Visa aanvraag zonder garantstelling.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hansy
Expat
Expat
Contacteer:

Visa aanvraag zonder garantstelling.

#1 Bericht door hansy » dinsdag 24 juli 2007, 08:52

Hallo forumleden,
Mijn vraag is als volgt, mijn pertner wil naar Nederland komen en ik kan zelf op dit moment niet garant voor haar staan en als dit niet nodig is vraag ik liever niet iemand anders.
Mijn partner heeft voldoende financiële middelen, heeft haar eigen bedrijf en bezit haar eigen huis.
De informatie die beschikbaar is via de IND is zoals jullie allemaal wel weten:
een geldig paspoort;
een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);
een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;
eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning).
Zoals ik boven heb vermeld kan aan al deze voorwaarden worden voldaan.
Na een gesprek met de ambassade blijkt het toch zo te zijn dat zij een garantsteller nodig heeft, ik sprak daar met een Thaise dame die mij vertelt dat omdat het om een periode van 90 dagen gaat dit niet zonder garantstelling kan en de visumaanvraag bij voorbaat afgewezen gaat worden.
Wie heeft een dergelijke situatie bij de hand gehad en kan mij hierin adviseren.

Groeten,

Hans en Urawara

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door carpediem » dinsdag 24 juli 2007, 09:22

hansy schreef:
Mijn vraag is als volgt, mijn pertner wil naar Nederland komen en ik kan zelf op dit moment niet garant voor haar staan en als dit niet nodig is vraag ik liever niet iemand anders.
Ik wil mijn vriendin ook mettertijd voor vakantie mee nemen naar Nederland.
Zij heeft niet haar eigen financiële middelen, wel haar grondbezit.
Ik heb een Nederlands pensioen, dus voldoende middelen om zelf gerant te staan. Maar dat kan niet omdat ik niet in Nederland ben ingeschreven.
Het stuit mij persoonlijk tegen de borst in mijn onafhankelijkheid om een garantstelling bij familie of vrienden te vragen in Nederland.
Door de Nederlandse dame bij de ambassade werd ik afgescheept omdat ze zei niets van visa zei te weten en werd doorverwezen naar de Thaise dame die zowel gebrekkig Nederlands als Engels sprak en zich alleen aan de regeltjes te houden heeft.
Ik voel me in mijn onafhankelijkheid aangetast en wil er wat aan doen.

Mijn plan is als ik weer in BKK ben me niet te laten afschepen door die Nederlandse juffrouw en in hogere regionen hoop door te dringen. Desnoods een gesprek met de ambassadeur zelf.

en/of

Een brief met mijn vraagstelling naar de ambassadeur en Min. van buitenlandse zaken in Nederland.

Ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.
pluk de dag (carpediem)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jim » dinsdag 24 juli 2007, 09:23

hansy schreef:...
helaas kan elke ambassade zo haar eigen regeltjes verzinnen.
je kan de aanvraag gewoon doorzetten, wachten op de afwijzing en dan een (goede vreemdelingen) advocaat in huren om er tegen in bezwaar te gaan.

kost wel een hoop tijd en gedoe dus eenvoudiger is het om iemand anders garant te laten staan.
carpediem schreef:...
in jouw geval moet het geen probleem zijn om een visum voor je vriendin te krijgen omdat je zelf in thailand woont.
er is dus praktisch geen vestigingsgevaar oid.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door carpediem » dinsdag 24 juli 2007, 09:34

Jim schreef:
helaas kan elke ambassade zo haar eigen regeltjes verzinnen.
Dat vraag ik me dus af. Ze zullen de richtlijnen uit Nederland volgen en die zou ik graag willen weten.
pluk de dag (carpediem)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Visa aanvraag zonder garantstelling.

#5 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 24 juli 2007, 09:50

hansy schreef:Na een gesprek met de ambassade blijkt het toch zo te zijn dat zij een garantsteller nodig heeft, ik sprak daar met een Thaise dame die mij vertelt dat omdat het om een periode van 90 dagen gaat dit niet zonder garantstelling kan en de visumaanvraag bij voorbaat afgewezen gaat worden.
Wie heeft een dergelijke situatie bij de hand gehad en kan mij hierin adviseren.

