laten regelen en alles tot in de perfektie geregeld.Je gaat in de zomer pas reizen dus maak geen onnodige paniek en wacht een en ander even af!!!
Bij andere reisorganisaties zie ik het zelfde vaak ook gebeuren dat een en ander wat langer op zich laat wachten.
Gr.Hans
Bij andere reisorganisaties zie ik het zelfde vaak ook gebeuren dat een en ander wat langer op zich laat wachten.

Gr.Hans
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes
-
- Erelid
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
- Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin
Het is warm in BKK, het is druk in Thailand. De reis organisaties werken op volle toeren om het iedereen naar wens te hebben, maar wat nu belangrijk is, is over enige weken niet meer belangrijk, en dan komen andere belangrijke zaken aan de orde.
Dus gewoon even geduld, en dan ben jij erg belangrijk geworden en zal je netjes op je wensen worden bediend.

Dus gewoon even geduld, en dan ben jij erg belangrijk geworden en zal je netjes op je wensen worden bediend.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- komt net kijken
- Berichten: 4
- Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15
Hoi Hans, bedankt voor o.a. ook jouw reactie. Alleen m.b.t. het “geen onnodig paniek maken” wil ik nog wel het volgende melden. Dit is voor mij zoals je kunt lezen de 1e keer dat ik boek bij GWT. Ik heb dus geen enkele ervaring met hun werkwijze en geef alleen aan dat ik deze allerzachtst gezegd niet erg prettig vind en dat deze werkwijze ook niet veel vertrouwen wekt. Waarschijnlijk als ik van de zomer terugkom en alles blijkt pico bello geregeld te zijn, kan ik als er eventueel een volgende boeking volgt bij GWT ook relaxed achterover hangen en zeggen van "ach, geen paniek, komt wel in orde". Maar nu is dit nog totaal onbekend voor mij. Ik ben iemand die meestal via de "gerenommeerde" Nederlandse reisbureaus boekt. Dus dit voelt best als een aardige sprong in het diepe. Ik voel dan ook geen paniek, maar eerder "lichte" irritatie over de manier waarop ik word benaderd. Als je mij een aantal keren belooft dat er binnen nu en dan een mailtje volgt en die komt vervolgens dagen niet en ik heb al tig keer gebeld, tsja. En ook al is het pas van de zomer, het gaat om de behandeling op dit moment.hansv schreef:Wij hebben vorig jaar met GWT gereisd en alle tickets laten regelen en alles tot in de perfektie geregeld.Je gaat in de zomer pas reizen dus maak geen onnodige paniek en wacht een en ander even af!!!
Bij andere reisorganisaties zie ik het zelfde vaak ook gebeuren dat een en ander wat langer op zich laat wachten.
Gr.Hans
Maar goed, ik begrijp wat je wilt zeggen. Dus houd ik er gewoon moed in dat het wel goed komt. Zoals Mart reeds aangeeft, ze zullen het inderdaad wel erg druk hebben.

Groetjes,
Murphy
Laatst gewijzigd door Murphy op maandag 21 januari 2008, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 860
- Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
- Locatie: Waalre
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 760
- Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
- Locatie: nederland
als iemand iets beloofd moeten ze het ook nakomen. Dus als ze beloven dat er die middag of volgende dag een mailtje komt en dat is er niet dan zou ik zeggen bedankt maar ik zoek wel een ander bureau. Een mailtje is is misschien maar een kleinigheidje maar het geeft wel een indruk van hoe ze zaken afhandelen.
ps nog nooit ervaring gehad met GWT
ps nog nooit ervaring gehad met GWT
-
- heeft ervaring
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2007, 17:21
GWT
Hallo,
Wij gaan volgende week vrijdag met GWT.
We zijn wel even bezig geweest met boeken,maar we wisten ook niet wat we precies wilden gaan doen.
Inmiddels hebben we de tickets al een week of 3 in huis.
In het begin had ik er ook geen vertrouwen meer in,maar mijn ervaring is dat ze eerst de''urgente''boekingen behandelen en daarna komt de rest.
Je moet inderdaad veel geduld hebben,maar bij ons is uiteindelijk ook alles goedgekomen,tot nu toe,moet ik zeggen.
Heb ook een aantal telefoontjes gepleegd en moest soms een uurtje later terug bellen en dan was die persoon al weg.
Maar doordat we geen haast hadden met boeken,was dat ook niet erg.Een paar dagen later was er een antwoord via de mail.
Ik zou zeggen...als je nog geen haast hebt,wees dan nog even geduldig af.
Ik weet dat het een fijn gevoel is,als je weet dat alles geregeld is,maar dat komt echt wel.
Succes met het boeken
Wij gaan volgende week vrijdag met GWT.
We zijn wel even bezig geweest met boeken,maar we wisten ook niet wat we precies wilden gaan doen.
Inmiddels hebben we de tickets al een week of 3 in huis.
In het begin had ik er ook geen vertrouwen meer in,maar mijn ervaring is dat ze eerst de''urgente''boekingen behandelen en daarna komt de rest.
Je moet inderdaad veel geduld hebben,maar bij ons is uiteindelijk ook alles goedgekomen,tot nu toe,moet ik zeggen.
Heb ook een aantal telefoontjes gepleegd en moest soms een uurtje later terug bellen en dan was die persoon al weg.
Maar doordat we geen haast hadden met boeken,was dat ook niet erg.Een paar dagen later was er een antwoord via de mail.
Ik zou zeggen...als je nog geen haast hebt,wees dan nog even geduldig af.
Ik weet dat het een fijn gevoel is,als je weet dat alles geregeld is,maar dat komt echt wel.
Succes met het boeken
-
- Expat
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
- Locatie: Korat-Thailand
Kijk naar post mercaziani...TIT (This is Thailand)Borat schreef:als iemand iets beloofd moeten ze het ook nakomen. Dus als ze beloven dat er die middag of volgende dag een mailtje komt en dat is er niet dan zou ik zeggen bedankt maar ik zoek wel een ander bureau. Een mailtje is is misschien maar een kleinigheidje maar het geeft wel een indruk van hoe ze zaken afhandelen.
ps nog nooit ervaring gehad met GWT
Zo gaat dat hier nu eenmaal.Soms als je geluk hebt lijkt het wat beter te gaan maar....dit is de lijfstijl hier.

