Krabi

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Krabi

#1 Bericht door Edje » zondag 26 augustus 2007, 16:59

Het mooiste deel van Thailand
door willot op zondag 26 augustus 2007

Tropische eilanden, Krabi, Thailand op zondag 26 augustus 2007



De meeste vanuit Nederland naar Thailand georganiseerde reizen volgen allemaal hetzelfde patroon: wat rondkijken in Bangkok, Ayutthaya, het noorden met Chiang Mai en zijn speciaal gecontracteerde originele bergstammen, nog een tochtje naar de rivier de Kwai en nog een paar dagen aan het strand niet te ver van Bangkok.
Die georganiseerde reizen laten het mooiste deel van het land links liggen, zoals ook de meeste Nederlanders doen die zelfstandig door Thailand trekken. Dit is erg vreemd: Zweden en Noren trekken daar massaal wel naar toe.

Dat mooiste gedeelte ligt in het zuiden van Thailand in de provincie Krabi, iets ten oosten van het meer bekende Phuket.
Krabi heeft een schitterende zee vol schilderachtige eilandjes die steil uit de zee omhoog rijzen. Ook op het vasteland zie je de meest bizarre rotsformaties loodrecht in het verder vriendelijk glooiende land oprijzen.
Het vriendelijke dorp Ao Nang is de hub voor de vele tochten door deze mooie provincie. Hier starten boottochten naar alle eilanden, waaronder het beroemde Ko Phi Phi.
Je kunt duiken en snorkelen. Je kunt ook met een kano de zee op om op eigen houtje die eilanden te exploreren. Je kunt ook over kreken door een mangrovebos varen, of via een kreek of een tunnel een lagune midden in zo'n eiland bereiken.
Dit gebied is ook een dorado voor rotsklimmers. Verder heb je grotten, watervallen, oorspronkelijk laaglandbos, warme bronnen en ongerept oerwoud op de berghellingen.

Het leven in het dorp is relaxed. Er zijn nogal wat buitenlanders die hier niet meer weg willen en die proberen hier een bestaan op te bouwen. Ikzelf heb gewacht tot mijn pensioen voor ik hier ging wonen., wel zo comfortabel.
Het nachtleven in Ao Nang is aanwezig, maar lang niet zo uitbundig als in Phuket en Phathaya.
De aangenaamste tijd in Ao Nang is de regentijd, het is dan rustig en niet al te warm. De droge tijd valt in onze winter en voorjaar. Het is dan warm en zonnig.

Wel doen: Het vliegtuig is nauwelijks duurder dan de bus (Air Asia)
Niet doen: Met de bus van Bangkok naar Krabi; het duurt 12 uur.

Met dank aan de Volkskrant.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#2 Bericht door JohanS » zondag 26 augustus 2007, 17:12

Ben ik volledig mee eens Krabi heeft de mooiste natuur van Thailand en de mooiste eilanden zijn te bereiken vanaf Krabi.
Een paar weken geleden was ik er nog en het was weer een fijne tijd.
Het is een zeer goed alternatief voor Phuket, belange niet zo druk en dat is toch een voordeel.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#3 Bericht door pietk » maandag 27 augustus 2007, 00:39

De natuur is er inderdaad schitterend.

Wij zijn er verleden jaar begin juni geweest en vonden toen dat er aan de boulevard in Ao Nang wel erg veel restaurants en winkels gesloten waren om reden dat er te weinig toeristen waren. Ze zouden over een paar weken weer open gaan als er meer toeristen waren. Het is dan ineens een stuk minder gezellig. Ook in andere tijden van het jaar geweest en toen was alles gewoon open.

Als je het voor het kiezen hebt ga er dan naartoe in een tijd dat er genoeg toeristen komen.

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

#4 Bericht door Biertje » maandag 27 augustus 2007, 16:20

Klinkt goed, het verblijf in /op Krabi. Ik ben er nog niet geweest, maar verheug me dan des te meer op december.

Mooi stukje.

THX :!:

amonree
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2005, 17:44

#5 Bericht door amonree » maandag 27 augustus 2007, 17:45

Was al van plan om te gaan, eind september-begin okt.
Maar na het lezen helemaal!
Ben benieuwd hoeveel toeristen er zijn? en hoe het weer is, en ach als het regent dat het giet, gaan we weer verder naar......?

Thx voor het plaatsten!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#6 Bericht door JohanS » maandag 27 augustus 2007, 17:47

amonree schreef:Was al van plan om te gaan, eind september-begin okt.
Maar na het lezen helemaal!
Ben benieuwd hoeveel toeristen er zijn?

Thx voor het plaatsten!
Aan toeristen geen gebrek, maar ook juist niet die drukte van op sommige andere plaatsen.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#7 Bericht door pietk » dinsdag 28 augustus 2007, 00:22

amonree schreef:Was al van plan om te gaan, eind september-begin okt.
Maar na het lezen helemaal!
Ben benieuwd hoeveel toeristen er zijn? en hoe het weer is, en ach als het regent dat het giet, gaan we weer verder naar......?