Groeten,

Hans en Urawara
Hans,
Ik kan je niet helpen maar je kunt even op het forum voor buitenlandspartners kijken:
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/forum.php?c=6

Hier vind je veel informatie en laat je niet intimideren door negatieve berichten.
- -

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jim » dinsdag 24 juli 2007, 09:57

hij heeft daar al dezelfde vraag gesteld ;)

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... highlight=

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door hansy » dinsdag 24 juli 2007, 10:17

Dank je Jim, je bent me voor.
Heb inmiddels een reactie op dit forum gekregen dat het inderdaad niet gaat lukken zonder garantstelling.
Dus toch maar een derde vragen, een hoop gedoe extra voor mij, ik woon in noorden van Nederland en degene die de garantie moet gaan geven in de randstad.
Nu alleen nog de vraag of wij binnen 3 dagen bij mijn eigen gemeente naar de vreemdelingenpolitie moeten of naar de gemeente van de garantsteller.
En of de garantsteller ook op Schiphol aanwezig moet zijn bij aankomst.
Zoals ik al zei, een hoop gedoe.

Groeten,

Hans en Urawara

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » dinsdag 24 juli 2007, 10:45

ze zal op jouw adres verblijven dus moeten jullie je melden bij de vreemdelingendienst in jouw regio.
de garantsteller hoeft niet mee naar schiphol.

mijn vader heeft 3x garant gestaan voor mijn vrouw (toen nog vriendin) en buiten de handtekening die hij heeft moeten zetten op de garantverklaring heeft hij er allemaal weinig last of gedoe van gehad ;)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door carpediem » dinsdag 24 juli 2007, 10:50

Jim schreef:
in jouw geval moet het geen probleem zijn om een visum voor je vriendin te krijgen omdat je zelf in thailand woont.
er is dus praktisch geen vestigingsgevaar oid.
Het probleem is dat ik niet gerant kan staan.
Voor afwijzing vestigingsgevaar ben ik niet zo bang.
pluk de dag (carpediem)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jim » dinsdag 24 juli 2007, 11:17

carpediem schreef:[
Het probleem is dat ik niet gerant kan staan.
dat probleem heeft iedere in het buitenland wonende nederlander.
als je kan aantonen dat je alleen maar op vakantie komt dan moet een visum geen probleem zijn.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 24 juli 2007, 11:36

Jim schreef:hij heeft daar al dezelfde vraag gesteld ;)

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... highlight=
Sorry, maar het aantal topics is daar zo groot, dat kan ik allemaal niet meer bijhouden.
- -

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Loe » dinsdag 24 juli 2007, 12:00

Wereldvreemd,

Met de zoek funktie kun je het aantal topics snel verminderen :D en er staat heel veel over dit onderwerp op die site.

Carpediem,
ik denk dat je personlijk naar de ambassade moet gaan en de situatie uitleggen. En anders een afspraak maken met de consul. De dame aan loket nr 2 is berucht om haar afwijzigingen, dus neem een ander loket :D . Aangezien er bij jouw geen vestigingsgevaar aanwezig is zullen ze een stuk soepeler ermee omgaan. Maar het beleid is er op gericht om buitenlanders BUITEN te houden. Ook wanneer je niet drie maanden maar korte tijd gaat doen ze minder moeilijk.

groetjes Loe

dutch
Expat
Expat

#13 Bericht door dutch » dinsdag 24 juli 2007, 13:58

Eerst telefonisch de zaak uitleggen (en niet aan de tekefoniste :D ).
Afspraak met de consul maken en rustig en kalm de zaak uitleggen.
Wij retirees gaan nu eenmaal graag lang op vakantie,we hebben er de tijd voor.Mijn ervaring is dat ze op een redelijke zaak ook redelijk reageren.
Het wordt pas wat anders als je je vriendin net vorige maand hebt ontmoet (en ook deze zaken komen voor,geloof me)

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

Update

#14 Bericht door hansy » woensdag 25 juli 2007, 14:59

Nou vandaag weer met de IND gebeld, en voorgelegd dat mijn vriendin aan alle vereisten voldoet.
Er is hun niets bekend van een afwijkende regel en de aanvraag moet volgens de dienst geen probleem zijn.
Dus maar een E-mail naar de ambassade gestuurd met de vraag of ik opheldering kan krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte

Groeten,

Hans en Urawara

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Update

#15 Bericht door Jim » woensdag 25 juli 2007, 16:16

hansy schreef:de aanvraag moet volgens de dienst geen probleem zijn.
volgens de dienst of volgens de parttime callcenter medewerker die je aan de lijn hebt gehad ;)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”