- jumbo
- Expat
- Berichten: 11806
- Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
- Locatie: Cha-am
Re: Ervaring met Greenwood Travel
Nooit van Murphy's law gehoord????Murphy schreef:Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
- Berichten: 7282
- Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
- Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin
Re: Ervaring met Greenwood Travel
Dat was een gezellig Jazzcafe in Den Haagjumbo schreef: Nooit van Murphy's law gehoord????![]()
![]()
J
Maar je hebt gelijk, check, check, dubbel check
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
- Locatie: amsterdam
Re: Ervaring met Greenwood Travel
Dat was een gezellig Jazzcafe in Den HaagMart schreef:jumbo schreef: Nooit van Murphy's law gehoord????![]()
![]()
J
Nooit van gehoord

pluk de dag (carpediem)
-
- Zeer veel ervaring
- Berichten: 141
- Lid geworden op: dinsdag 07 februari 2006, 15:39
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Green Wood Travel is perfect! je belt ze in thailand en ze regelen zo iets voor je.. En vanuit NL ja idd.. Als je 1 week van te voren ong niks gehoord heb JA dan zou ik me druk gaan maken, maar alles komt goed! Gewoon zorgen dat je een email/contactpersoon te pakken krijgt en daar mee regelen. Soms duurt het idd een weekje totdat je wat te horen krijgt, maar als ze het regelen, dan regelen ze het ook goed!
niks te klagen gehad,
super goede trekkingen met erg leuke en aardige gidsen!
niks te klagen gehad,
super goede trekkingen met erg leuke en aardige gidsen!
1+1=3
-
- komt net kijken
- Berichten: 4
- Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 15:15
Re: Ervaring met Greenwood Travel
Joh.....grappig ben jij, hoor! En die heb jij zelf verzonnen??jumbo schreef:Nooit van Murphy's law gehoord????Murphy schreef:Ik doe nu voor de eerste keer mijn boeking bij Greenwood Travel, althans ik doe pogingen om mijn boeking rond te krijgen. Ik las op allerlei fora dat ze zo'n goede service leveren. Ik heb inmiddels de afgelopen twee/drie weken meer dan 15 telefoontjes gepleegd naar hun kantoor in Bangkok (omdat ze niet op mijn mailtjes reageren) en wordt dan iedere keer soort van afgepoeierd met "we sturen u heus nog wel een email", die ik vervolgens een aantal dagen later nog niet heb ontvangen. Dan maar weer, zoals wordt geadviseerd op de fora, persoonlijk telefonisch contact opnemen met Bangkok. Dan gebeurt het volgende. Ik doe een poging te bellen naar diegene die mijn boeking behandelt en krijg dan iemand (receptioniste?) aan de lijn die mij adviseert met een uurtje terug te bellen (dan is de persoon er weer). Als ik dit dan doe, krijg ik weer iemand aan de lijn die zegt dat de desbetreffende persoon nog een uur langer weg is. Goed, dan bel ik later weer en dan blijkt dit persoon met lunch te zijn…. En als ik dan 1 uur later eindelijk de juiste persoon aan de telefoon heb, dan krijg ik weer enigszins lichtelijk geïrriteerd te horen, dat er heus wel een email richting mij zal worden verzonden.... (En de cirkel is weer rond!) Pfff, erg vermoeiend. Ze zijn misschien wel erg voordelig, maar ik vind dit wel erg bewerkelijk. Ik krijg het gevoel dat nooit iets direct wordt afgerond. Ik moet er tig keer achteraan bellen en mailen en voel me dan ook best bezwaard dat ik ze “lastig” val. Ik houd mijn hart vast of van de zomer alles wel goed is geregeld. Dit wekt nl. niet erg veel vertrouwen. Ben ik nu een van de weinigen waar dit mee gebeurt? Ook contact met heer Ernst-Otto Smit zelf (zoals geadviseerd op een forum) verandert niets aan deze situatie. Ik krijg hier niet echt een zeker gevoel van dat alles goed is geregeld, maar goed, een gedeelte is al geboekt. Ik heb niet echt veel zin om weer opnieuw te beginnen met alles. Maar misschien is deze werkwijze van hun normaal en hoef ik mij nergens druk over te maken. Ik hoor graag van anderen hoe of wat.![]()
![]()
J