Thx voor het plaatsten!
In deze periode zijn wij er ook wel eens geweest en toen absoluut geen probleem met te weinig toeristen. alles was gewoon geopend. Het weer is onvoorspelbaar en wij hadden in drie weken eigenlijk alleen in de avonduren een buitje. Een paraplu en je blijft droog.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#8 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 28 augustus 2007, 19:27

pietk schreef:Wij zijn er verleden jaar begin juni geweest en vonden toen dat er aan de boulevard in Ao Nang wel erg veel restaurants en winkels gesloten waren om reden dat er te weinig toeristen waren.
Ik heb de honours dit jaar even in juni waargenomen en zowaar alles was open. Het weer was super, de eilandentrips goed.

Een uitstekende bestemming voor in het regenseizoen. Het hoogseizoen volgt later nog een keer. :D
- -

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#9 Bericht door pietk » woensdag 29 augustus 2007, 00:52

Wereldvreemd schreef:
pietk schreef:Wij zijn er verleden jaar begin juni geweest en vonden toen dat er aan de boulevard in Ao Nang wel erg veel restaurants en winkels gesloten waren om reden dat er te weinig toeristen waren.
Ik heb de honours dit jaar even in juni waargenomen en zowaar alles was open. Het weer was super, de eilandentrips goed.

Een uitstekende bestemming voor in het regenseizoen. Het hoogseizoen volgt later nog een keer. :D
Dan heb je meer geluk gahad dan wij in de junimaand 1 jaar later. Dit was voor ons echt een reden om Omgeving Krabi in deze periode maar even te mijden. We houden jou waarnemingen in het achterhoofd bij een volgend bezoek aan Ao Nang.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#10 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 29 augustus 2007, 07:40

pietk schreef: Dan heb je meer geluk gahad dan wij in de junimaand 1 jaar later. Dit was voor ons echt een reden om Omgeving Krabi in deze periode maar even te mijden. We houden jou waarnemingen in het achterhoofd bij een volgend bezoek aan Ao Nang.
Piet,
Ik was zelf ook erg verbaasd, want ik kwam vanuit Phuket, waar het vrij rustig was. Ao Nang was vreemd genoeg drukker, gezellig druk.

Wat Ao Nang misschien helpt, is dat ze commercieler met prijzen omspringen. Het is rustig in het laagseizoen dus verlagen ze de prijzen om mensen te trekken. In Ao Nang betaalde ik voor hotelkamers ongeveer de helft t.o.v. Phuket.

Het artikel in de volkskrant klopt wel dat er nagenoeg geen Nederlanders dan zijn, maar er waren wel veel Engelsen, Zweden en Noren. Op reis vermijd ik meestal vakantievierende Engelsen, maar hier waren ze ok.

Ik heb voor mezelf al besloten hier een volgende reis zeker weer naar toe te gaan. De omgeving in Krabi is in één woord: fantastisch!
- -

amonree
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2005, 17:44

#11 Bericht door amonree » woensdag 29 augustus 2007, 16:13

Ik heb voor mezelf al besloten hier een volgende reis zeker weer naar toe te gaan. De omgeving in Krabi is in één woord: fantastisch![/quote]

Heb je nog leuke tips, naam van hotel/guesthouse, waar je hebt gezeten of wat je zeker moet doen daar,
Alles is welcome!
:arrow: groetjes

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#12 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 29 augustus 2007, 16:48

amonree schreef:Heb je nog leuke tips, naam van hotel/guesthouse, waar je hebt gezeten of wat je zeker moet doen daar,
Alles is welcome!
:arrow: groetjes
Ik heb zowel aanraders als afraders
Aanrader:
* restaurant langs de boulevard, volgens mij Wanna's place, gelijk naast ijsverkoop. Goed restaurant met uitgebreide kaart. Zowel thais als westers eten.
* Snorkelen: zoals op veel plekken in Thailand, uitstekende mogelijkheden
* Maya Beach, dit is het strand waar de film The Beach is opgenomen. Voor een aantal mensen een absolute must.

Afknappers:
* Bezoek aan Kho Phi Phi. Bij een eilandentrip blijft je er ongeveer 2 uur, maar dit is gewoon een fabriek waar hongerig toeristen worden gevoerd. Als het kan, vermijden.
- -

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

#13 Bericht door Biertje » woensdag 29 augustus 2007, 17:00

Is Srisukant resort een aanrader of afrader~?

ik geloof dat het net naast Ao Nang Beach ligt.

gr. rene

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#14 Bericht door stevenl » donderdag 30 augustus 2007, 06:04

Wereldvreemd: Maya Beach is een van de stranden van Phi Phi. Dus hoe kan ik een bezoek aan Maya Bay brengen (aanrader) en niet Phi Phi bezoeken (afrader)?

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

#15 Bericht door ericsson » donderdag 30 augustus 2007, 07:36

stevenl schreef:Wereldvreemd: Maya Beach is een van de stranden van Phi Phi. Dus hoe kan ik een bezoek aan Maya Bay brengen (aanrader) en niet Phi Phi bezoeken (afrader)?
Maya beach ligt in het kleine phi phi (phi phi ley) juist voor de kust van het grote phi phi (don)

Heel phi phi is een aanrader dus zeker niet links laten liggen, het is zo'n prachtig eiland en je kan er nog eens goed eten (en drinken) ook. Soms wat druk maar soms minder dus je moet wat geluk hebben...
chok dee

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”